Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Babbelmoster - 28 juni 2008 07:58

Gomorron på er - denna soliga lördag ... +16 grader redan och framför allt - det är sol!!!!!!!! Jippi - efter en hel veckas regnande så blir man ju glad och lycklig över solen.

Skall iväg före klockan 10 på kyrkmarknad och sen skall väl gubben och kolla på fotbollsmatcher hela dagen. Själv skall jag vara ute på altanen och mysa - lite ogräs måste också rensas bort. Höll ju på med detta i söndags - när störtregnet kom och sen har det ju fortsatt det blöta!!

Gick och la mig kring halv ett i natt ... hade varit uppe sedan halv fem igår morse. Lång dag alltså - och så vaknade jag före halv 6 - då var gubben redan uppe och höll på att göra kaffe!! Morronpigga jävlar eller hur *ler*.

Och så är det ju också loppis idag - men man hinner ju inte på allt även om man vill så mycket.

I den här stora fotbollsturneringen som är i helgen - är det över 680 lag med, från bland annat Italien, Peru, Ryssland, Mexico, USA, dom skandinaviska länderna och många andra. Tänk vilket äventyr det är för alla dessa ungdomar - en del som aldrig ens varit utomlands. Dom yngsta deltagarna är födda 2000 och dom äldsta 1993. Ni kan tänka er vilken folkfest det är i Piteå den här helgen - jag älskar att vara delaktig i den och det var man ju ännu mera förstås när ens egen son var i den åldern och spelade. Sen fick han börja ställa upp som linjedomare, domare och planansvarig och kioskvakt på nätterna ... Även gubben har ställt upp som planansvarig flera år. Det är ju på sån basis som detta funkar - att folk ställer upp gratis! Domarna får väl en viss summa förstås - men övriga inte. Sen blir ju alla som varit delaktiga bjudna på middag veckan efter turneringen. Det går även bussar - gratis förstås - för spelarna och ledarna till alla matcher - så det är mycket bussar hela tiden som passerar vårat område till fotbollsplanerna som finns alldeles i närheten av oss. I kväll är det disco för ungdomarna och ledarna har en ledarträff. Jag förstår om alla gillar det här - det är en kul helg och trevligt och ännu roligare förstås om dom vinner - men det kan ju inte alla göra! Tyvärr ...

Nä nu måste jag gå och bädda och äta nåt och fixa till mig lite!!! See ya ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards