Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 20:26

Här igen ... kunde inte slita mig riktigt ännu!

Undrar så här:

Hur vill ni ha bloggar ni läser?

Med bara text

Med bilder och text

Mycket text

Lite text

Allvar

Humor

Vardagsberättelser

Reseberättelser

Annat


Som ni kanske redan märkt, så gillar jag text och bilder! Det blir ett "hopkok" av bägge! Jag hoppas att ni gillar det ... annars berätta om ni inte gör det!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 19:37

Nu mina vänner, bloggare å läsers - nu är det bloggslut här för idag! Måste ju faktiskt göra nåt annat också!

Men det här med att blogga är ju så jädrans skitkul, eller hur?

Mannen ser fotboll, är väl snart paus ... då skall vi dricka varmt te (har ont i halsen) och äta skorpor med marmelad och ost! Mums filibabba ...

Men hörrni ... gör ett besök även i morgon här och hälsa på mig - ni skall alla känna er välkomna!

Jag trivs faktiskt på den här bloggen!

Pöss och kram ... see ya!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 18:56

En fråga till er som hälsar på mig här på bloggen?

Är ni rädda för att kommentera och tycka till - var inte det - jag bits inte! Så please - skriv gärna en go kommentar till mig.

Skriv vad DU tycker ...

Så kanske jag lär "känna" någon annan bloggare här på Bloggagratis.

Sätt igång nu ... var inte blyga eller rädda!

SKRIV SKRIV SKRIV SKRIV

KOMMENTERA KOMMENTERA KOMMENTERA KOMMENTERA

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 18:53

Vilken är din favoritfärg på naglarna och målar du nagellack både på fingrarna och tårna?

Jag har ALLTID målade tånaglar - alltid!! Och på sommaren får mina naglar på händerna färg ...

Gillar rött, rosa, lila mest ...

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 18:29

Visst är det väl helt enkelt fantastiskt att kunna prata, skriva, stava - forma meningar ... någonting som startar där uppe i hjärnan, en tanke som formas till ord och meningar ... fingrarna som hjälper till med tangenttrycket och pennföringen eller en mun som kan uttrycka sig!

Tänk vilken gåva vi har - vi som kan läsa och skriva! Det är faktiskt inte alla som kan detta i världen - inte ens detta nådens år 2007! Egentligen skrämmande att inte alla i världen har fått denna chansen att lära sig nåt som vi tycker är en elementär och mycket självklar sak att kunna! Ett måste för att klara oss ute i samhället ... jag tackar "någon" för att jag har fått ta del av denna gåva ... Jag älskar att läsa och skriva ...

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 18:28

mask12.gif

Dom flesta människor har nog en mask över sitt riktiga JAGET! Man bär på en hemlighet, hemsk, jobbig, ledsam, sorglig eller vad det kan vara för nån typ av hemlighet. Vi visar inte egentligen VEM vi i verkligheten är, utan sätter upp ett ansikte utåt som folk tror är VI. Visst är det så att man många gånger bär på en fasad utåt och inte visar vad man egentligen känner! Eller vem man egentligen är - det är bara dom allra närmaste som vet vem JAG är. Inom sig kan det koka av ilska eller så känner man sig djupt förtvivlad! Men man håller masken och det är bara dom allra närmaste som känner en så väl som kan genomskåda en och se att man inte riktigt mår bra. Mår man bra och är glad, så är man sig själv, för då behöver man inte hålla masken! Visst är det konstigt att man är så?? Mår man dåligt - då kanske man sätter upp en mask … man vill inte visa hur man egentligen mår … Men varför kan man inte bara kunna vara JAG - att kunna vara sig SJÄLV! Alltid och överallt och inför alla! Varför har det blivit så att man sätter upp denna masken framför sitt ansikte och uppträder och är som en helt annan person - än den som egentligen finns inombords? Vem vill man skona, sig själv eller andra. Varför VÅGAR MAN INTE VARA SIG SJÄLV? Men man vill ju inte vara den där deppiga, ledsna … arga … det gör ju andra bara nedstämda, så man håller masken! Kan det vara så enkelt … Går jag till mig själv så ligger det nog mycket i det där! Jag är en glad och positiv människa - med massor av glädje och humor i mig - men jag är ju också en människa som upplevt både sorg och sånt som ett barn inte skall behöva uppleva - incest! Visst mår jag dåligt ibland - men varför visar jag det aldrig - det är bara dom allra närmaste som vet när jag gör det. Jag har mycket värk i min kropp - i alla mina leder och ibland gör varje steg som jag tar ont - men det visar jag sällan eller aldrig. På jobbet sa en av mina arbetskamrater i förra veckan - när han hörde hur ont jag hade just då - du klagar ju aldrig, du är alltid på så bra humör, så man kan aldrig tro att du har så ont! Nämen sa jag … det blir ju inte direkt bättre - min värk - om jag klagar och det är ju inte trevligt vare sig för dig eller mig om jag bara gnäller. Sån är jag - men ibland så kanske man inte borde bära på denna masken - utan verkligen lägga den åt sidan och visa att jag mår dåligt - jag är inte glad idag - jag vill gråta - jag vill skrika - jag vill bara få sova och vara ifred!!!!! Jag orkar inte jobba, jag orkar inte vara trevlig och glad, jag orkar inte med människor omkring mig … Men det är ju bara JAG själv som kan bestämma att inte bära på masken! Att bara vara mig själv, att bara vara JAG! Många människor runt omkring i ens omgivning, bryr sig helt enkelt inte om hur andra människor mår! De uppskattar ju oftast en glad människa, men en som inte är glad är ju egentligen bara jobbig, känns besvärande att vara i närheten av, man kan ju behöva fråga hur den andra mår … och då kan man ju faktiskt få ett svar också som är ännu jobbigare … vad svarar man då - hur tacklar man det då! Hur skall man vara som medmänniska om en annan säger att hon eller han mår skitdåligt! Är vi beredda att lyssna, är vi beredda att hjälpa och stötta denna personen - är vi beredda att verkligen BRY OSS om den personen? Eller de där människor som frågar … “Hur mår du egentligen?” eller “Är du ledsen?” som egentligen inte är intresserade av ett svar för de lyssnar inte på svaren för de bryr sig egentligen inte … dom frågar bara för frågandets skull - inte för att dom bryr sig om människan … det finns faktiskt “såna” människor … Varför frågar man när man inte är intresserad av svaret och skulle bli chockade om den andre svarade - jag mår inte så bra — för vad skall dom då säga??? Bär man masken för att man inte orkar eller vill förklara sig — man kanske mår ännu sämre att börja prata om det som gör att man mår dåligt … eller så tycker man kanske att det inte angår någon annan … man lär sig ganska snabbt vilka de är … det finns många av dem och många av dem mycket närmare än vad man tror…… du har säkert nån i din omgivning…. jag har det …

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 18:28

45.gif

Jag frågar mig och er andra så här:

Måste man ALLTID göra något?

Kan man inte få vara LAT någon dag

och inte göra ett jota??

Ingenting … bara lata sig

och må som skönast!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 18:28


Vad består börsen av … jo följande … massor av kort …

* körkort

* idkort

* passerkort (jobbet)

* stämpelkort (jobbet)

* apotekskort

* bankomatkort

* bibliotekskort

* åhlénskort

* icakort

* konsumkort

* telefonkort

* busskort

* rabattkort på diverse butiker

… men jag undrar - var är pengarna då?

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards