Alla inlägg den 1 april 2008

Av Babbelmoster - 1 april 2008 08:55

Torsk med creme fraiche4 port
Ingredienser:

600gr torsk (fryst)
3 dl smaksatt cremefraiche, välj efter egen smak
3 dl matlagningsgrädde
2,5 dl riven ost
2 st lökar
1 pkt frusen dill

Gör så här

Tina upp torsken så den går att skära isär.
Skär torsken i fyra bitar och lägg den i en ugnsform.
Blanda ihop matlagningsgrädden med creme fraichen i en bunke, rör om tills det inte finns några klumpar kvar.
Häll sen blandningen över fisken.
Skär löken i mindre bitar och häll sen över den på fisken.

Tomatskivor lägges ovanpå fisken.

Toppa med riven ost och tillsätt till slut dillen.

Servera med kokt potatis och en god sallad.


Smaklig spis!
Av Babbelmoster - 1 april 2008 06:54

Idag är det den stora lurardagen! 1 april ... har ni hunnit med att lura någon, blivit lurad själv eller kanske tänker lura någon lite senare. Jag har inte blivit lurad - vad jag vet *ler*. Inte heller lurat någon - är så dålig på just detta.

I min dagstidning har dom alltid ett aprilskämt och idag tror jag det var ett skämt om att ett bostadsföretag här i min stad skulle förbjuda sina gäster att röka på sina balkonger! Om man gjorde det och blev ertappad - så skulle hyras höjas tillfälligt!!!!!!!! Det måste väl ändå vara ett rejält skämt eller hur?

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards