Alla inlägg under februari 2011

Av Babbelmoster - 16 februari 2011 10:54

Men visst är det väl härligt när man äntligen får hänga ut sin tvätt och torka i vinden och solen! Jag längtar till den tiden. Kläderna luktar gott och dom blir mycket mjukare också av att få fladdra i vinden!!!   


Brukar du hänga ut din tvätt???


Det är ju tyvärr inte alla som har möjlighet att göra detta, många som bor i hyreshus kan ju inte annat än hänga sin tvätt i tvättstugan eller torkskåpet.


Men än så länge är det alldeles för mycket snö, jag kommer inte fram till min torkvinda!! Det är meterdjup snö som blockerar min väg dit.

Av Babbelmoster - 16 februari 2011 10:50

   Den här borde jag ta en svängom med också efter jobbet! Det är lite (läs: mycket!) dammråttor som försöker invadera mina golv och det skall jag sätta P för!!


Brukar du ha "dammråttor" och vad tycker du om dom????? Inget vidare eller hur?

Av Babbelmoster - 16 februari 2011 10:41

Och så sitter man här på jobbet och har lunch - ätit pasta med skinksås - så gott. Hittade matlådan i frysen igår kväll - tur man gör fynd ibland! Till denna delikata måltid dracks det ett glas vitt, alltså vatten - vad trodde ni annars???? Inget starkare på jobbet ... än vatten eller kaffe!! Men kaffe till pasta är väl inte så där goddi - annars älskar jag kaffe och är riktigt beroende av denna gudabenådade dryck!


Och ute är det fortfarande kallt, just nu -23. Brrrrr och åter brrrr.


  

Ikväll skall jag bara kura ihop mig i sköna soffan och riktigt mysa framför tv:n. Vet inte vad det är för program att kolla på, Halv åtta hos mig förstås och det gillar jag och säkert också något inredningsprogram - alltid kul att se på dom. Förresten - det var väl allsvensk hockey, Växjö mot Bofors tror jag - så då vet jag att det är detta jag skall se på - är galen i sport och hockeyfantast till 1000 är man!! Även gubben min ... det är tur det.


Gäsp ... är supertrött idag, eller rättare sagt var - i morse. Har sovit bara fyra timmar i natt och det är väl egentligen ingen konstighet när det gäller mig, jag sover väl inte nåt mera annars heller!!! Men vissa gånger är man tröttare än vanligt! Är väldans morronpigg från födseln och ohejdad vana ... men visst önskar jag att kunna sova lite lite mera ibland! Varför jag sover dåligt - jo jag har mycket värk i hela kroppen och har svårt att veta hur jag skall ligga ... sover dåligt för att jag har värk och har värk för att jag sover dåligt - en ond cirkel har det blivit, min värk och min sömn!


Men tids nog får man väl sova!!!



Av Babbelmoster - 16 februari 2011 09:18

  

Så fort man skriver nåt inlägg som handlar om drömmar, då ökar besöksstatistiken och kommentarerna, det är då ett som är säkert!! Tänk vad drömmar är intressant för oss människobarn och att försöka tyda dom.


Jag har skrivit om detta förr och då jäklars kommenterades det och frågades - det var precis som om jag hade gåvan att just tyda alla drömmar! Men tyvärr - det har jag inte. Kan ändå vara intressant att läsa om drömtydningar.


Är du intresserad av drömmars betydelse och innebörd????

Av Babbelmoster - 16 februari 2011 08:54

Har ni sett - jag skall bli farmor!! Tror ni man är lycklig, glad och känner en alldeles otrolig KÄRLEK!


Denna lilla människa är "beräknad" till den 1 juli. Väntar med spänning ... men den som väntar på nåt gott - väntar ju aldrig för länge heter det ju!


     

Av Babbelmoster - 16 februari 2011 08:28

   Undrar över en sak ---

--- varför är en del så rädda eller försiktiga med att skriva en kommentar?

Ser ju att många besökare är in i min blogg och hälsat på mig ... men inte skrivit något till mig. Varför frågar jag mig är det så? Vill man inte ha kontakt med någon ny bloggare ... vill man inte utvidga sitt bloggområde och "bekantskapskrets" lite mera.

Eller kan det vara så enkelt att det jag skriver inte är intressant och värd en kommentar!

Kan ju vara olika orsaker ... vad vet jag - men man kanske är likadan själv ibland! *rannsakar mig* --- jo jag gör nog så även jag faktiskt!


Men ta nu chansen och skriv en kommentar hos mig! Tveka inte, skriv, jag uppskattar verkligen att få några rader från en bloggare eller läsare. Tack skall ni ha!

Av Babbelmoster - 16 februari 2011 08:18

  

Hej å hallå där ute ... här skriver "en annan" några rader, länge sen sist måste jag säga. Min blogg här har legat lite i "dvala", har bloggat (förstås!) på andra ställen. Är ju mest aktiv på Bloggspace, kolla gärna in där om någon har lust och skriv en kommentar, både här och där, till mig:

www.nyckelpigan.bloggspace.se


Skall försöka skriva här också ... försöka alltså.

Vad jag önskar - det är ju att man hade mera bloggtid ... för nog finns skrivklådan där som oftast *ler*. 


Annars är det vansinnigt bistert ute, graderna har nu legat fastfrusna på minst minus 25 nu en längre tid, igår pendlade det mellan -28 och -29. Är så urless på kylan, när kommer våren???


Måste ju ta och ändra min omröstning här på bloggen ser jag - nu handlar den om julen och det är flera år sen som jag la in den!


Jaha ja och så hade jag massor med kommentarer att godkänna, har inte hunnit med alla ännu!


Jag tackar förstås för ALLA kommentarer - jätteskoj när någon hälsar på hos mig!


Nu måste jag avsluta här och säger på återseende!



Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards