Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Babbelmoster - 25 augusti 2007 17:00

Hallå - vem är du som läser här hos mig, var kommer du ifrån, har du någon egen blogg så snälla ge mig länken dit så att jag kan besöka dig.

Jag hoppas verkligen att du som läser min blogg, inte bara kliver in och kliver ut lika fort, utan stannar upp här och läser och skriver något till mig - sätter ett tassavtryck här hos mig. Alltid så himla roligt när man ser att man har haft besök och från "vem" - även om jag inte känner er IRL så är det ju ändå kul att du skriver!

Så därför - en uppmaning till dig och dig ... skriv - var inte rädda eller blyga - jag är liksom inte farlig alls.

Jag tackar er på förhand att ni vill kommentera och hoppas verkligen att ni också gör det!

Av Babbelmoster - 25 augusti 2007 16:36

... till vad då frågar ni er kanske! Jo till surströmmingsfesten vi skall ha hos oss. Håller på med förberedelserna nu ... gästerna kommer efter halv 7! Hungriga och sugna ...

Löken var så jädrans stark när jag skalade den och hackade den ... så jag fick gråta en skvätt ... att en gul sak kan vara så stark så den sätter tårkanalerna i översvämning! Konstigt ... vad är det måntro för ämne i löken som gör detta??? Äsch nu skall jag inte vara så där "professorisk" och vetandesjuk ...

Som sagt - hungrig är jag och sugen ... skall verkligen bli gott - längtar - mums - slörp!

Av Babbelmoster - 25 augusti 2007 11:52

Idag vill man inte vara ute i onödan ... det regnar ... visserligen ingen blåst men fy vad tråkigt väder det är. Har tänt ljus här hela morgonen, mysigt. Man skulle bara ha haft en kamin eller öppen spis och fått göra upp en härligt skön sprakande och framförallt varm brasa! Sitta under sin goaste filt och mysa framför! Man kanske skulle köpa en sån där fuskkamin som det finns, eller en videotape som man kör på tv med en brasa som flammar!

Har varit in på stan, Systemet och Konsum fick var sitt besök! Snabbt som satan fick man springa så man inte blev duschad, för just då vräkte det ner!

Kom hem och min man fixade nytt kaffe ... som avnjutits - och nu är det snart direktsändning av friidrotten och Carro. Så därför kommer jag att försvinna ett tag härifrån om ni undrar vart jag är.

Av Babbelmoster - 25 augusti 2007 09:12

Jag blir bara så förbannad när jag läser sånt här, vilka jäkla hemska människor det finns. Det pratades igår om att funktionshindrade barn skulle avlivas, men nog vore det väl på sin plats att avliva sådana här människor eller s k människor. För jag anser att dom inget människovärde skall ha!! Hur kan man vara så kall, hur kan man känna en sån här dragning, vad är det som får människor att begå sådana här brott daglig dags överallt i världen och dessutom känner njutning av det?????????????????????????????????

Stackars barn ...

Av Babbelmoster - 25 augusti 2007 09:06

Hon är väl en fantastisk idrottskvinna/tjej eller hur! Vilka prestationer hon gör gång efter annan, nu är ju inte denna 7-kamp över ännu, men hittills så har hon presterat kanonbra. Jag gillar hennes go - hennes vilja - hennes kamplust - hennes "gullighet" - hennes uppladdningsförmåga och koncentration!

Håller nu alla tummar och tår för hennes fortsättning idag. Skall bli intressant att följa hennes tävlande senare ...

Av Babbelmoster - 25 augusti 2007 08:43

Ikväll skall surströmmingen avnjutas, med dom vanliga tillbehören. Potatis, lök, dill, cream-fraiche, tomater, tunnbröd, snaps ...

Gud vad gott och jag längtar såååå ...

Av Babbelmoster - 25 augusti 2007 08:09

En fråga till er bloggare:

Har ni registrerat er blogg på BLOGGPORTALEN?

Har ni pingat er blogg?

Hur hittar ni nya bloggar? Av en slump, eller läser från dom senast publicerade inläggen, hittar nya som era favoritbloggare har på sin blogg?


Av Babbelmoster - 25 augusti 2007 07:47

Om man säger ordet "sköterska" ... då tänker vi automatiskt på att det måste vare en "hon" eller hur? Men det behöver ju inte vara en kvinna som är sköterska - det kan ju lika väl vara en man.

Hur kommer det sig att vi har sådana förutfattade meningar om saker och ting?

Bara en morgonfundering som poppade upp just nu ...

Har ni något bra svar på min fråga?

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards