Alla inlägg under juni 2008

Av Babbelmoster - 2 juni 2008 15:03

Jag gick hem från jobbet idag - tar ju bara cirkus 12-15 minuter ... har fotat efter cykelvägen - så ni får väl se korten sen ...

Det luktade hägg - jag andades in och njöt! Älskar doften av hägg och syren - det är verkligen sommar för mig! Och så grönt som det är överallt nu i naturen, fågelkvitter och glädje bland alla småpippin ... bråda tider för dom - med alla kullar dom skall hinna få under sommaren! Hungriga små magar att mätta och så sig själva förstås!

Nu ljuder en siren över samhället - första måndagen varje månad klockan 15 provas larmet! Det hörs ordentligt över nejden skall jag säga er!

Middagen är förberedd - mannen slutar 16. Det blir så enkelt och somrigt som matjesill, kokt ägg och potatis och så massor med gräslök!!! Mumsfilibabba säger jag bara ...

Av Babbelmoster - 2 juni 2008 13:21

Jag läser i Aftonbladet om Mattias Flink, ni vet han som sköt ihjäl en massa människor i Falun ... att han kanske skall släppas fri.

Advokaten Johan Eriksson menar att "han förtjänar att bli fri"! Det tycker absolut inte jag! Hur kan man släppa en människa fri som har tagit så många människoliv och även ödelagt deras anhörigas liv och förstås också hans egna anhöriga!

Jag kan återigen inte förstå svenskt rättsväsende - hur korkade får man vara och hur tänker man!

Hur kan man resonera att han förtjänar att bli fri - vad har han gjort som gör att han förtjänar ett fritt liv?????? Ingenting anser jag ... det är oerhört att ens tänka släppa honom fri! Tänker man ingenting på dom drabbade och deras familjer?

Det är ett kallt och omänskligt rättsväsende vi har tycker jag - det verkar som om man mera tänker på brottslingen än på offren och deras anhöriga!

Av Babbelmoster - 2 juni 2008 08:00

Hej där ... sitter här på jobbet med en kopp - eller min andra rättare sagt sedan jag kom hit strax efter 7-tiden. Har hunnit upp till Älvsbyn på morgonen - steg upp som vanligt efter halv 5 ... åkte iväg kring 5.20 Tåget som sonen åkte med från Stockholm, skulle anlända 6.17 och det var nog framme på pricken!! Han var trött ... hade knappt sovit alls nåt i natt. Så det blir nog en tung och tröttsam dag på jobbet för honom - men han är ju ung och återhämtar sig nog snabbt. Sen har han klockan 21 i kväll fotbollsträning!! Det gäller att ligga i ...

Annars är det som vanligt här ... jobb och kaffe och trötta ögon. Har faktiskt sovit jäkligt dåligt i natt - vaknade kring 1-tiden av att jag hade så värk i högra höften - efter det gick det knappt alls att somna om - varmt som tusan också i sovrummet - det var bara att öppna fönstret och få in lite syre!

Nu skall jag jobba vidare här - vi hörs senare!

  

Av Babbelmoster - 1 juni 2008 09:43

Hej vänner. Här är jag igen - igår ingen bloggtid alls för mig. Varför - jomen vädret var ju helt underbart - varmt och soligt - och vi höll på förstås ute i trädgården. Jag var ute redan 8 i en STOR plantering och rensade. Där måste vi även byta träkanten på vissa ställen - den har gått sönder i vinter när traktorn plogat för nära! Vi var på Granngården och köpte dessa rullar med "träkant" igår. Sen köpte jag på ÖB två stycken rullar med bambukant - vet inte riktigt vart jag skall ha dom - men någonstans blir det - jag gillar bambu massor. Har flera spaljeér med bambu.

Sen skurades alla trädgårdsmöbler ordentligt innan "upplyftningen" på altanen - efter mannens oljebehandling av densamma i fredags.

En granne ropade om vi ville ha grillade hamburgare - och det är klart - det ville vi ju!! Inte dumt alls, passade bra att få lite i maggen när man håller på och inte har tid att fixa krubb själv *ler*. Så vi var några grannar där och åt och surrade ett tag. När jag var på väg hem - hörde jag telefonen ringa som låg ute på altanen. Hann förstås inte svara - man är ju inte så snabb! Ringde upp - det var sonen från Stockholm. Han var lite hes i rösten - hade väl sjungit med i Kizzlåtarna på Stadion kan jag tro!! Han åker hem i kväll från storstaden ...

Jag kände igår att nu börjar halsen igen och snuvan har kommit! Inte klokt - det blir tredje gången sedan slutet av februari som jag är förkyld! Mannen var ju förkyld förra veckan - så det är väl därifrån smittan kommer! Har ont och tjockt i halsen nu och lite snuvig och världens huvudvärk när jag vaknade och fortfarande ... ja ja - det sägs ju att det drabbar dom svagaste först *ler* - så jag måste ju vara supersvag som drabbas hela jäkla tiden!!!

Vädret igår var underbart ... det har jag ju redan skrivit - idag är det grått som blyerts och lite duggregn - ingen blåst, igår blåste det ordentligt och var alldeles molnfritt. Men kring 8-tiden i morse hade vi +15 grader - så kallt är det ju inte.

Skall och handla lite krubb sedan idag ... skall göra köttfärsbiffar.

Tittar ut genom mitt fönster just nu och solstrålar verkar lysa igenom alla gråa molnen ... så kanske kanske solen kommer snart!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards