Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Hur gör man sin blogg intressant för andra?

Av Babbelmoster - 16 februari 2011 11:26

  

Undrar - vem skriver folk för - är det för sin egen del - för sig själv alltså eller är det för att locka läsare till sig?

Dom flesta skriver ju om sin vardag helt enkelt, om sitt liv och leverne och det tycker jag faktiskt är intressant! Det är väl alltid kul att kunna få ta del av andras vardag - ibland är den svårare än andras och jobbig förstås och då tänker jag — jag har det allt bra jag — inget invecklat och jobbigt (ännu) i min vardag just nu! Och det får man ju vara fruktansvärt tacksam för helt enkelt! Men jag tycker alltid det är trevligt att bli “hembjuden” till någon och få ta del av så triviala saker som “vardagen”.

Och vad som är intressant för mig, kan ju vara helt ointressant för någon annan - det är ju så här i livet - allt intresserar inte mig eller dig. Men alltid någon …

Det finns säkert alltid någon just för min blogg … nån som läser med nöje det jag skriver. Och så är det nog med dom flesta bloggar … det finns alltid någon som läser dom.

Hur mycket strävar egentligen bloggaren efter att göra sin blogg interssant? Eller strävar man överhuvudtaget efter det … det kan ju vara en slump att just min blogg blir intressant ur läsarens synvinkel.

Jag tycker själv att liv och vardag är intressanta ämnen. För det händer ju så mycket och så mycket olika i människors liv - hela tiden. Från små enkla vardagsgöromål - till jättejobbiga och svåra saker och händelser - men det är ju just “sånt” som gör bloggen intressant.

Strävar vi bloggare efter många kommentarer, efter många besök, är vi fixerade av statistik och besöksräknare … och antal kommentarer man har. Tror faktiskt det är så för väldigt många, dock inte alla! Dom flesta skriver för att det har blivit ett gift, en ventil, ett behov, en tröst, en bekräftelse … en rolig och trevlig vana.

Och tänk så otroligt många “skrivarförmågor” det finns … och tänk vad mycket vi människor har behov av att kunna dela med oss … vi har behov av att “synas” - även om vi är anonyma också!

Det här ordet intressant - det är intressant! För vad är egentligen intressant - är inte alla människor på sitt eget och speciella sätt, intressanta och därmed även deras vardag och liv, deras livsöden och berättelser. Jag tycker det … jag är glad att jag fann bloggens underbara värld!

 
 
Cina

Cina

16 februari 2011 13:12

Såg att du tittat in till mig.
Synd att du ej skrev en kommentar!
Ha en fin dag!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards