Direktlänk till inlägg 14 november 2007

Barnaga - aldrig acceptabelt!!!!!!!!!!!!

Av Babbelmoster - 14 november 2007 18:14

Hörde nyss på Aktuellt på tv om en pappa i Ystad (tror jag det var - spelar ju ingen roll vart egentligen!) som blivit frikänd av tingsrätten. Han hade slagit sin 5 åriga dotter vid ett 10-tal tillfällen på baken och även mot huvudet. Men tingsrätten menade att det inte varit långvarig smärta och tydligen inte heller gjort så pass ont, att han kunde fällas!!!!!!!!!!!!!! Hur faan kan dom veta det!!! Kan dom sätta sig in i flickans känslor och tankar? Skulle inte tro det! Har man hört på maken till vansinne!!!!!!!!!!!!!!! Jag blir heligt förbannad på dom som sitter i denna tingsrätt (och även i många andra) ... men så var det ju också lekmän som dömde ... domaren (den enda juristen i juryn) och någon annan - ville ha en fällande dom - men tydligen var "lekmännen" i majoritet och "segrade". Men det säger ju det mesta om vad dessa människor är ... jo LEKMÄN och skulle nog syssla med något helt annat!

DET KAN ALDRIG NÅGONSIN VARA LÄMPLIGT ATT TILLFOGA SITT BARN SMÄRTA, ALDRIG KAN MAN VÄL BORTFÖRKLARA SLAG MOT HUVUDET ELLER ANDRA STÄLLEN MOT SITT BARNS KROPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FÖR MIG ÄR DET HELT ENKELT OFATTBART DET HÄR ...

Det är inkompetenta människor som sitter där på sina feta arslen och bestämmer och säger att detta är rätt eller fel! Vad vet dom hur detta påverkar ett barn i framtiden, att få stryk av någon vuxen och allra helst av sina föräldrar - det sätter sig nog i ett barns inre skulle jag tro! Ett barn skall aldrig behöva ta emot stryk ... det får bara inte förekomma!!!!!!!!

Nä dessa s k lekmän får en jävla hård spark i sin bak och ett jäkla hårt slag i sina urblåsta skallar, så dom kanske börjar fatta något ... men då kan det ju vara för sent för någon annan - för denna 5 åriga flicka ...

Dom här lekmännen får TUMMEN NER från mig!!!!!!!!!!

 
 
Annelie

Annelie

14 november 2007 18:46

Nej det kanaldrig bli accepterat eller legalt att bete sig så mot sina barn. Det gäller även rent psykiskt, som ibland även kan vara mycket värre. Jag förstår inte hur vuxna människor överhuvudtaget kan göra så mot en liten människa. Jag blir också vansinnigt förbannad...finner inga ord. Jävla puckon säger jag också som kan sitta och döma och ha åsikter som kanske ändrar ett barns liv. USCH
Ha det så fint du iallafall.Jag hoppas du mår lite bättre nu, efter det trista du får genomlida (((Kramar)))

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

Babbelmoster

14 november 2007 19:03

Tack Annelie får dina goa ord - kramen tillbaka.

 
linda-li

linda-li

6 december 2009 18:14

Helt sjukt, verkligen......trodde att all barn- aga var förbjuden!

http://linda-li.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards