Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

Läser med bestörtning

Av Babbelmoster - 24 augusti 2007 10:52

Läser och blir väldigt upprörd, arg, påverkad, bestört ... att en norsk sjuksköterskeelev anser att funktionshindrade barn skall avlivas ... om det inte finns någon som helst chans att göra dom friska eller nyttiga för samhället!

Visst kan man kanske tycka att "varför skall missbildade och handikappade barn födas" - men vi skall väl inte försöka "leka GUD" tycker jag. Alla "typer" av människor måste få finnas i vårat samhälle. Det måste finnas en plats för alla här tycker jag. Och visst skulle jag älska ett barn - mitt eget barn - som är handikappad! Inte skulle jag kunna "avliva" mitt eget barn! Det har ju liksom inte med det att göra eller hur? Om det är friskt eller inte - jag skulle älska barnet kompromisslöst ändå!!

Tycker bara att denna tanken är så skrämmande och hemskt så jag finner inga ord nästan! Skall samhället bara få bestå av "eliter" snart ... sjuka och handikappade skall ju inte få finnas här.  

 
 
maria

maria

24 augusti 2007 11:05

Man kan oxå tänka så här: Det är horribelt att någon med sådan människosyn kan få bli sjuksköterska... Du ska se att hon kanske inte ens får avsluta sin utbildning, vi kan ju hoppas i alla fall....

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Babbelmoster

24 augusti 2007 11:11

Håller med dig! Men det var visst en manlig sköterskeelev!!! Inte för att jag nu menar negativ bara därför ...

 
Ingel@

Ingel@

24 augusti 2007 11:47

Haha, du är f-n i mej otrolig!!
En blogg till, hihi
Själv startade jag upp en idag på vox.com
kolla in här: http://svedalagirlie.vox.com

http://ingela.zoomin.se

 
Christina

Christina

24 augusti 2007 12:10

Oj så fint här är!
Du har många bloggar nu:)
Villken skall man besöka?
Ha det gott vännen
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

Babbelmoster

24 augusti 2007 12:23

Hej igen Christina och tack för ditt besök på min nya blogg!
Som svar på din fråga vilken blogg du skall besöka ... svarar nog så här: Bloggspacet, Bloggagratis, Wordpressbloggarna mest. Försöker ju lägga in liknande inlägg - men kanske inte lika mycket på WP eller den på Blogspot (FlowerPower) - kanske lite mera sporadiskt där. Men jag gillar ju dessa ställen också så ... men säkrast är ju ändå Bloggspace och Bloggagratis - att jag kommer att vara mest där. Gillar faktiskt Bloggagratis upptäckte jag igår ... enkel utformning, ren blogg så att säga, ingen reklam, överskådlig. Trivsam helt enkelt! Men som sagt - dina besök på vilken blogg som helst och när som helst uppskattas och tas tacksamt emot!! Jag kollar alla bloggarna! Ha det gott min bloggarvän

 
trollpackan

trollpackan

24 augusti 2007 17:06

Ja, man kan ju fundera över vad som driver en sån människa. Har själv haft ett svårt sjukt barn,blev svårare och svårare utvecklingsstörd med åren, hon fick bara bli 7 år...och det är klart att vi älskade henne också! Kram på dig!

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards