Alla inlägg den 10 november 2007

Av Babbelmoster - 10 november 2007 12:10

Kände att jag behövde komma iväg ett tag,

åkte förbi Bloms (stor möbelaffär),

EM (lika stor möbelaffär)

och Jysk.

Handlade lite smått och gott.

Underlakan på Jysk som min son skall

få till julklapp.

Röda bärkvistar på EM,

svarta och silvriga läckra kulor på EM,

svart glittrande kvist på EM.

På Bloms blev det två svarta kvistar

med svarta bär i.

Ja ni ser - svart är min färg!!

Ibland till min mans förskräckelse!!

Och ve och fasa.

Bara svart överallt, både på mig själv

och i inredningen!!

Nåja ... jag ser ju att svart är en färg

som faktiskt är populär som inredningsdetaljfärg,

även i möbler, gardiner med mera.

Ni skulle bara se vad snygga saker det finns

nu till julen. Vilka läckra tomtar, kulor, kvistar ...

Jag blir alldeles lyrisk när jag ser allt.

Älskar vackra saker ...

Och på EM är dom så fantastiskt duktiga på att

dekorera, när dom dukar ett matbord ...

gud vad läckert det blir.

Dom hade ett bord med bara vitt och isiga detaljer,

tänkte genast på en av mina systrar som verkligen

gillar det här "isiga" och frostiga.

Eller hur syrran ... du läser nog detta *ler*.

Det var silverfat, silverkulor, glasdetaljer,

en frostig stjärna vid varje kurvert.

En stor silverkandelaber prydde mitten av bordet.

En vit skinnfäll låg lite nonchalant slängd över

en stolsrygg ... det var såååååå himla snyggt!

Ett annat bord gick verkligen i julens tecken,

med rött och grönt. Snyggt det med ...

Såg också väldigt mycket svartvita tomtar,

ovanligt eller hur ...

men dom senaste åren har svart blivit en julfärg!

Gillar detta - men inte min man!!!

Det skall vara rött på julen säger han.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards