Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 19:43

Har ni tänkt på en sak - vad många MODEBLOGGAR det finns i den här bloggvärlden. Många unga bloggare som verkligen gillar det här med kläder, skor, väskor, smink och smycken. Och är bra uppdaterade också om vad som är "inne" och populärt! Det syns att man har "annorlunda" intresse än dom, kanske då beroende på ens egen ålder. Visst gillar jag också kläder och allt det där andra, men det upptar inte så mycket tid i mitt liv ändå. Det finns liksom annat som jag tycker är viktigare! Men allt har sin ålder så att säga. Och jag beundrar dessa unga tjejer - som det nu är i dom flesta fallen - dom är jätteduktiga på sitt gebit!!

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 19:38

img_45ccd148b0ac8.gif
Jag bara undrar - är politiker ärliga. Mot sina väljare, mot medborgarna i landet …

Ja, det är väl med dom som med alla andra grupper i samhället, det finns rötägg även bland dom. Det finns bra och dåliga politiker … men i stort tycker jag att det verkar vara ett jädrans fifflande och smygande och fuskande med ledande politiker och företagsledare i samhället! Var jag kontroversiell nu? Nä - för jag tycker det - det är ju gång efter annan, som det kommer fram mygel dom hållit på med. Och man kan ju säga att dessa väl betalda människor skulle kunna göra rätt för sig i samhället och betala för det dom köper och renoverar! Det får ju vi vanliga medborgare göra och vi skall ändå ha råd till allt med våran lilla pyttelön! Och skatt - det skall vi också betala - men höginkomsttagare kan i vissa fall vara nolltaxerare - hur f-n det nu går till! Vad vet jag - för jag är ju inte höginkomsttagare! Jag är en vanlig fattiglapp - men jag betalar ändå för mig minsann.

Men ibland så funderar jag över om moralen och ärligheten totalt försvinner med makt och position i samhället och företagen. Det verkar ju nästan så i många fall …

Tänk vad det är synd om våra företagsledare och politiker, dom kan ju bli avskedade när som helst och stå där utan arbete, men dom får ju en jättebonus minsann. Vi vanliga arbetsinkomsttagare kan ju också få avsked på grått papper - utan bonus. Inte är det synd om oss minsann … Det är inte konstigt att företag går dåligt, när pengarna skall gå till att betala cheferna orimligt stora löner och sen även deras bonusar! Men inget företag går utan arbetare - kom detta ihåg och glöm aldrig det - vi behövs alla - men alla skall vara ärliga då också, mot sig själva och företaget och samhället!

Tack för ordet …

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 18:35

Jippi jag vann en väska med smink från Oriflame!!! Jag svarade ju på några frågor idag när jag var in på stan och nu har en konsulent - hon som ställde frågorna till mig - just ringt och sagt - att jag vann!!! Alla frågor rätt ... En massa olika produkter får jag - så på fredag kommer hon förbi mig med dessa sminkgrejer! Gud så glad jag blir ... inte varje dag man vinner eller hur!!!


Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 17:55

Livet går fortare och fortare ju äldre man blir ... runt runt som i en karusell. Likadant varje dag - åt samma håll - för dom allra flesta! Man gör samma saker varje dag, varje vecka, varje månad och år! På exakt samma sätt, med inte många avvikelser snurrar det på. Det är väl kanske tur så länge det gör det eller hur?

Bara det här med att alltid sitta på samma ställe vid matbordet! Nog är väl det konstigt - vilka vanedjur vi människor är!

Och på morgonen när vi kliver upp och gör oss klara för jobbet, så måste vi göra exakt samma sak och i rätt ordning som alltid, annars glömmer vi något - det blir fel! Konstigt ...

Och det här med att livet går fortare - ju äldre man blir - det är ju sant eller hur?


Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 17:24

Har inte orkat att sitta vid datorn förräns nu ... ursäkta mig bloggers! Har t o m sovit kring en timme! Blev så jättejättetrött!

Jag flexade ut från jobbet vid lunch - 10.30 - for och handlade direkt, sen hem och snabbåt rostade frallor, sen for min man - som jobbar nattskift i veckan - och jag in till stan. Jag köpte lite nya underkläder, diverse andra kläder, lite smått och gott på Indiska. Förstås en ljuslykta! Jag var på två blomaffärer och köpte lite höstblommor, det blev astrar i både rosa och lila färg, silverek och ljung. Har rensat bort en del sommarblommor från mina utekrukor och skall plantera dessa blommor istället. Vill ju ha fint ute även om hösten är här! Har alltid också mycket ute på vintern, det är enris, gran- och tallris i krukor. Sen blev jag intervjuad av en Oriflameåterförsäljare - dom hade tydligen någon drive bland flanörerna! Man kunde vinna produkter från Oriflame. En av frågorna var från vilket land Oriflame kommer. Jag svarade förstås Sverige! Vilket ju var rätt ... hon sa att jag var den första som hade svarat rätt på den frågan hittills! Hon skulle dessutom skicka mig en katalog ... spännande! Hoppas jag vinner!! Håll tummarna bloggers!

Har också sett friidrott och blev så berörd av Sanna Kallurs lopp. Hon gjorde ju ett kanonlopp ... bra tid och allt, men det räckte inte till medalj! Hon missade den med "ingenting" nästan. En 100-del ... Hon var sååå jättebesviken över det - ändå glad för kanonloppet och tiden hon presterade! Tänk vilka enorma krav dom har på sig! Samma med Stefan Holm i höjdhopp - en fjärdeplats! Det vill sig inte för "di svenske". Även om dom varit bra förstås!

Nu skall jag vakna lite mera, är ännu lite trött i knoppen ... vi syns!

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 08:25

De säger att det tar bara en minut att hitta en speciell person,
en timme att uppskatta dem,

en dag för att lära sig älska dem,
men det går ett helt liv utan att man glömmer dem.

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 08:23

Varför skall det behöva finnas den perfekte mannen - man kan ju fråga sig - finns den perfekta kvinnan? Vi kompletterar nog varandra hoppas jag - kan olika saker och vill göra olika saker. Vi hjälps åt - förhoppningsvis där hemma och gör det vi är bäst på, var och en. Vi har alla våra fel och brister, på gott och ont förstås och har ju fått lära sig olika saker under livet, med början i föräldrahemmet. Men det är nog bra om vi kvinnor också försöker lära, inte bara våra döttrar, utan även våra söner - att både diska och laga mat, tvätta, sy i en knapp, städa - lika väl som att tjejerna skall få lära sig tanka bilen och byta däck på bilen! Allt detta kanske är bra att kunna senare i livet - för som sagt - man har ju inte mamma (eller pappa) jämt vid sin sida!!!

Men jag är nog själv en riktig curlingmorsa och fru!! Jag är bara sån jag - och det måste jag ju försöka lära mig att inte vara - inte så mycket i alla fall. Men jag är ju en sån där person som måste vara både före och efter - för att se att allt fungerar och blir bra. Jag har nog lite av kontrollbehov - vet inte varför faktiskt! Varför blir man så där kontrollbehovsbenägen måntro? Nån som har ett svar på den frågan - så tar jag tacksamt emot ett svar.

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 08:21

Kan man köpa lycka? Bara för stunden - men inte lycka som är bestående - men all lycka är ju inte heller bestående!

Man kan bli lycklig och glad över nåt en stund, nåt man köpt eller gjort - men den där riktiga lyckan som kommer av att man är kär, har det bra med familjen, jobbet, hus och hem - det är inte alla förunnat - och det är den lyckan som betyder allra mest för mig. Och eftersom jag har allt det där som betyder mest för mig - så är JAG LYCKLIG ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards