Direktlänk till inlägg 20 april 2008

En helt vanlig och grå söndag hos mig!

Av Babbelmoster - 20 april 2008 07:37

Ny dag ... ledig dag - söndag. Mulet ute och på noll. Jag som hade tänkt få "pressa" idag också - sola alltså. Var alldeles röd igår i ansiktet efter dagen ute på altanen.

Gick och la mig halv ett i natt ... man börjar se någon film och sen zappar man runt och hittar något annat att se på! Så klockan går ... sen när jag väl lägger mig - ja då ligger jag och läser ... vaknade som vanligt tidigt - 5.30 - men tänkte - inte skall jag kliva upp ännu och somnade om till 6.30 Otroligt när jag klarar av att somna om!

Vet inte vad jag skall göra idag, stöka på här hemma - det finns ju alltid något att pyssla med faktiskt - ingen brist på att göra alltså.

Igår rensade vi bort allt gran- och tallris och ljung som jag hade i mina tre kökslådor under fönstret. Det hade börjat att torka nåt så hemsk - hade blivit alldeles brunt och det bara rasade barr från det! Så det åkte bort ... jag längtar till jag får sätta ut blommor i alla krukor och lådor. Det är alltid en sån härlig tid och blir så fint. Jag har ju haft i dessa lådor också en ljusslinga hela vintern och den åkte också in förstås. Sen har jag en en (konstigt det ser ut när jag skriver det!) i en kruka på ett bord på bron - också med en slinga i - den tog jag också bort igår - slingan alltså - enen står kvar.

Men nu skall jag gå och bädda sängen och äta frukost ... vi lär med all säkerhet höras under dagen bloggisar.

 
 
eva

eva

20 april 2008 11:11

Jag ska erkänna att jag snott solen idag. Du kan ju ägna dagen åt att städa :-) Det gjorde jag igår när det var mulet. Ha en bra söndag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards