Alla inlägg den 21 november 2007

Av Babbelmoster - 21 november 2007 17:19

Jag tänker så här:

... visst är det väl ändå helt fantastiskt att kunna både ge och få - sådana här trevliga kommentarer från helt okända människor!

Jag menar ... vi känner ju inte varandra, men vi är snabba att pusha, peppa, stödja, visa medkänsla, ge kramar, berömma ... varandra ... så fort vi tittar in till varandra i bloggarna!

... jag tycker bara att det speglar ändå hur vänliga och hjälpsamma dom allra flesta människorna är här i samhället. Dom allra flesta känner empati och är inte rädda att visa det för varandra.

Det är helt fantastisk och betyder så mycket tycker jag.

Jag tackar alla som givit mer kommentarer, ni är alla helt underbara och goa - kramar till höger och vänster, uppåt och neråt ... ni betyder så mycket fast jag inte känner er.

Av Babbelmoster - 21 november 2007 17:08

Hallå i stugorna! Nu är jag här ... har jobbat halva dagen och for sedan hem, känner att jag behöver vila. Är så jädrans uppstressad i veckan ... tror det beror på att man är så spänd inför begravningen av min bror - som är nu på fredag. Jag tänker och tänker på honom och förstås gruvar mig oerhört mycket för begravningen! Men det skall gå ... finns inget annat val!

Min sjukgymnast var idag på jobbet för att kolla min arbetsplats och om det fanns något att göra där ... som skulle förbättra min värksituation. Men som hon sa ... det verkar vara bra i stort sett allt här! Och det stämmer, har bra och alldeles ny stol, höj- och sänkbart skrivbord, stor dataskärm, diverse andra hjälpmedel till datorn, bra belysning, skall beställa ett headset till telefonen ...

Hon tyckte att jag hade mycket att göra, hur hinner du frågade hon. Vet din chef egentligen hur mycket jobb du har, frågade hon. Knappast svarade jag!!

Men det är en kanonbra arbetsplats - med bra och intressanta arbetsuppgifter och kanonbra och trevliga arbetskamrater runt omkring mig, hjälpsamma och mycket härliga människor! Vi är verkligen som en familj, pratar mycket med varandra. Och mitt kontor är en uppsamlingsplats för människor! På gott och ont förstås ... för ibland har man inte tid att prata bara. Man måste ju jobba ... Men det är väl så att människor gärna kommer in till mig, bara för att dom trivs där och tycker att jag är trevlig - inget skryt av mig här nu inte *ler*. Utan det är bara en slutsats jag själv tar. Alla människor skall in till mig ... firmagubbsen som "mina egna gubbs". Men jag älskar ju människor ....

Min sjukgymnast sa igår till mig att jag är en sympatisk person! Tackar för det. Kul att höra förstås.

När jag kom hem har jag bara tagit det lite försiktigt, har farit över rummen med dammvippan, inget märkvärdigt alls. Skall skura av golven sen, om det blir ikväll eller i morgon - får vi väl se. Måste ju kolla på fotbollen ikväll också ... hoppas att Sverige ändå vinner! Annars är det ju för bedrövligt.

Jag har ju också tänt ljusen i mina utelyktor, både på altanen som på bron!

Det har luktat brandrök hela dagen över samhället, det började brinna i ett barklager mellan sågverket och pappersbruket igår ... min man jobbar ju på sågen och jag på bruket! Usch luktar inget gott - stickande och äcklig lukt!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards