Alla inlägg den 2 april 2008

Av Babbelmoster - 2 april 2008 13:30

Blogg girlywoman : Girly Woman, Prenumerant

Undrar just hur många gånger per dag man blinkar med sina ögon ...

... blink blink ... som en fyr blinkar man och har man då fått något skräp i ögat - ja då blinkas det ännu mera!!!

Vilka tankar och funderingar en människa kan få???????????!!!!!!!!!!!!!

Av Babbelmoster - 2 april 2008 11:49

Vi är många, många runt om i världen som lämnar olika sorters spår och avtryck efter oss på internet. På massor av sidor och ställen, på gott och ont !

Bara här på bloggen… Jag undrar hur länge dom spåren kommer att sväva runt i cyberspacet ..- länge länge efter det att vi själva är borta kanske!

Hur länge finns dom kvar och syns måntro? Det finns mycket information att hitta om massor med människor därför att vi helt plötsligt blivit så "öppenhjärtliga" i och med att bloggvärlden öppnat sig … det finns ju hur många olika bloggställen som helst och överallt - i alla länder! Och hela tiden kommer det nya, både bloggare och bloggställen och vi bara fortsätter att lämna spår efter oss!

Mina egna ord "SVÄVAR" omkring där ute i cyberrymden och läses av vem måntro och av hur många och under hur lång tid? Skulle vara väldigt intressant att veta och att få svar på mina frågor.

Men hur är det egentligen med oss bloggare - när vi sitter och skriver i våra bloggar - tänker vi någonsin på att vem som helst och när som helst kan läsa allt vi skriver och se alla foton vi lägger ut. På oss själva, barnen, vänner och släkt, från hus och hem. Vi blottar oss väldigt mycket på bloggen tycker jag ... på gott och ont. Jag tror att vi människor faktiskt vill berätta om sina liv, visa sin vardag i form av text och bilder och foton. Jag tror att vi har ett enormt behov av att synas och bli hörda. Många blir det ju aldrig IRL ... men här syns vi och här hörs vi också. Men det är kanske inte alltid så bra ... det finns konstiga människor också där ute IRL.

Om inte vi människor ville berätta och delge andra sina liv, skulle inte bloggarna finnas. För vad skriver vi mest om - vi bloggare - jo våran gråa vardag och helt vanliga liv - som faktiskt dom allra flesta av oss lever!! Hela livet också ...

Av Babbelmoster - 2 april 2008 10:57

Egentligen - vad tycker ni andra om sommartiden? Är det någon skillnad för er, är ni piggare eller tröttare ... uppskattar ni att ställa fram klockan en timme? Hur reagerar du på sommartiden - känner du av den på nåt sätt i kroppen?

Jag vet inte riktigt vad jag skall säga själv om klockomställningen. Det har ju blivit mörkare på morgonen - jag som stiger upp redan kring halv 5 märker ju av mörkret eller ljuset mera än dom som ligger längre på morgonen. Sen att det är längre ljust på kvällen är ju helt enkelt underbart - men jag som bor här uppe i Norrbotten är ju så van att halva året nästan, ha ljust dygnet runt!! Så det blir liksom ingen skillnad för mig någon längre tid i alla fall.

Jag kan egentligen inte heller säga att jag är tröttare på morgonen efter den här timmens framflyttning - jag är ju olidligt morgonpigg!  Men nog skulle jag tro att många reagerar både på sommar- och vintertidsomställningarna.

Av Babbelmoster - 2 april 2008 08:41

"Tack så mycket för dansen".
"Dansen? Jag har försökt tränga mig fram till baren".

Av Babbelmoster - 2 april 2008 05:41

På morgon är det lite kyligare än vad det varit dom här senaste dagarna. Hela -3 grader och en jäkla dimma också ... som gör luften ännu råare. Men det blir säkert bra under dagen.

Sömnrapporten ser ut så här - somnade nästan genast för att vakna efter en timme kanske, upp på toa och sen dricka lite vatten, la mig igen och somnade om genast, för att halv två vakna av att jag höll på att svälja tungan ... jag hostade massor och höll aldrig på att sluta hosta. Sov till klockradion började spela och då var klockan 04.40 Upp och hoppa ... glad i hågen, trött i skallen och ögonen.

Sitter här nu med en kopp förstås - vad annars ...

Önskar er alla en bra dag ... med eller utan blogg.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards