Alla inlägg den 11 april 2008

Av Babbelmoster - 11 april 2008 08:46

Jag läser i Aftonbladet nu på morgonen om ett åldrigt par i 80-årsåldern, som blivit rånade i sitt hem på sina besparingar. Dom skyldiga blev tagna av polisen, men nu får inte det gamla paret tillbaka sina pengar - utan Kronofogden skall ha dom!!!!!!!! Har ni hört på maken till vansinne ... bara för att dom som rånade och tog parets pengar själva hade skulder - så skall tydligen detta gamla paret betala rånarnas skulder till Kronofogden! Det är ju inte klokt - har man ingen medkänsla kvar i samhället???????? Inte fan skall väl dom drabbade behöva stå för rånarnas skuld, dom har väl ingenting med det att göra. Det är ju för fasen inte rånarnas pengar - utan dom gamlas!!! Inte heller är det Kronofogdens pengar! Jag känner mig så vansinnigt upprörd när jag läser sånt här - rättvisa - inte ett skvatt ... inte fan kan man kalla det för rättvisesamhälle när ett gammal oskyldigt par drabbas så här hårt!!!!!!!!!!! Vart tog den medmänskliga sidan vägen? Den rånades tydligen också en gång ...

Av Babbelmoster - 11 april 2008 05:31

God morgon alla pigga och trötta bloggare å läsers. Äntligen fredag eller hur!

Jag såg ju hockey i går - kvalserien - matchen mellan Mora och Rögle. En måstematch för bägge lagen. Tillsammans med Malmö och Brynäs hade dom exakt samma poäng!

En jättebra match var det. Bjöd på både det ena och det andra ... fartfylld och tät match. Som slutade med seger för Rögle - alldeles i slutet av matchen - bara cirkus 20 sekunder kvar! Annars hade det slutat oavgjort i full tid - med förlängning som följd! Spännande alltså. Vad jag tänker på när jag skriver om det här - det är vilken skillnad på glädjen och sorgen mellan både lagen, ledare och publiken. Otrolig glädje och djup sorg, glädjen yttrades i dans och kramar och massor med leenden och applåder, medans sorgen visades i dom aktivas och fansens ansikten, i form av tårar, frustration, viss del av publiken slog sönder både flaggor och trummor ... Tänk vad hockey kan engagera och frustrera!

Nu skall jag inte bli så djup här på morgonkvisten och många är ni som kanske inte alls tycker hockey är nåt kul - så ni får ha lite överseende med ett hockeyfan sedan barnsben!

Kaffekoppen står här bredvid datorn - så klart!

Samtidigt önskar jag alla en riktigt härlig fredag ... med eller utan väder!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards