Alla inlägg den 13 november 2007

Av Babbelmoster - 13 november 2007 19:00

Är det inte snyggt och vill inte du också ha ett sånt här urläckert påslakanset???

Tänk att få gå och sova och dra täcket över sin lekamen ...

Av Babbelmoster - 13 november 2007 17:27

Vårdar du dina fötter ordentligt - så dom mår bra! Filar du dom och klipper naglarna med jämna mellanrum, rengör under naglarna ... gör fotbad, låter fötterna andas, inte bara stänger in dom i varma och trånga skor! Går du barfota på sommaren ... i gräset, i gruset ... det gör jag. Jag är ett sånt där barfotabarn ... Det är nog viktigare än man tror att man faktiskt sköter om dom små liven!

Av Babbelmoster - 13 november 2007 17:16


Så länge min chef låtsas som om jag har mycket lön,
låtsas jag som om att jag har mycket arbete.

Av Babbelmoster - 13 november 2007 11:25

Julbord ... dyrt - det är det ... är det värt sitt pris då? Mja egentligen inte tycker jag ... jag menar över 300 kronor - minst. Inte äter jag mat för sååå många kronor vid ett tillfälle och knappast heller min man! Men det finns ju mycket smått och gott att välja mellan där på borden.

Själv äter jag aldrig varmrätt eller efterrätt, bara allt det kallskurna. Är galen i lax, sillsorter, sallader och olika inläggningar. Jag blir mätt och belåten av detta!

Nu har vi bestämt i år att vi skall gå och äta julbord hela familjen, vi är ju tre stycken ... ingen stor familj - tur det en sån här gång - när det är dyrt!!

Jag ringde på ett ställe igår och kollade vad det kostade, för inte hade dom satt ut priset i tidningen när dom annonserade ... och då förstod jag att det var dyrt! Och visst var det så också, vardagar och lördagar kostade det 390 kr och söndagar 340 kr! Så då är frågan ... vilken dag ... skall man snåla och gå på en söndag? Tror nog det ... Jag menar det är inte klokt ... kring 1000 spänn för en måltid! När man kan åka på ett hamburgerställe och beställa hamburgare till tre personer för 150 kronor! Nåja - det går ju inte att jämföra maträtterna förstås! Nä vi skall unna oss lite lyx i vardagen ... så det så!

Smaskens skall det bli och svida i plånboken lite grann, aj aj ...

Av Babbelmoster - 13 november 2007 10:53

Myspys på orientaliskt vis

... jag bara älskar orienten, med dess färger, prylar, tyger, dofter, kryddor ... så jag bjuder här på lite hopplock av det goda och det finns ju en mångfald av detta i våra butiker nu för tiden. Besök gärna Indiska ... en helt underbar affär - tycker jag!!

image645

Av Babbelmoster - 13 november 2007 10:44

Min man har

namnsdag idag.

Det är

Kristian och Krister idag.

Men min man heter

Christer!

Så jag säger

Grattis

till honom.

Det gjorde jag ju förresten

imorse också -

han visste inte ens en gång

att han hade namnsdag!!

Av Babbelmoster - 13 november 2007 10:38

Sitter här på jobbet och äter min medhavda portion.

Världens festmåltid om jag får säga det själv,

gratäng - god och så grillad karré.

Inte dåligt så här på en vanlig och alldeles tråkig tisdag!

Bilden är inte min tallrik dock!

Men gott var det

och mätt och belåten blev jag

*klappar mig på maggen*

Man skulle bara ha fått sig en tupplur också -

då hade min lunch varit helt fullkomlig och perfekt!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards