Alla inlägg den 1 november 2007

Av Babbelmoster - 1 november 2007 14:18

Har du varit till ishotellet någon gång? Ni vet - det där hotellet som byggs upp varje vintersäsong - i Jukkasjärvi. Utanför Kiruna ... Själv har jag aldrig varit dit ... men skulle nog tycka att det vore en riktigt vacker och speciell upplevelse!

Min man skulle vilja sova i hotellet i en sovsäck ... men inte jag - då bor jag på ett "vanligt" hotell ... men jag kan gärna besöka och fota rummen och allt det isiga och vackra där inne. Det kan jag gå med på - men inte sova ... inte en chans. Jag som är så frusen av mig ... inte står jag väl ut att ligga på is heller.

Tur att man är gift ... annars hade man kanske fått göra detta på sin bröllopsnatt:

Att spendera bröllopsnatten eller en del av smekmånaden i detta fantastiska hotell gjort av is är verkligen en upplevelse. Ni sover på snö/is-sängar som man lagt träskivor, madrass och renskinn på. För att hålla värmen i det mellan -4 och -9 grader kalla rummet kryper ni ned i sovsäckar. Det finns rum i olika storlekar och prisklasser, allt från enkelrum till sviter Delux.

I Ishotellet finns bl.a en bar, ett kapell för de som vill gifta sig här och teateruppsättningar.

Av Babbelmoster - 1 november 2007 13:08

Är du inne i ett ekorrhjul?

Som snurrar fortare och fortare för varje dag.

Ett ekorrhjul där du gör exakt samma saker,

tänker likadant hela tiden,

inte kan ta dig ur hjulet ... bara för att det går så fort!

Du vill - man kan inte!!

Du vet och känner att du mår dåligt,

du är stressad, du hinner aldrig få den där

välbehövliga återhämtningen som är så viktig

för kropp och själ,

du tänker aldrig på dig själv,

alla andra går före hela tiden.

Du vet att du borde göra nåt åt detta,

men kan inte - varför?

Varför hamnar man i detta ekorrhjul,

du travar på eller kanske springer åt samma håll

hela hela tiden ... varför kan man inte bryta

invanda mönster och vanor.

Göra något annat någon enstaka gång!

Göra något impulsivt, något ovanligt ...

Till slut kraschar det här ekorrhjulet och du med!

Du kanske aldrig orkar ta dig upp igen ...

varför klev du inte av innan det blev för sent???

Av Babbelmoster - 1 november 2007 13:03

Jag önskar att det funnits något som hette bloggvärld,

när jag var i 20-års åldern. Tänk så mycket mera man hade

haft att berätta om sin vardag då.

Inte hade det bara varit om matlagning, städning och tvätt!

Då hade det varit killar, partyn och fester av alla de slag,

pubbesök, smink och kläder. Skor och smycken och väskor.

Nu är det "bara tråkiga saker" som kommer på pränt i min blogg.

Tråkiga och alldagliga vardagsberättelser, om hemmet och jobbet.

Aldrig om någon fest, jo kanske ibland! Men inte ofta ... *ler*.

Men när man själv var i den ljuvliga 20-års åldern -

ja då fanns bara den "vanliga dagboksformen" ... ni vet -

där man använder en vanlig penna att skriva med,

anteckningssidor och lås på boken - så inga obehöriga kom in där!

Nu kan ju hela världen komma och läsa vad man skrivit -

tänk vilken skillnad. Nu har man ingenting hemligt ...

ens dagbok är allas ägodel nästan.

Du hemska tanke - egentligen!!!


Av Babbelmoster - 1 november 2007 12:15

Titta här vad jag och även ni missat ... Foppatofflor för VINTERBRUK! Bra va, eller så inte! Tycke och smak är ju som bekant ... som baken - delad!!! Men Foppaskon blev en succé måste jag säga, var och varannan stor och liten, ung som gammal, går ju i dom där urfula skorna, men ack så sköna! Jag har ju själv ett par svarta, röda, vita ... Men nja, jag tror att jag står över vintervarianten!!!

Vad tycker ni om den här skomodellen????? Tyck till bara. Snygga eller fula, hemska, gräsliga, sköna, urläckra ... tyck tyck tyck ...

Av Babbelmoster - 1 november 2007 05:45

Säger god morgon till alla,

idag kring 10.30 gör jag HELG!

Vi (daggående personal - ej inom driften)

är alltid lediga fredagen före All Helgona.

Man tackar och tar emot förstås den ledigheten.

Flexar halva dagen idag.

Känns inte dumt alls, skall jag tala om.

Igår fick vi besök av två häxor ...

min man gav dom godis och nöjda gick dom sin väg.

Hade tänkt fota dom - men när jag kom på det

så var dom puts väck, hade väl flygit iväg på sina kvastar

kan jag tro!

Igår efter jobbet - började jag städa lilla toan,

badrummet och tvättstugan. Dammtorkning och golvskurning.

Så idag fortsätter jag med andra rum!

Nu kom faktiskt en av mina arbetskamrater - så jag

skall gå och dricka en kopp med honom och lösa

världsproblemen som vi alltid gör den här tiden!

See ya. 

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards