Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Babbelmoster - 7 juni 2008 14:53

Några fynd gjorde jag väl idag på loppis. Köpte en ljuslykta till altanen för en tia, en stor flaska fylld med diverse bruna, svarta och vita bönor - har en mindre nästan likadan. Pris: 20 spänn! Hembakade bullar till mannen - en påse för en tjuga. Vaniljsmak ... helt enligt hans eget önskemål. Fanns även kanelsmak. Sen köpte jag två brickor i nysilver för en tjuga - billigt och bra va - alltid bra med brickor. Även om jag har några stycken sen förr - men det går åt!

Sen gick vi på stan och jag smet in på Kapp-Ahl och köpte en svart jumper, en rödvitrandig jumper, två par leggings - ett par svarta och ett par röda. Och köpet avslutades med ett par trosor - svart förstås. Var och kollade på skor - vill ha tygskor i svart eller rött - men hittade inga som jag gillade ...

Nu är det mat som gäller ...

Av Babbelmoster - 7 juni 2008 08:31

Måste bara berätta ... läste i våran dagstidning denna berättelse:

Polisen hade fått påringning torsdagkväll av allmänheten om ett märkligt ekipage på allmän väg i en by utanför min stad.

Det var en åkgräsklippare som drog en husvagn!!!! Det var två mycket berusade "chaufförer" på åkgräsklipparen och i husvagnen fanns fem personer som partajade för fullt!

Har ni hört på maken! Alla sätt är bra förrutom dom dåliga och detta var väl ett väldigt dåligt sätt! Dom kommer nog att tappa sina körkort och det med rätta tycker jag!!!

Ja herregud - alla "knäppa" påhitt som alkoholen kommer på!

Av Babbelmoster - 7 juni 2008 08:23

Nu sitter man här igen - vid sin kära blogg och fingrar på tangenterna!

Vädret är soligt och cirkus +16 grader ... kunde varit lite varmare! Nåja - jag skall inte klaga.

Idag är det loppis här i Badhusparken - våran lilla vackra oas mitt i stan - som används flitigt för allehanda arrangemang. Det är veteranbilar som ställs ut, loppis, musiktillställningar, barnarrangemang, aktionskvällar, gympakvällar - ja allt möjligt som ni ser!

Loppislördagarna är väldigt poppis skall jag säga er - första lördagen för året - var förra lördagen och loppisen håller på till i slutet på augusti! Det är knökfullt jämt - även om det regnar - något mindre med folk förstås än om solen och värmen också finns med i bilden.

Igår rensade mannen i häcken - dock inte i min! *ASG* ... så nu skall det fyllas på med ny jord och kogödsel så häcken tar sig ordentligt!

Han klippte också gräset för andra gången den här sommaren.

Och fotbolls-EM börjar ju också idag ... så vi skall kolla på dom två matcherna som sänds på tv förstås - vi är ju idrottsgalna - mannen och jag! Och det är ju tur det att vi bägge gillar sporten som visas på tv:n! Annars hade det lätt kunnat bli irritation här hemma och det vill vi ju undvika till varje pris *ler*.

Önskar er alla en toppenskön lördag med mycket sol och grillning - vi hörs senare!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards