Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Babbelmoster - 28 augusti 2007 20:16

Jag säger bara en sak - gäsp ... Är sååå himla trött och sliten, har legat framför tv:n ett par timmar och slöat och slumrat, vilat ryggen - har haft så jäkla ont i den. Så nu längtar jag bara efter min goa säng - att riktigt få sträcka ut sig i den och känna att man slappnar av! Det är så jobbigt att sitta en hel dag så här still som jag har gjort idag! Många tror ju inte - som inte har ryggbesvär - att det faktiskt är jobbigt att sitta!!! Men det kan jag tala om för alla att det är! Skitjobbigt ...

Nu vill jag bara passa på att säga god natt bloggare ... stänger ner här för idag ... men misströsta inte - det är ju snart morgon och då sitter jag där vid bloggen - på jobbet - och har min kopp kaffe bredvid mig *ler*.

Sov gott alla - dröm rosa!

Av Babbelmoster - 28 augusti 2007 16:33

Allt hittar dom på - dom här modemakarna!! Nu har även en Foppaskjorta kommit ... jag tycker inte det låter vidare härligt.

Av Babbelmoster - 28 augusti 2007 16:25

Ja här ligger man allt i lä, skulle nog inte vilja byta tror jag ... föräldrarna här måste ha dygnet-runt-fullt-jobb med sina små. Även om man ju förstås skulle klara av det om man var tvungen ... helt klart! Men man tycker ju att nån måtta skulle det väl ha varit - även om föräldrarna längtade efter barn, så nog var väl sexlingar ganska så häftigt!!!

Av Babbelmoster - 28 augusti 2007 16:11

Ja då är man hemma efter en dag full med information och mycket nytt! Sitta still en hel dag så där är jobbigt, framför allt när man som jag - har problem med rygg och nacke. Måste upp och röra på mig stup i kvarten ... ryggen är jädrans ond nu skall jag säga! Jag fick skippa kvällsaktiviteten - bestående av mat, dryck och diverse annat trevligt. Men jag orkar helt enkelt inte! Så det var synd ... men jag måste tänka på mig själv också!

Kursdagens innehåll handlade om oljor, kuggkedjor, smörjfetter (höll på att skriva smörfetter hihi) och annat sånt geggigt ... *ler*. Jag jobbar ju på ett papperbruk med 300 anställda drygt. Och är på en underhållsavdelning, där det finns mekaniker, elektriker, instrumentreparatörer, hydraulmekaniker och arbetsledare och så jag *ler*. Dessa sköter ju om diverse underhållsarbeten i hela fabriken och pappersbruket - mycket stort området är det!

Så det var ju inte direkt "kvinnligt" innehåll i kurslitteraturen eller hur! Men intressant faktiskt - jag sysslar ju även med dessa frågor i mitt jobb, som annars är mycket varierande. Nåja nu skall jag inte plåga er med mina arbetsuppgifter ... det tar vi kanske en annan gång - eller så inte!

Nu skall här slappas ikväll - har ju sett lite friidrott sedan jag kom hem. Och nu måste jag fixa mig lite kaffe ...

Jag hör av mig senare kanske ...  


Av Babbelmoster - 28 augusti 2007 05:39

God morgon alla pigga eller trötta bloggare å läsers. Sitter här på jobbet, är på kurs hela dagen från 8.00 ...

Kyligt ute, bara kring +7 grader - är riktigt brrigt ute - det blåser kyligt höstluft, även om solen syns - men den värmer inte alls något.

Nu skall kaffe drickas - ha nu en toppentisdag alla!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards