Alla inlägg den 14 november 2007

Av Babbelmoster - 14 november 2007 18:14

Hörde nyss på Aktuellt på tv om en pappa i Ystad (tror jag det var - spelar ju ingen roll vart egentligen!) som blivit frikänd av tingsrätten. Han hade slagit sin 5 åriga dotter vid ett 10-tal tillfällen på baken och även mot huvudet. Men tingsrätten menade att det inte varit långvarig smärta och tydligen inte heller gjort så pass ont, att han kunde fällas!!!!!!!!!!!!!! Hur faan kan dom veta det!!! Kan dom sätta sig in i flickans känslor och tankar? Skulle inte tro det! Har man hört på maken till vansinne!!!!!!!!!!!!!!! Jag blir heligt förbannad på dom som sitter i denna tingsrätt (och även i många andra) ... men så var det ju också lekmän som dömde ... domaren (den enda juristen i juryn) och någon annan - ville ha en fällande dom - men tydligen var "lekmännen" i majoritet och "segrade". Men det säger ju det mesta om vad dessa människor är ... jo LEKMÄN och skulle nog syssla med något helt annat!

DET KAN ALDRIG NÅGONSIN VARA LÄMPLIGT ATT TILLFOGA SITT BARN SMÄRTA, ALDRIG KAN MAN VÄL BORTFÖRKLARA SLAG MOT HUVUDET ELLER ANDRA STÄLLEN MOT SITT BARNS KROPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FÖR MIG ÄR DET HELT ENKELT OFATTBART DET HÄR ...

Det är inkompetenta människor som sitter där på sina feta arslen och bestämmer och säger att detta är rätt eller fel! Vad vet dom hur detta påverkar ett barn i framtiden, att få stryk av någon vuxen och allra helst av sina föräldrar - det sätter sig nog i ett barns inre skulle jag tro! Ett barn skall aldrig behöva ta emot stryk ... det får bara inte förekomma!!!!!!!!

Nä dessa s k lekmän får en jävla hård spark i sin bak och ett jäkla hårt slag i sina urblåsta skallar, så dom kanske börjar fatta något ... men då kan det ju vara för sent för någon annan - för denna 5 åriga flicka ...

Dom här lekmännen får TUMMEN NER från mig!!!!!!!!!!

Av Babbelmoster - 14 november 2007 13:42

I helgen när jag var in till stan, såg jag att det var påbörjat monteringen och uppsättningen av julgranar. Det var utanför Kvantum, utanför en pizzeria, i hamnen ...

Väldigt fina, yviga och täta granar - mycket vackra ... man har ju sett "skräckexempel" på granar - say no more.

Många fler granar är nog monterade nu skulle jag tro och belysningsslingorna är nog också monterade och lyser fint i vintermörkret! Skall fota så ni får se några av stadens granar ... Granar finns också alltid i alla byar runt om huvudorten ... i våran dagstidning finns det alltid ett reportage och foton ... man får som läsare "tycka till" om granarnas utseenden ... och jag säger - det finns många olika "modeller och varianter" på granar, en del ser "för djävliga ut" rent ut sagt ...

Dessutom brukar det alltid hänga ljusnät från vissa husfasader mitt i stan ... och så har vi en jättestor ek (tror jag det är!) som står mitt i centrum. Den är översållad av 1000-tals lampor som gnistrar så vackert i den mörka vinterkvällen ... och natten ... Måste faktiskt fota denna så ni får se ... alltså det är såååå himla vackert och fint!

Tur vi har alla dessa belysningar - överallt - den här mörka och tråkiga tiden på året ... för nog lyser det upp ordentligt! Snyggt och fint ... vi är suveräna vi människor på att pynta och "ha oss". Vi gillar verkligen det här ...

Har du julgran i ditt hem eller i din trädgård?

Själv har jag alltid julgran inne, ibland ute i trädgården eller på altanen.

Har alltid slingor överallt ute ... ljusnät över buskar!

Och att jag gillar att pynta, både inne och ute ... det kanske ni har förstått - ni som läser min blogg!

Av Babbelmoster - 14 november 2007 05:39

Undrar - som så många gånger förr ... varför är människor så rädda, försiktiga eller kanske lata ... för att skriva kommentarer när man tittar in i en blogg.

Som bloggare bara älskar jag ju kommentarer och man vill ha igång en sorts dialog eller vad jag skall kalla det med dom som läser min blogg.

För så farligt är det ju inte att skriva några ord, dessutom behöver det ju inte ta lång tid heller ...

Så please, ni som tittar in i min blogg ... ni kan väl ändå vara så hyggliga mot mig --- så ni skriver nåt till mig!

Jaja detta har jag ju skrivit förr också ... men folk bara struntar i min vädjan! Konstigt ... för dom flesta som läser bloggen - måste väl ändå vara andra bloggare och dom bloggarna vill väl också ha en kommentar, eller!!

God morgon förresten!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards