Alla inlägg den 18 april 2008

Av Babbelmoster - 18 april 2008 17:09

image114

Idag såg jag den ... vadå frågar ni er - jo den allra första flugan - av större format -- spyfluga! Då är det inte vinter va nåt mera! Då är det väl våren som kommit - på allvar eller hur?

Jag väntar med spänning på den första lilla fjärilen också, men den får nog vänta ett tag till - annars så fryser det lilla livet ihjäl!!!

Flyg fula fluga flyg ... vilken jäkla ramsa - knappt så man kan stava den - än mindre säga den!!

Av Babbelmoster - 18 april 2008 14:16

Sitter på altanen, en aprildag - jag öppnar mina sinnen - mot naturen och livet ... släpper in alla ljuden som finns där ute. Jag känner solens varma strålar mot mitt ansikte, det värmer gott efter en kulen vintertid. Jag hör fågelkvitter och deras glädje över värmen och livet. Porlande ljud hörs från stuprännorna - när snön tinar på taket. Jag hör vindens ljud i trädkronorna när det blåser. Jag kan känna dofter, jag hör ljud, jag förnimmer livet och våren!

Håller en kaffekopp i min hand, det ryker från det varma kaffet, jag smakar - gott känner jag. Njuter och kopplar av, varvar ner och känner mig så lugn och harmonisk. Nog är väl livet ändå härligt att leva! Så tänker jag ... man tinar upp på våren, med ljuset och värmen. Man känner att man lever och tacksamma tankar kommer.

Mitt ansikte vänds upp mot solen, skönt - det värmer gott. Man hör barnens glada skratt när dom cyklar förbi ... alla dessa ljuden hör jag och njuter oerhört mycket av detta - för många kanske aldrig får höra dom. Eller många som kan höra, dom lyssnar inte - utan rusar förbi och livet bara försvinner. Många stannar inte upp och njuter av det lilla, av det viktiga här i livet, av det underbara och självklara - av den gråa vardagen!

Alldeles för många tänker på sin karriär, jag vill inte förringa den ... men tänk så många som faktiskt aldrig njuter på riktigt. Av det enkla som faktiskt naturen och livet kan bjuda på!

Jag fick mina reflektioner precis nu - när jag satt ute på min altan med en kopp kaffe. Solbrillorna på nästippen, solen är så stark och intensiv idag. Jag har suttit och njutit i två timmar där ute. Bara suttit och tänkt och filosoferat och njutit.

Passa på att njuta av livet ... jag vill tacka livet - som har gett mig så mycket ...

Och tänkt så glad man kan bli bara av att höra takdropp och fågelkvitter!!! En solig vårdag ... någonstans i Sverige!

Av Babbelmoster - 18 april 2008 07:20

Igår beställde jag lite parfymer från denna sajt ...


www.parfym.se

Snabb leverans och billigt är det också - kan rekommendera stället!



Dolly Girl On The Beach, EdT 30ml

Modehus/Märke - Anna Sui
Introducerad - 2006
Doftfamilj - Citrus/Fruktig
Rekommenderad användning - Dagtid

Beskrivning - En ungdomlig doft.
Vårt pris:
229:-

Daliflor, EdT 50ml

Modehus/Märke - Salvador Dali
Introducerad - 2000
Rekommenderad användning - Dagtid

Beskrivning - En doft av ros, viol, mandarin och mysk.
Vårt pris:
249:-

Av Babbelmoster - 18 april 2008 07:18

Vad blir det för gott som ni tänker laga till helgen?

Idag blir det något färdiggrillat och någon sallad ... enkelt alltid på fredagen. Och färdiglagat ... mor i huset skall alltså inte behöva stå vid spisen på fredagen! Så har vi alltid haft det hos oss!

Har inte annars bestämt mig för vad jag skall tillaga till helgen ... och jag tror inte heller att mannen i huset har funderat så mycket på den frågan!!! 

Av Babbelmoster - 18 april 2008 05:47

Nu är det fredag - igen och i helgen skall jag inte jobba - inte på min arbetsplats i alla fall! Som förra lördagen ... det blev en kort helg för mig ... tur veckan gick fort!

Sovit gott - som en stock - var jättetrött igår kväll - men jag hade ju varit vaken från 02.45 - så inte var det underligt ...

Idag skall jag återigen till min sjukgymnast och få behandling.

Solen strålar även idag och det är +1 grad ute. Fåglarna kvittrar och det hörs att det är vår, det porlar och droppar överallt. Igår såg jag första koltrasten, den satt nedanför mitt fågelbord och åt frön som ramlat ner. En mycket vacker fågel - koltrasten.

Mitt kaffe står här bredvid mig vid datorn ... en av mina arbetskompisar har redan kommit ... själv var jag lite senare än vanligt hit - jag skjutsade min man till hans jobb ... jag måste ju ha bilen idag.

Nu säger jag som alltid den här tiden - ha en bra dag och vi lär höras ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards