Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

Livstankar

Av Babbelmoster - 11 augusti 2008 16:53


Livet är här och nu, glöm inte bort det!

Livet är inte bara i morgon utan idag ... skjut inte upp allt du vill göra till nästa dag eller sommar - utan gör det NU.

Lev i nuet och glöm morgondagen!

Tänk vad vi människor tror mycket, vi verkar tro att vi är odödliga - visst är väl det också bra att man inte hela tiden går omkring och tänker på döden, den kommer ändå - var så säker!

Men det här med att bara skjuta upp saker och ting som egentligen är viktigt för oss att göra - medans vi orkar och medans vi kan och framför allt - medans vi lever - det är ju inte så lyckat kanske !

Man tänker ... det skall vi göra nästa år och nästa sommar skall vi åka dit ... varför gör vi det inte NU?

Och varför vårdar vi inte bättre våra nära och kära ... besöker dom oftare än vi kanske gör nu - ringer till dom ... vi prioriterar allt som oftast helt fel saker i våra liv. Så även jag ... precis som alla andra är jag också. Men ibland får man sig en tankeställare! Som tur är kanske ...

Det är ju människorna vi älskar och tycker om som är viktigare än alla saker vi skaffar på oss!!!

Säg till dom du tycker om lite oftare - att du faktiskt gör det! Och säg det med ditt hjärta och mena det. Tänk så skönt att kunna glädja någon annan med sådana ord och att själv också kunna få höra dom av någon!

Om man inte gör det NU - så kan det helt plötsligt vara alldeles för sent och då är det så dags att ångra sig!

Nej vet ni vad - ni människobarn - ta vara på varandra och livet NU!

Lev, älska och njut!

Tids nog kommer ett annat liv - men det vill inte jag leva! I mörker, ensamhet och tystnad ... jag vill leva nu - med mina nära och kära ... se, höra, prata, uppleva saker, lyssna ... njuta.

Livet är alldeles för viktigt och kort - för att slösas bort på så oviktiga saker som avundsjuka, missunsamhet, skvaller, krig, förtryck, all djävulskap som finns, prylar ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards