Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

Mycket att berätta

Av Babbelmoster - 15 augusti 2008 05:54

Hej på er alla. Igår var jag aldrig vid datorn hemma, eller rättare sagt - det är problem med det trådlösa modemet! När jag var hem på lunchen sa mannen att han inte kommer in på internet ... så han hade stängt av datorn. Jag gick och prövade, D-linken - routern trådlöst alltså ... var inte ansluten såg jag. Jag ringde till supporten och fick sitta i kö - förstås ... killen var trevlig och försökte på alla sätt och vis hjälpa mig, men han sa att det kan ju vara så att routern är trasig - jag berättade om åskan kvällen före ... att det blinkat i lyset en gång innan jag drog ur kontakterna. Nåväl jag slog av datorn och åkte till jobbet ... och förberedde mig på en ny router. Irriterande! Sen på eftermiddagen när jag kom hem, slog jag på datorn ... samma - den var inte ansluten ... jag tog och gjorde en återställning på routern ... det finns en speciell knapp för det ... hade ändå gjort det flera gånger på dagen. Och vips ... så blir jag ansluten - men nu kommer jag inte in på internet! Inte på hela kvällen. Skall kolla idag sen och då kanske jag måste ringa en gång till. Jag har gjort det tidigare en gång när jag inte kom in på internet ... den killen på supporten guidade mig och sa vad jag skulle skriva på ett ställe på deras hemsida för att få igång routern. Han sa att ibland hjälper inte återställningsknappen - utan man behöver göra detta också! Hoppas att det funkar även nu!! Jag får ju abstinens och även min man får det!! Vi är ju beroende av datorn och internet!!

Sen så hade vi problem med tv:n!!! Hade blivit störningar och frysningar av bilden någon gång på förmiddagen sa mannen. Hade varit bra på morgonen. Det var dåligt hela dagen och kvällen. Jag ringde på Tele2 strax efter 18 ... satt i kö minst 15 minuter - kom fram till en tjej som var mycket trevlig och hjälpsam, hon bad mig först försöka byta till en kortare antennsladd och sen återkomma om inte det hjälpte så skulle hon göra en felanmälan. Hon sa att om det skulle vara fel på sladden när teknikern kom ut - skulle vi bli debiterad 1000 kr! Nåväl ... jag var på gång att göra detta - när jag kom ihåg att jag skulle kolla i ett annat rum hur det var på den tv:n. Hade faktiskt också tänkt på detta innan första gången jag ringde! Där har vi ingen dekoder. Det var exakt samma som i vardagsrummet - då ringde jag igen! Kötid - cirkus 15-20 minuter!!! Jag presenterade mig och sa att jag ringde från Piteå ... jo sa hon att någonting har hänt i Piteå - för det var många som hade ringt och felanmält! Hon sa även att hon kände igen gatuadressen - så tydligen hade flera från vårat område ringt. Hon tog även mitt telefonnummer. Nu på morgonen var bilden helt perfekt ... gubben hade ju blivit vansinnig om han inte hade kunna kolla på OS - friidrotten börjar ju idag och så spelar ju våra damer fotboll i eftermiddag mot Tyskland! Lycka till förresten! Nämnas kan ... att det grävs ute på "stora vägen" alldeles utanför vårat område - så dom kanske grävt i någon kabel ... jag vet inte och bryr mig inte heller - bara tvbilden är perfekt!

Puh vad jag skriver ... ni som orkar läsa berömmer jag!!

Sen så kom sonen hem direkt efter sitt jobb och byggde upp ett s k trapptorn till vårat vindsförråd ... annars används en vanlig stege för att gå dit upp ... men eftersom jag är så jäklars höjdrädd - så vågar inte jag upp dit. Och jag vill rensa allt där uppe - det har varit där i 20 år och skall säkert inte användas. Man måste rensa bort allt skrot man samlar på sig någon gång!! Så är det ... Jag var hantlangare åt honom och jag kan säga att vissa saker är ju supertunga att lyfta och detta gör han hela dagarna. Det väger tungt allt material. Nu är tornet på plats och jag längtar massor att få rensa och se vad som samlats där uppe under åren.

Men först måste vi ta död på getingar ... skall köpa Radar idag och spruta. Sonen öppnade vindsluckan och rev sönder det getingbo som byggts precis på öppningen och det svärmade ut getingar!! Usch ... sonen fick en jädrans fart ner! Han använde inte trappan - utan klättrade ner på spiror - rör alltså. Han sa sen att han inte kom ihåg hur han kom ner! Han blev så chockad av getingssvärmen som kom emot honom! Förstår väl det ... Jag är bara glad över att inte mannen klättrade upp på stegen och öppnade luckan! Tänk vad som kunde ha inträffat när svärmen kom och han stod på en stege!!! Det vill jag inte ens tänka på.

Vädret är halvklartmulet ... blåser - +13 drygt. Var en vacker och varm kväll igår ... +20.

Har sovit skitdåligt i natt. Somnade fort - men vaknade halv ett och steg upp ... mannen kom hem 1.20 - vi surrade till 2-tiden ... klockan var 3 och jag var fortfarande vaken, somnade till 4 då jag vaknade ... slumrade till och vaknade sen igen strax efter halv fem. Men nu sitter jag här ändå ...

Nu slutar jag min långa långa berättelse. Hoppas ni orkat läsa ända hit!! Ha en bra dag - kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards