Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Babbelmoster - 24 augusti 2007 17:14

Måste passa på att önska alla en skön fredag kväll och helg.

Nu börjar ju också friidrottsvm - för den som älskar sport! Det gör nämligen jag och min man - så vi kommer väl att kliva upp mitt i natten och kolla på alla grenarna. Är man tokigt eller ...

Måste få berömma kockarna på jobbet, dom stod för en superb middag till oss anställda, jättegott faktiskt. Renfilé, sallad, dressing, grillade grönsaker och dricka. Alla uppskattade detta arrangemang förstås ... vi är ju 300 anställda - visserligen är det ju många som går skift som är lediga just nu ... men man räknade ändå med ca 200 personer som skulle äta! Strongt av våran VD som "hittade" på detta ... Vi tyckte att det skulle vara ett stående fredagsnöje ... jag vet inte om dom nappade på vårat braiga förslag *ler*.

Av Babbelmoster - 24 augusti 2007 13:53

Nu slutar jag snart mitt jobb för den här dagen och veckan ... föreberedelserna pågår här utanför ... det är ju After Work som vi anställda bjuds på - mellan kl 14.30 - 19.00 Våran VD och våran vaktmästare är "grillare" och står för maten! Inte dåligt eller hur! Det kommer att bjudas på renfilé och sallad. Mums låter det som ... Så då blir det till att ha ätit när man kommer hem, behöver inte göra någon middag - fast det är ju klart - min man ... han är nog också hungrig - måste väl fixa nåt till honom skulle jag tro - om han nu inte fixat det själv *ler*. Tror inte det! Och så har han varit på begravning - en arbetskamrat som hastigt avled - endast 52 år gammal!

Nåja nu är det som sagt var snart helg - gud va skönt!

Av Babbelmoster - 24 augusti 2007 10:52

Läser och blir väldigt upprörd, arg, påverkad, bestört ... att en norsk sjuksköterskeelev anser att funktionshindrade barn skall avlivas ... om det inte finns någon som helst chans att göra dom friska eller nyttiga för samhället!

Visst kan man kanske tycka att "varför skall missbildade och handikappade barn födas" - men vi skall väl inte försöka "leka GUD" tycker jag. Alla "typer" av människor måste få finnas i vårat samhälle. Det måste finnas en plats för alla här tycker jag. Och visst skulle jag älska ett barn - mitt eget barn - som är handikappad! Inte skulle jag kunna "avliva" mitt eget barn! Det har ju liksom inte med det att göra eller hur? Om det är friskt eller inte - jag skulle älska barnet kompromisslöst ändå!!

Tycker bara att denna tanken är så skrämmande och hemskt så jag finner inga ord nästan! Skall samhället bara få bestå av "eliter" snart ... sjuka och handikappade skall ju inte få finnas här.  

Av Babbelmoster - 24 augusti 2007 10:49

Älskar den här låten ... lyssna och njut nu! En riktig KÄRLEKSSÅNG ... vilken text - vilken musik - vilken röst - jag blir ju kär när jag lyssnar på den!!!

Av Babbelmoster - 24 augusti 2007 08:22

Nu testar jag bara att lägga in en musikvideo här ...

Av Babbelmoster - 24 augusti 2007 05:39

Nu är det snart helg. Nåja dagen här skall ju få passera - men nära är det ju. Här är det moln och sol, +13 grader. Verkat ha regnat i natt lite grann.


Sitter här på jobbet mitt, börjar att jobba 6.30 Men är alltid här 5.30 Alldeles ensam ännu, dom börjar väl att droppa in lite snart! Mina trötta arbetskamrater *ler*.


Sitter med en kopp kaffe och bloggar ... jag får väl önska er alla en härlig fredag!! Vi lär nog höras senare under dagen och kvällen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards