Direktlänk till inlägg 15 november 2007

En oplockad gås med någon - har du det?

Av Babbelmoster - 15 november 2007 09:34

Har du någon oplockad gås med någon? Man brukar ju säga så om man har något otalt med någon!

Själv har jag faktiskt inte det, gudske lov! Vill ju inte bråka och vara osams med någon människa ... och det får man väl vara glad och även tacksam för så länge man slipper det! Men tänk vad många som faktiskt är jätteosams med både släkt, grannar och vänner! Inte klokt egentligen att det skall behöva vara så ... för man mår inte bra av att bråka och ha osämja mellan sig och någon! Kan aldrig tro att det är bra eller hälsosamt!

Jag har ju inte följt med i detta programmet som kallas för Grannfejden tror jag ... men inte undgått att se vissa reklamsnuttar då och då! Och det är ju inte klokt vad folk bråkar ... Skulle jag bråka med mina grannar - inte fan skulle jag göra det i tv:n heller! Är dom inte riktigt kloka ... skäms dom inte - har dom ingen stolthet i kroppen??? Tycker det är osmakligt och illa ... det lilla som jag har sett!

Vad tycker du om programmet ... har du överhuvudtaget sett något avsnitt?

Men som sagt ... en oplockad gås - har du det med någon?


 
 
Helén

Helén

15 november 2007 10:31

Jodå, jag har nog en oplockad gås, med mitt ex...
Har sett ett par avsnitt av programmet och jag håller fullständigt med dig, hur kan man ens ställa upp i ett sånt program?! Tror inte jag kommer se fler avsnitt.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

15 november 2007 12:58

Jag måste säga att jag har svårt för alla dom där dokuserierna som går på tv.
Jag har faktiskt en oplockad gås med en gammal vän. Det kom sig av att vi tog henne på hennes möhippa. Hon blev glad, sen berusad och väldigt aggresiv av någon anledning(förmodligen trycket)Det gick ut över mig. Hon t.o.m sparkade mig i magen.Då sa jag till henne på plats att jag aldrig mer ville ha med henne att göra.När jag och hennes syster körde henne hem, så gick jag ur bilen och berättade det för hennes blivande man som lustigt nog är polis. Att jag inte skulle komma till deras bröllop.
Så kan det gå...jättetrist. Jag tycker hon kunde ha ringt trots ångest efteråt och bett om ursäkt, men hon gjorde aldrig det. Träffade hennes storasyster som berättade att inte hon heller gått. Trist,men värst för henne själv.Ännu ensak att ta in i berättelsen. Jag var med som"pappa" när hennes son föddes.Så vi var som du förstår väldigt goda vänner.

Ha det fint/kram

http://rospinglan.blogg.se1

 
Ingen bild

Babbelmoster

15 november 2007 13:06

Annelie: synd när det blir så där - men som du skriver - hon hade ju kunnat ringa och be om ursäkt! Då har man lättare att förlåta också. Men förstår om det känns tråkigt för dig ... kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards