Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Babbelmoster - 25 maj 2008 18:47

Hej där goa bloggarvänner. Nu har jag äntligen lite tid att blogga. Har inte haft en susning till ledig tid sedan i torsdag - när jag senast var in här!! Fullt upp - ute i trädgården.

Torsdag slutade jag ju till lunchen - 10.30 - rensade i några land och sen fredag var jag också helledig. Skulle vara hos frissan och klippa mig klockan 11. Sen handling - snabbt skall jag tala om! och sen hem och började klippa häcken ... eller det var ju mannen som gjorde det med en röjsåg. Alltså vi tog ned hela vår 35 meter långa och 2,5 meter höga hagtornshäck!!! till bara en decimeter höjd. Puh fy fasiken vilket jobb ... och så dom där jäkla hårda och långa och många taggarna ... man stack sig ju hela tiden, fast man hade långärmat på sig och handskar ... spelar ingen roll - taggarna gick igenom skorna också! Och det tar ont ont ... och sväller upp och ömmar flera dagar efteråt. Vi hade på morgonen fått hem ett lastbilsflak - för en vanlig container hade varit för liten!!

Nåväl vi hann ganska så mycket - innan det var dags för mig att avbryta för att duscha klockan 14.30 - vi hade börjat med häcken kring 12.30 ... jag skulle bort vid 16-snåret - då skulle en jobbarkompis hämta upp mig och så skulle vi fara ett gäng tjejer till glasblåseriet Heta Hyttan ... där vi skulle fira en som fyller år i juli ... vi var väl 10 stycken ... hon skulle få göra själv en skål ... sen fortsatt färd till en av tjejernas stuga för en helafton med lekar och mat och sång och annat smått och gott!!! Det blev en sen afton eller tidig morgon - vilket ni vill - kom hem kring 1 och var pigg som en lärka ... klockan var 3 och jag var ännu vaken!

Sen lördag fortsatte vi - min man hade ju sågat ner hela häcken när jag kom hem på natten och forslat bort i containern allt - förrutom alla små grenar och pinnar som det blir när man röjer. Det har vi tagit bort allt först idag.

Det ser verkligen tomt ut när en sån hög häck plötsligt är borta ... men vi var tvungen att göra detta och låta den komma på nytt igen! Grannarna vart så inspirerade av våran röjning, så dom klippte halva sin häck idag ... deras var inte lika hög som våran ... men det är en hagtornshäck det med.

Några som vart virriga när häcken är borta - är småfåglarna - som brukar landa på den och sitta där ... vi har ju ett fågelbord alldeles vid häcken ... dom flög ovanför och visste inte vart dom skulle sitta!!!! Stackarna ...

Dessutom har jag tvättat alla fönstren utvändigt. Vi var i morse på mina svärföräldrars grav med en morsdagsros ... en gul - för det gillade min svärmor mycket!

Jag har rensat - både idag och igår - i en del land och fyllt på med ny jord.

Vi har verkligen inte legat på latsidan i helgen - är slut i våra kroppar ... men det känns jätteskönt att ha hunnit allt detta! Man är alldeles röd i ansiktet ... efter en utehelg under solen. Vi har haft ett strålande väder och speciellt varmt har det varit idag - vi har haft +20 i skuggan och alldeles vindstilla. Sååå skönt ...

Jag gjorde fotbad på altanen efter dagens övningar - gud så skönt - det känns efteråt som att man går på moln. Men mina fötter är verkligen ömma - både efter allt traskande och efter dessa jäkla hagtornstaggar som stuckit in i skorna och sen i fossingarna mina!!

Mannen for och kollade på fotboll - sonen spelar match klockan 18. Men jag orkade inte följa med ... inte denna gången.

Jag har fått en bok idag ... Mia Törnblom ... Så dumt heter den. Det är ju om hennes liv som narkoman. Jag såg henne en gång på ett seminarium i Luleå och även många gånger på tv förstås ... hon var en lördag på Gomorgonprogrammet på TV4 och pratade just om denna boken och då sa jag att denna skall jag köpa - men nu behövde jag ju inte göra det!!

Nu önskar jag alla en riktigt bra kväll ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards