Alla inlägg den 12 november 2007

Av Babbelmoster - 12 november 2007 19:33

Jag sitter på en strand, blickar ut över havet, känner vinden rufsa om mitt hår, gud vad det är skönt här! Känner lukten från havet, jag älskar havet, vågorna, stranden, sanden, vinden – jag älskar naturen. Jag tänker på livet. Varför är jag här, vad är meningen med att jag – just jag – finns? Vad skall jag bidra till här på jorden? Varför behövde just jag vara med om det jag har fått uppleva, både på gott och ont. Varför blev jag drabbad av just den saken? Hur har jag kunnat bli just den personen som Jag är – vad är det som har gjort att jag är som jag är? Är det jag själv som gjort mig sån, eller är det omgivningen och uppfostran och mina erfarenheter och upplevelser som gjort mig till den jag är? Som har präglat mig. Hur skall jag beskriva mig själv? Är en kvinna som lever i ett lyckligt äktenskap sen många år tillbaka, har en son – som är världens gulligaste om jag får säga det själv! – förlorat ett barn innan det ens var född – mycket jobbigt! Var så ung då, min kille då – som är min man nu – hjälpte mig att orka stiga upp efter denna händelse! Jag tog det så hårt!  Jag bor i ett gult hus, med lämpligt stor trädgård, gillar blommor och blader mycket! Vill ha ordning och reda, lite väl mycket av en pedant – har verkligen fått jobba med mig själv, för att inte lägga ner för mycket energi på just att vara pedant, men det är svårt när man har det i blodet så att säga. Tycker faktiskt om att städa! Hur tokigt det än låter, pyntar mycket hemma – både inne och ute. Älskar kläder och skor, smink och smycken, ljuslyktor är en av mina passioner. Har 200 lyktor framme i huset, då finns det många många fler i skåpar och även ute på altanen, på bron, på husväggen hänger också lyktor. Ja, man är väl inte klok. Nog har jag upplevt både det ena och det andra här i livet, livet har inte alltid farit varligt fram med mig i min barndom, men jag hade underbara människor omkring mig som hjälpt mig och stöttat. Och några av dom var min mormor och min morfar och min underbara moster. Jag saknar dom alla så otroligt mycket, men dom finns för alltid i mitt hjärta. Där bor dom och där finns dom alltid i mig. Jag har ett arbete som jag stortrivs med – har jobbat länge länge på samma industri. Men jag har aldrig tyckt att det varit nån idé att byta jobb, för jag har ju alltid känt att jag trivs, med stället, arbetskompisarna, arbetsuppgifterna – med allt! Underbara människor jobbar där, härlig och spontan stämning präglas varje dag av. Vi trivs med varandra helt enkelt och det är nog så viktigt att man gör – man tillbringar ju stor tid av vaken tid på jobbet. Hur är jag då som människa? Jag försöker alltid vara rättvis, glad, hjälpsam, trevlig, duktig, snabb, ordentlig, jag är mån om andra människor – vill ju alltid att folk skall må bra i min omgivning, men ibland glömmer jag bort att även jag skall må bra! Ställer upp för andra – så jag glömmer bort mig själv!  Ja sån är jag!

Av Babbelmoster - 12 november 2007 19:30

Frun ringer maken på jobbet.

-Älskling! Jag har vunnit 3 miljoner på Lotto! Skynda dig hem och packa!

-Vad kul! Vad ska jag packa? Sommar eller vinter kläder?

-Jag skiter i vilket, du ska vara ur huset före klockan tre!

Av Babbelmoster - 12 november 2007 17:05

Kolla vad jag har hittat hos Olga. Skriv om tävlingen i din egen blogg och lämna en kommentar att du gjort detta hos Olga - så kanske just DU har turen på DIN sida!!!!

Lycka till alla ...

Av Babbelmoster - 12 november 2007 16:57

Då har jag varit till läkaren ... inget nytt måste jag säga. Nya piller som jag skall prova ... tas varje dag. Sen remiss till sjukgymnastik, två-tre gånger i veckan. Alltså vad ger allt detta - nada - ingenting - åsit (som vi i Piteå säger).

Klart det kan vara idé att prova någon ny medicin och gymnastik är väl också alltid bra för kroppen. Blir väl inte sämre av det ... Men det känns som - jag vet inte. Som vanligt när jag har gått till en läkare för min värk. Det ger mig ingenting ... och som jag brukar säga: läkarna kan inte bota värken. Lindring - javisst ... men inte bota! Nåja jag skall inte döma ut det här förrän jag har provat ...

Och på grund av all denna värk jag har i kroppen, så sover jag ju dåligt och för att jag sover dåligt ... så får jag mera värk. En ond cirkel, i en ond kropp - min kropp. Jag sitter mitt i denna spiral ... som bara snurrar allt fortare och fortare ...


Av Babbelmoster - 12 november 2007 13:36

Hur ofta speglar du dig varje dag?

Läste i Aftonbladet att brittiska kvinnor

speglar sig 34 gånger per dag!

Sååååå himla ofta tittar jag mig inte i spegeln!

Så jäkla roligt är det inte nu för tiden

och allra minst i helfigur *ler*.

Man ser diverse skavanker, rynkor

och bilringar lite här och där,

som inte funnits förr ...

Men förr är ju inte nu.

Tyvärr.

I huvudet mitt - är jag dock lika fräsch

som när jag var 20 år!!!

Varför inte då i kroppen, hmm *funderar*.

Nåja spegeln är ju bra att ha ibland ...

men det håller ju på att vara problematiskt

bara det här att se att måla sig -

jag menar ögonen är inte heller som förr i tiden.

Jäklars att det skall vara så här att bli gammal.

Man skulle behöva förstoringsglas för att

pricka sina ögonfransar!

Jag har faktiskt köpt en förstoringsspegel -

men det är ju en chock att se sig själv i den -

ALLT och då menar jag ALLT -

blir ju så tydligt och hemskt då!

När man tittar närmare på sig själv.

Jag blir nästan ihjälskrämd av mig själv!

Ve och fasa!!!!

Skämt åsido ... det är inte så farligt det här ändå

... men ganska så kul att läsa om dom

engelska damernas spegelvanor!

Då är det frågan om dina spegelvanor -

bara ibland, ofta, aldrig nästan ... mycket ofta!

Är du nöjd med vad du ser??

Jag är ändå nöjd med vad jag ser,

även om det varit bättre tidigare *ler* -

men jag SER ju och det är väl ändå huvudsaken!!!

Vad jag ser - är ju en annan femma!!

Men det är ju JAG!

Tur det - att det inte är någon annans spegelbild

jag ser - för då är det riktigt dåligt med frun!



Av Babbelmoster - 12 november 2007 11:25

Har du rattmuff på din ratt? Undrar just hur många som faktiskt använder sig av denna grej - nog inte så vanligt nu för tiden. Fast man märker på hösten ... innan man börjat använda handskar - att nog är ratten kall att hålla i ... innan det blivit varmt i bilen! Så man kanske skulle önska sig en rattmuff ... till julklapp!

Av Babbelmoster - 12 november 2007 11:18

Idag skall jag till läkare för min värk ...

Inte för att han kan göra nåt åt det ...

värk går ju liksom inte att bota.

Men jag kanske kan få någon medicin som hjälper

lite grann, nu tar man ju alla möjliga receptfria

tabletter som inte hjälper och med den påföljden

att magen inte mår så bra.

Har varit förr till olika läkare för min värk,

men det känns som om dom inte vet vad dom

skall göra, dom sitter där färdiga bara att skriva

ut någon ny medicin och jag har prövat många olika

under årens lopp. Har haft värk i många långa år!

Jag återkommer med min berättelse efter

läkarbesöket om nu någon är intresserad!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards