Alla inlägg den 19 november 2007

Av Babbelmoster - 19 november 2007 17:44

Men bara för en kort stund ... återkommer senare!

Ha det ...

Av Babbelmoster - 19 november 2007 17:42

Idag har jag ringt och beställt ett telegram för min bror ... han begravs på fredag. Endast 45 år gammal ... känns väldigt tungt detta.

Ett telegram från alla oss syskon med familjer och mamma Siv.

Aldrig hade vi kunnat drömma om att det skulle gå så här med vår bror. Han led av leukemi och hade behandlats under våren med fyra cellgiftsbehandlingar. Och fick den 24 oktober ny benmärg. Vi alla syskon hade fått testa oss om vi var lämpliga som donatorer, men ingen av oss passade. Vi är fem stycken ... Så läkarna sökte i Tobiasregistret och fann en som var lämplig. Men tyvärr så orkade inte min brors kropp med denna megatuffa behandling, först under en veckas tid - dygnet runt - cellgift och sedan ny benmärg. Det blev för tufft för organen som tog stryk, njurar och lever la av, hjärtat orkade knappt slå och till slut bara somnade han in.

Känner smärta och sorg ...

Av Babbelmoster - 19 november 2007 17:41

Sitter här vid bloggen - alldeles som vanligt - har kommit hem från jobbet 14.30 ... sa några ord till min man ... han var på väg ut till sitt jobb ... slutar 01 i natt. Åt spagetti och kyckling med stark chilisås till ... drack kaffe ... satte igång tvättmaskinen ... tvättade några maskiner. Sen hit till bloggen, läste och skrev själv några inlägg.

Var uppstressad till 1000 när jag satte mig här kring 15.30 Har pratat med sonen också i en halvtimme cirkus. Men jag är fortfarande superstressad, känner hjärtklappningen! Inte bra alls ... måste lugna ner mig ... men det är svårt när man stressar upp sig fast man inte alls behöver göra det!

Värmde mig just en kopp med glögg (inget alkohol i förstås - det är ju vardag!), satte mig ner med en kopp i sköna fåtöljen och la upp fötterna i soffan och slappade och drack ... Mmm vad gott och skönt. Filosoferade och lyssnade på tystnaden ... den kan vara märkbar ibland och så skön och avkopplande!

Borde ta mig en stärkande promenad, det är bara -1 grad ute ... har känning av ryggen - alldeles som vanligt det med! Skall göra sit-ups ... å hej å hå ...

Mycket man borde - men gör man det ... ? Nej

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards