Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Babbelmoster - 9 juni 2008 18:41

Vad gör du helst på din semester?
Vad brukar du göra?
semester
Gillar du att sola och bada? Ligga och frossa i solvärmen och absolut inte göra mer än man måste.
Ett dopp i havet eller kanske i den stilla insjön som även erbjuder lugnet och tystnaden.

båt semester
Eller kastar du loss och ger dig ut med båten? Söker dig till kobbar och skär och njuter av vågornas skvalp och fiskmåsarnas skri. Tar dig i hamn och leker småbåtsliv.
bilsemester
Du kanske tar din husvagn och bilar runt för att antingen besöka massor av olika platser eller så begär du dig till en camping, bland 100-tals likasinnade.

stugsemester
Kanske du har en sommarstuga dit du beger dig och tar en timeout eller du kanske hyr dig en stuga och flyr kanske från storstadsdjungeln.
hängmatta
Fast du kanske inte ens lämnar hemmet utan söker upp närmaste träd och hänger upp hängmattan där du tillbringar hela semester tillsammans med en god bok?

vandring

Du tillhör dem som vill aktivera dig och göra sådant du inte annars gör, kanske testa på olika aktiviteter. Eller söker du naturens lugn och tar dig ut på vandringsleder.

Hur ser din drömsemester ut, hur ser dina planer ut?
Vilken månad är bäst att ha semester på?

Jag gillar mest juli månad för sommarsemestern!

Själv har jag semester v.29 - 32.

Skall mest av dom veckorna bara

vara hemma och må gott.

Någon kortare biltur kanske, vem vet!

Vi brukar alltid förr åka bort, bo på hotell eller hyra stuga,

men det är skönt att bara vara hemma också!

Berätta om din sommarsemester, drömsemester ...

Av Babbelmoster - 9 juni 2008 18:32

Gillar du maskrosorna? Uppskattar du dom i din gräsmatta? Det gör inte min man i alla fall ... det är då ett som är säkert - men jag brukar säga - dom lyser ju som små gula solar - det gör väl ingenting att dom är där i gröngräset - men han gräver upp dom - hela tiden och jämt ... dom skall bort - han vill utrota dom!!! Men det är nästintill omöjligt!!!!

Av Babbelmoster - 9 juni 2008 18:26

Det här med bajs - det är inte alltid så roligt att trampa i. Eller det är aldrig roligt att få på sina skor sånt här skit!

Tänker så här: det är ju så viktigt att hundägare skall plocka upp efter sina vovvar när dom skiter - på ren svenska! Men hästägare - behöver dom inte göra samma efter sina fyrbenta vänner! Dom lämnar ju mycket större skithögar efter sig än vad hundarna gör!

Det var bara en fråga - svara på den du om du har lust, vill, törs, kan eller ids!

Av Babbelmoster - 9 juni 2008 05:48

Usch idag är det verkligen ingen sommar hos mig. Det är bara +6 grader och regn - har regnat hela natten. Nog för att det behöver komma lite blött, det är ju väldans torrt i markerna, men inte är det nåt kul inte.

Annars är det väl som en vanlig måndag, jobb och kaffe. I morgon är jag borta hela dagen, skall på arbetsplatsträff och arbetsplatsbesök på sågverket en bit ifrån min arbetsplats. Där jobbar ju min man och jag jobbar som ni kanske läst på pappersbruket. Vi jobbar åt samma stora internationella företag.

Igår blev det inget bloggande för min del. Det var utearbete för hela slanten, häcken rensades klart och gödslades - bra nu när regnet kom! Kring buskarna gjordes det större "fri yta" från gräs, dom fick ny jord och gödsel också. Sen blev det kusinbesök för oss. Vi hälsade på min kusin - som bor en bit ifrån oss.

När vi kom hem var det dags för middag - beståendes av potatisbullar och bacon med sylt.

Sen blev jag så trött - ryggen var djävlig från allt utearbete också. Värk i hela jäkla kroppen - bara för blåsten och dåligt väder! Väderkärring - det är mitt tilltalsnamn!

Nu är det kaffe mina vänner - vi höres senare.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards