Direktlänk till inlägg 21 juni 2008

Midsommardagen är en riktigt skön slappardag

Av Babbelmoster - 21 juni 2008 12:46

Ni skall väl inte tro att jag sover ännu! Vi kom väl hem kring 2 snåret, var uppe ett tag när vi kommit hem och surrade, sen la jag mig och läste - gubben somnade och snarkade *ler*. Jag läste länge och väl - var hur pigg som helst! Somnade strax före halv 4 och sen var jag vaken kring 5 och kring 6 och 7! För att stiga upp kring 9 när gubben väckte mig!! Tala om att sova länge!!! Brukar väl aldrig hända mig, men det är ju klart - det blev sent eller rättare sagt tidigt man la sig *ler*.

Midsommarfesten med kompisarna var jättetrevlig och bra. God mat, dryck och trevligt sällskap, med roliga lekar och många skratt. Jag har alltid väldigt lätt för att skratta! Dagen började ju med sol och varmt väder, för att sedan mulna igen mitt på dagen och kring 14-tiden kom regnet - det blev riktigt mörkt ute, regnet slutade som tur var och det sken upp bara mer och mer, blev en underbart vacker midsommarafton till slut. Även om det på nattakröken blev lite kyligt! Men vi hade ju kläder med oss och bytte om senare på kvällen. Vi satt faktiskt ute hela tiden, förrutom när vi åt - vi chansade inte! Mitt i natten gjordes en brasa upp och dom som ville grilla fick göra det - dock inte jag - orkade inte nåt mera ... var supermätt ännu av all god midsommarmat. Snaps blev det också - men fy fan så dålig - jag fick en Rånäs ... vi fick dra i sverigefärgade band från en isfylld skål med sådana här små snapsflaskor och så fick man den man drog så att säga! Hade hellre tagit en Hallandsfläder - den gillar jag - även om snapsar aldrig är gott!!! Jag drack faktiskt inte upp snapsen - utan den tog en kompiskille och han höll med mig - den var faktiskt inte god!!

Har tagit en del kort som jag lägger in sen ...

Nu skall jag gå ut på altanen, gubben gick och hämtade hem bilen från kompisarna vi var hos igår kväll.

 
 
eva

eva

23 juni 2008 19:39

Ja, efter en sådan fest kan det behövas en lugn och fridfull dag. Vilken trevlig midsommarfest ni verkade ha . Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards