Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:59

Såg en reklamsnutt igår kväll om någon ny design på förpackningar av bindor, minns inte vilket märke det var. Det var några olika mönster och färger … och så var slutklämmen på reklamen så här “det blir roligare att ha mens“! Va frågar jag mig … NÄR ÄR DET ROLIGT ÖVERHUVUDTAGET ATT HA MENS? Aldrig någonsin … finns väl inget positivt med det … jo det förstås … att vara fertil … men inte annars. Det är väl aldrig roligt att blöda som man tror man förblöder, eller att ha dom där jäklars äckliga bindorna mellan benen, det blir varmt och fuktigt … nä vet ni vad!

Tror det är någon man som hittat på den där bindslogan … “det blir roligare att ha mens”! Till alla som inte har haft mens säger jag bara - det är inte roligt alls!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:58


Här kommer en utmaning som går ut på att skriva ner en del nyckelord om dig själv och vad du finner stimulerande. Resultatet ser ni här nedan.

glad-sprallig-humor-snäll-vän-älskar-djur-natur-blommor-filmer-böcker-musik-barn-väskor-skor-smycken-smink-arbete-familj-man-son-bilkörning-soldyrkare-historia-arkeologi-astronomi-horoskop-skytt-mamma-syster-gift-lojal-fnissig-bokmal-skrivgalen-lyssnare-stressig-morgonpigg-kvällspigg-tystnad-effektiv-ordentlig-pedant-hemmet-optimist-grönögd-mörkhårig-promenader-orienten-curlingmorsa-svart-reumatiker-ryggproblem-volvoägare-hus-fördomsfri-empatikännande-prylgalen-inredning …
Ja det finns mycket man kan säga om sig själv … många nyckelord man kan hitta när man väl börjar leta i sitt inre … nu är det din tur att leta och finna och skriva.
Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:58

Vet du vad det är för vatten i ett vattenpass?

Nä det vet jag inte.

Det är rakvatten!!!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:57

damackk.gif

Har dom äntligen tagit sitt förnuft tillfånga! Jag trodde faktiskt att dom inget hade …

Jag måste säga att jag trodde det var en jäkla stor bunt “knäppskallar” som satt där och bestämde dessa galna regler … för nog verkade det så minsann! Men tydligen så har någon vettig människa pratat förstånd och sunt förnuft med dom “som bestämmer”! Tur det … man kan väl inte säga att för vissa sjukdomstyper skall man få vara hemma si eller så länge, jag menar - allt är ju individuellt - man kan ju inte i förväg bestämma sånt heller - så tycker jag i alla fall.

Jag borde nog bli politiker *ler* … för sunt förnuft och medkänsla och empati för mina medmänniskor - det har jag!!!! Skämt åsido - det är väl ändå tur att dom “backar” … tycker ni inte det?

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:56

404693c2mc3b9c6e.gif

Jag trivs bäst i öppna landskap … nära havet vill jag bo! Detta återspeglar en del av min själ … jag är en havets människa, även om havet och vattnet kan vara skrämmande och farligt - så måste jag bo vid öppet hav - för att trivas. Vatten är en viktig beståndsdel i mitt liv, framförallt då detta öppna och vida hav - som jag är uppvuxen vid. Och vistats på så mycket under hela min barndom och ungdomstid. Mina morföräldrar … dom hade en stuga som låg långt ute till havs och detta innebar ju att man tillbringade mycket tid i båten … och vid stranden och på bryggan … Havet kan ju också vara väldigt farligt - har ju själv hållit på att drunkna som barn - så jag vet vad denna “farlighet” innebär! Men havet betyder också så mycket, många fina upplevelser som är såå vackra, tänk er bara ett glittrande blankt hav en ljuvlig sommardag, klucket när man sitter vid en strand eller ligger på en brygga … bara att titta ner i vattnet är ju så härligt. Och vattnet kan ju också svalka en svettig och varm kropp … Att dessutom få plöja vågorna med en båt en härlig sommardag när havet är alldels spegelblankt … Jag minns som barn … hur jag tittade ner på sandbotten utanför morfars stuga … det var riktigt som vågor i sanden … inga stenar - bara varm härlig och mjuk sand! Härligt för barnafötter … För att trivas där jag bor, så måste jag ha havet att kunna titta på … är en typisk kustmänniska! Skulle nog inte trivas att bo i inlandet - även om det också är väldigt vackert - jag skulle nog få “lappsjuka” och vantrivas om jag bodde några mil in i landet bara … så känns det för mig! Havet är en del av mig som person helt enkelt! Hur är du själv uppvuxen, i inlandet, vid en insjö, i skogen eller vid havet och kusten?

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:55

img_0465.JPGimg_0467.JPGimg_0468.JPGimg_0471.JPGimg_0473.JPGimg_0474.JPGimg_0475.JPGimg_0464.JPG

Här lägger jag in lite bilder … från mitt hem och min borg.

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:54

Vilka stilikoner dom är … Victoria och David! Ett väldigt stiligt par eller hur, moderiktiga och det har dom ju råd med också skulle jag tro! Och riktigt fotogeniue (inte fan vet jag hur det ordet stavas precis - men ni förstår hoppas jag!). Dom blir bra på bild helt enkelt! Jag tycker dom passar vansinnigt bra ihop, läckra kläder alltid - bägge två, smycken, skor … frisyrer inte minst. Väldigt snygga kort har man sett lite varstans i tidningarna på dom … jag måste säga att dom verkligen utstrålar lyx, flärd, mode, stil, sex … ja dom är helt enkelt ett kanonsnyggt par!!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:54

1179825882.gif

Kul att vara kändis kanske många tycker … i början … sen tror jag nog att det där kändisskapet bara blir till en belastning och börda för dom. Visst - det är säkert skitkul att flockas på cocktailspartyn världen över och på andra sorters galej, med alla dom andra kändisarna och att ha pengar, vem vill inte det … men i längen tror jag nog att detta inte ger så mycket. Det verkar så ytligt och blasé och patetiskt för mig. Jag tycker inte att sånt är det verkliga livet … jag menar - glida runt med ett glas i handen dagarna och nätterna igenom - aldrig behöva “leva normalt liv” … säkert många som tycker jag resonerar konstigt - men det får väl stå för dom. Jag skulle inte vilja byta deras kändisskap mot mitt enkla och vanliga liv. Jag är ju en kändis i mina egna kretsar och det räcker gott och väl för mig. Och tänk så jäkla jobbigt med alla dessa blixtar, kameror som flockas runt omkring ansiktet och underlivet … jamen så är det ju. Måste ju kolla om kvinnorna har trosor på sig!! Och vem fan intresserar det frågar jag mig! Inte mig i alla fall … dom får gå med rumpan bar om dom så vill för mig. Men detta att hela tiden vara påpassad, överallt … fy farao så jobbigt och stressande det måste vara!!!

Nä tack, jag byter inte bort mitt liv för nåt sånt … jag fortsätter att vara en helt “vanlig Svensson” jag … och är helt nöjd med det, tack!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards