Alla inlägg under augusti 2008

Av Babbelmoster - 21 augusti 2008 06:39

Detta eviga regnande ... det tär på oss människor - på morgonen före 5 ... vräkte det ner och även i natt. Det är riktigt mörkt ute av detta regnväder ... men varmt ... +15 grader redan.

Alla mina blommor i krukorna ute - har farit så illa i regnet ... nu blir det till att rensa bort dom så fort det slutar regna.

Faktiskt igår kväll ljusnade det ordentligt och man tänkte - att nu ... nu kommer solen - den var framme bara någon kort sekund och kikade ner på oss - men försvann lika fort!

Vänta ... drack just lite kaffe! Gott ...

Har sovit bra i natt - visserligen så vaknade jag redan 04.25 ... men ändå sovit bra för att vara mig. Var ju så trött igår kväll ...

Hoppas ni andra också sovit bra och att vädret är betydligt trevligare hos er än vad det är hos mig ... ha en bra dag alla.

Av Babbelmoster - 20 augusti 2008 11:11

Åh vad jag längtar ... efter surfisken som är såååå GOTT! Vi skall äta ett gäng hos oss nu på lördag ... skall bli supergott! Helst skulle man vilja sitta ute och äta, men det är väl regn kan jag tro!! Så det blir nog till att duka inomhus ... doften får smyga sig in i alla skrymslen och vrår där hemma. Får vädra ut ordentligt efteråt ... Det är konstigt det här med surströmmingslukten - innan man skall äta och precis när en burk öppnas - så luktar det så gott och man riktigt längtar efter lukten ... men efteråt när man ätit klart ... då vill man fort ha bort lukten som lägrat sig inomhus!



Premiären är som sagt i morgon och vi norrlänningar - vi älskar ju denna "ädla" och framför allt sura fisken ... det är en delikatess ... Skall ätas med lök (både gul och röd), brukar även blanda en skål med gullök och dill och tunnbröd, tomatskivor, kommer även att ha cream-fraiche ... många vill ha en klick med detta på sina klämmor, jag vill helst ha hårt tunnbröd, men många äter även det mjuka. Det skall vara färskpotatis - helst mandel. Snålvattnet börjar rinna nerför mina mungipor när jag tänker på vad som väntar på lördag! Mums ... När man äter klämman - den första - då njuts det ordentligt!! Det rinner smör mellan fingrarna eftersom man har varm potatis på tunnbrödet, saften från strömmingen rinner också på fingrarna - så man måste tvätta av sig och helst också borsta tänderna efteråt! Till kaffetåren kommer jag att ha någon sorts chokladkaka med en gräddklick - för dom som vill!!!

Får väl återkomma med goa bilder från surfiskens fest ... jag önskar att även lukten kunde kännas *ler*. Men antar att många av er inte vill känna den alls och uppskattar att det inte finns luktblogg ännu!!

Av Babbelmoster - 20 augusti 2008 11:10

Så less man blir - på vädret! Visserligen så regnade det inte i morse, men det gråa och tråkiga och blöta och disiga vädret som varit hela veckan - det fortsätter! Fy så less jag är på det ... helt enkelt döless. Det har säkert kommit totalt över 80 m m. Det räcker och blir över nu!!

Vaknade 03.45 ... inte klokt alltså ... kunde inte somna om ...

Nu måste jag ha mig en kopp svart vätska ... passar på att önska alla en bra dag - vi hörs.

Av Babbelmoster - 20 augusti 2008 11:09

På tal om celluliter som jag skrev om för ett tag sedan och min fråga om du använder krämer ... så glömde ju jag själv att skriva om jag använder mig av sådan "dyrheter".

Icke sa Nicke - skulle aldrig någonsin falla mig in att köpa dom. Dyra som skam är dom och jag tror faktiskt inte på dom heller. Det kanske är fel av mig, dom kanske skulle hjälpa ... inte för att jag lider precis av några större celluliter - även om benen har förändrats lite (kanske mycket - bäst att vara ärlig nu) negativ dom sista åren ... inte är man lika slät och fin som man en gång varit - men vem bryr sig!? Det är livets gång och lika för dom flesta ...

Min hjärna kanske också har rynkat ihop sig ... fast det är klart - det syns ju inte på utsidan.

Herregud vad jag dillar ... Babbelmoster dillar och svamlar ... det är nog skrynkligt "där uppe i roten" ...

Det är nog av allt vatten som kommit som man svällt där uppe i hjärnkontoret och det blir lite väl mycket svammel nu!

Krämer som jag däremot gillar och köper och använder mig av - det är sådana här golukter ... bodylotioner - kroppskrämer och allt vad dom heter! Sånt köper jag och smörjer in på min "ungdomliga hy" ... med eller utan celluliter! Jag har inget fotobevis tyvärr ... eller kanske lika bra det! Dofter som jordgubb, choklad, vanilj, mango ... jag luktar nog ibland som en tebutik!!!

Av Babbelmoster - 20 augusti 2008 11:08

Ung, gammal, smal som rund.
9 av 10 kvinnor har dem -

och vill helst bli av med dom.
Celluliter och apelsinhud.
Känner du igen dig?

Tänk vad vi kvinnor skall behöva plågas av allt!

Sånt här onödigt också ...

Sånt vi INTE alls vill ha!

Och sånt som inte gör oss snyggare heller!

Aldrig hör man att männen har dessa fula celluliter!

Orättvist tycker jag som kvinna!

Skämt åsido -

är detta något som du tänker på,

eller plågas av?

Bryr du dig kanske inte ...

Köper du krämer och andra "mirakelkurer"

för att bli av med "literna"?

Berätta om du vill, vågar, kan eller törs!

Av Babbelmoster - 20 augusti 2008 11:07

Jag är högerhänt - riktigt högerhänt ... kan knappt göra nåt alls med vänsterhanden. Jo förstås knattra på tangentbordet till datorn *ler*. Men inte skriva eller nåt annat mera med finmotoriken. Man kan säkert - om man skulle vara tvungen till det - lära sig det, men det känns väldigt bakvänt. Säkert lika bakvänt för den som är van att bara använda vänsterhanden - om denna människan skulle vara tvungen att börja använda den högra handen till att t ex skriva!

Men som sagt: min fråga till er - var ju ... * vänster eller högerhänt* - vad är DU?

Av Babbelmoster - 20 augusti 2008 11:06

Man reagerar på detta inför ett stort mästerskap i t ex friidrott eller som nu OS ... vilka förväntningar som finns ... inte bara av dom aktiva - utan också av svenska folket och inte minst av journalisterna och media överhuvud taget!

Det pratas alltid innan tävlingarna ens har startats - hur många medaljer Sverige skall ta! Varför inte låta dom tävla först och se sen vad det blev för några medaljer ... det kanske inga blev alls!

Kan förstå att det måste vara ett jäkla tryck på dom aktiva ... dom läser ju också tidningar och kollar på tv och hör radio! Jag menar: räcker det inte med deras egna förväntningar och sitt eget tryck!

Detta är typiskt svensk media att alltid ta ut i förskott medaljer och vinster!! Dumt tycker jag att detta är ...

Tycker synd om dom aktiva faktiskt ... tur man inte är "en sån" - jag skulle aldrig palla för folkets tryck - knappt mitt eget *ler*.


Av Babbelmoster - 19 augusti 2008 18:36

rumpa

Ung, gammal, smal som rund. 9 av 10 kvinnor har dem -

och vill helst bli av med dom. Celluliter och apelsinhud. Känner du igen dig?

Tänk vad vi kvinnor skall behöva plågas av allt!

Sånt här onödigt också ...

Sånt vi INTE alls vill ha!

Och sånt som inte gör oss snyggare heller!

Aldrig hör man att männen har dessa fula celluliter!

Orättvist tycker jag som kvinna!

Skämt åsido -

är detta något som du tänker på,

eller plågas av?

Bryr du dig kanske inte ...

Köper du krämer och andra "mirakelkurer"

för att bli av med "literna"?

Berätta om du vill, vågar, kan eller törs!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards