Alla inlägg den 30 november 2007

Av Babbelmoster - 30 november 2007 15:29

Nu har jag precis skurat klart hela huset! Luktar sommarblommor här nu ... Slutade kring 13.30 idag - två timmar tidigare än vanligt - flexade ut ... När jag kom hem fixade jag till på bron, monterade en ljusslinga på enen som jag skall ha där och fixade till på bordet, har flera andra krukor och zinkbaljor med ljung, mossa, stenar och rötter och förstås lyktor!!Blev ju riktigt juligt där ... tände mina ljuslyktor också - så nu lyser det så fint och välkomnande på bron. Skall ut på altanen och tända alla lyktor där också - har några stycken!!

Sen är det väl dags för middag så småningom - blir enkelt - bara tomtegröt och mackor ...

Har dessutom hunnit tvätta en maskin och håller på att torktumla den just nu!

Några koppar kaffe har jag ju också hunnit med sedan jag kom hem ... för det var det första jag fixade!! På med perkulatorn ... typiskt mig!

Av Babbelmoster - 30 november 2007 06:47

Ja det är ju inte bara hemma man skall julpynta - utan även på jobbet! Så nu har jag hållit på här hela morgonen och fixat fram alla adventsstakar till gubbsen mina!! Kollat så att dom lyser - ja inte gubbarna - utan stakarna *ler*. Det kom upp lite stakar i en del andra fönster här på mitt jobb igår ... det är så fint när allt detta lyser när man kommer till sitt jobb på morgonen!

Av Babbelmoster - 30 november 2007 05:43

 

Så skönt med fredag!

Äntligen!

God morgon förresten.

Jag tänker tillbaka en vecka i tiden,

förra fredagen begravdes min bror!

Jag tänker på honom och att han ligger där i sin kalla grav.

Detta känns fortfarande helt ofattbart för mig!

Jag ser på korten på begravningen och från graven

och ändå fattar jag det inte!

Kommer nog att ta ett tag ...

Idag har jag "bara" -3 grader, ett lätt snöflis i luften.

Känns skönt ute faktiskt ...

Idag skall jag dekorera en en ... hihi ser lite konstigt ut

när jag skriver flera en efter varandra!

Men ni vet - en sån där prydnadsen ...

köpte i veckan på Konsum för 99 kronor,

ganska stor och tjock var den ...

så den skall pryda min bro med en silvergirlang i form

av små små kulor och så förstås en ljusslinga!

Sen skall väl mera julpynt fram ...

Och nu är det coffetime ... solong.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards