Alla inlägg under juni 2008

Av Babbelmoster - 13 juni 2008 05:47

En solig morgon, en kylig morgon, bara +5 grader, nästan så det är brrr i luften! Jag har "korta" långbyxor ... kallt om vaderna måste jag säga. Men solen lyser i alla fall - det är blå himmel - precis så skall det ju vara på sommaren. Graderna blir nog flera sen under dagen - hoppas jag. I natt kring halv ett var det bara +2 när jag var upp på toa och drack vatten. Dimman vällde in över oss kring 5-tiden ... men bakom den så fanns ju solen och dimman har dragit iväg lika fort som den kom!

Idag åker sonen till Stockholm - igen. Han och två andra killar skall dit på en musikfestival ... dom åker tåg - nattåget från Älvsbyn.

Många går på semester idag här på mitt jobb - första semesterperioden tar sin början på måndag.

Jag sitter här på jobbet - alldeles ensammen ännu och pimplar mitt kaffe och nu önskar jag er alla en bra dag.

Av Babbelmoster - 12 juni 2008 17:40

Undrar just varför vi människor börjar blogga. Vad är orsaken till det måntro. Säkert många olika orsaker för oss alla - vi är ju alla olika individer.

En del använder väl bloggen till en sorts ventil för att lätta på det inre trycket och få skriva av sig om dom mår dåligt. Det är också som en sorts dagbok ... en del vill träffa kompisar via bloggen. Andra tycker bara det är så roligt att få skriva och har så mycket dom vill berätta eller få sätta på pränt.

Jag var nog bara väldigt nyfiken på vad blogga var första gången som jag fixade en blogg. Hade läst lite bloggar på Aftonbladet och funnit dom himla intressanta och så vips hade jag startat en där jag med! Som följdes av ännu en och ännu en och ännu en ... vet inte hur många man startat upp under dom tre sista åren som jag bloggat! Alla är ju inte aktuella - utan dom ligger mera som i träda - dom finns där bara ...

Men jag är nyfiken på varför DU började blogga - vad var din tanke med blogg och uppstarten av en? Intressant att veta ...

Av Babbelmoster - 12 juni 2008 11:12

Jag läste just i Aftonbladet om "att man skulle äta sig slät på si och så lång tid".

Herregud - är det bara det som folk läser och eftertrakar ... att bli slät ... visst - kilon har man lagt på sig under åren som gått - var ju spe som en sticka förr, men nog vill jag som kvinna ha lite former - om än inte lika mycket som nu *ler*. Men man undrar ibland - varför det alltid verkar vara så viktigt med detta "kroppsliga" och mera ytliga - än att kunna se bakom allt detta på människan som finns där inunder allt!

Av Babbelmoster - 12 juni 2008 10:54

Ja det kan väl gå an att stå med näsan upp i vädret om det är ett stilla och varmt sommarregn - inte som nu - med blåst och bara några plusgrader!!!

Då vill inte jag bli blöt om kläder och skor eller hår och hud!!

Av Babbelmoster - 12 juni 2008 09:27

Vad är det frågan om egentligen? Med vädret menar jag! Är det någon ny istid på gång????? I morse +6 grader och nu 4,9!!! Det blir bara kallare och kallare ... det brukar ju bli varmare och varmare ju längre dagen går - men inte idag.

Det har börjar regna också ... blåsten har befunnit sig över oss i flera dagar nu ...

Tycker synd om alla som börjat sitt sommarlov nu och dom som skall ha examen och dom som skall börja sin semster.

Är det sommarmånad så skall det banne mig vara väder efter det också!!!!!!!!!!

Av Babbelmoster - 12 juni 2008 05:46

God morgon

Trött

Kallt

Jobb

Kaffe

Dessa ord symboliserar min morgon just nu!

Jag är trött, det är kallt, jobbet kallar och även kaffet!!!

Önskar er alla en varmare morgon än vad jag själv har just nu! Vi hörs väl senare mina trevliga bloggarvänner.

Av Babbelmoster - 10 juni 2008 17:50

Idag har jag och fem andra varit på ett studiebesök på sågverket som ligger bara en bit ifrån min egen arbetsplats - som är ett pappersbruk. Min egen man jobbar på sågverket - så det var riktigt roligt att få se ... Visst har jag varit förr och kollat på hans arbetsplats - men det var den "gamla" sågen - inte det "nybyggda" sågverket ... som inte är så jäkla nybyggt - det var väl kring 2000 det togs idrift! Men för mig är det nya sågen - jag har ju aldrig varit dit förr - bara på parkeringen och tagit upp gubben min efter hans arbetsdag!

Nåväl jag fick ju träffa honom idag på "plats" så att säga - det var trevligt ... och jag tänkte då inombords: gud vad jag tycker om honom! han är mig så kär! Jag ville bara "se" honom ... även om jag ser honom varje dag! Men det kändes så där riktigt varmt i mitt hjärta när jag såg honom på hans arbetsplats!

Ja så kan det vara - man blir "nykär" ibland i sin "gamla och vanliga gubbe". Och det är väl bra det ...

Sågverket var jäkligt intressant att kolla på - så vansinnigt automatiserat så det är inte klokt! Knappt att man ser några människor där - bara maskiner, transportband, monitorer osv. Men så är det ju även på min egen arbetsplats - även om vi är flera gånger så många där som på sågverket!

Vädret hade kunnat vara lite trevligare - det var jäkligt kallt att traska runt på sågverkets område ... till dom olika avdelningarna.

Efter besöket åkte vi och åt lunch och sen tillbaka till sin egen "näring". Full rulle och övertid! Mannen kom och hämtade mig ... och nu sitter jag här och han vilar innan fotbollen! Som det skall vara med andra ord!

Detta var lite om min tisdag ...


Av Babbelmoster - 10 juni 2008 14:47

Fy farao säger jag bara - för "sommaren" som är just nu hos mig. Det är svinkallt, stormar ordentligt och ibland kommer också blöta droppar uppifrån det som skall vara babyblått - inte blyertsgrått! Det är bara kring +7 grader ...

Man fryser om händerna när man är ute och det är faktiskt inget skönt - jag som har stoppat undan allt vad vinterkläder heter och tvättat upp allt - hade inte tänkt att behöva använda dom förrän i oktober nångång!

Och på mitt företag börjar första semesterperioden till veckan - stackars dom satarna som börjar då! Man är ju inte direkt inspirerad av vädret att börja sin semester ännu! Men det kan ju lika fort slå om ... tänk förra torsdagen hade vi nästan +30 grader!!!! Skillnad mot idag det! 

Vart faen har jag pälsen?

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards