Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Babbelmoster - 14 augusti 2008 08:17

Först nu säger jag god morgon till er alla!

Blev en lite sen morgon för mig, inte för att jag sov längre eller kom senare på jobbet ... nej nej ... när jag startade min jobbdator klockan 05.20 - så började en uppdatering av säkerhetssystemet i vårat nätverk och detta tog säkert 40 minuter!!! Sen har det varit full rulle här med jobb ... men bättre sent än aldrig eller hur!

Igår kväll eller rättare sagt eftermiddag och kväll ... regnade det som spön i backen och åskan hördes också - dock inte så mycket! Men det räckte för att jag skulle dra ur kontakterna på allt det elektriska i huset. Vi fick cirkus 25 mm med regn ... och sen helt plötsligt igår kväll - sent - så började det att klarna upp! När åskan var i farten - blinkade det flera gånger i lyset.

På morgon hade vi +14 grader och SOL!!! Jag säger jippe - så härligt och solen den lyser ännu och det verkar bli fint hela helgen ... både sol och varmt ... mycket välkommet.

Här i stan är det något som kallas för Skärgårdsdagen nu på lördag. Dit skall vi absolut - det brukar vara trevligt - vi var där även i fjol. Köpte färsk fisk från en båt ... Det brukar vara segeltävlingar och diverse försäljning och arrangemang nere vid hamnen - mitt i stan nästan. Dessutom är det ju också loppis i Badhusparken - måste förstås också dit.

Nu klipps gräset precis utanför mitt fönster - som står öppet!

Nej mina bloggarvänner å andra ... nu måste jag jobba på här!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards