Alla inlägg under april 2008

Av Babbelmoster - 16 april 2008 05:54

Kram och grattis vännen på din namnsdag!!!

Av Babbelmoster - 16 april 2008 05:48

Jag grattar min kusin som fyller ett antal år idag ... säger inte hur många det är - det är hennes och min hemlighet!!

Men stort grattis och vi kommer sen idag och grattar dig - var så säker!!

Av Babbelmoster - 15 april 2008 19:19

Brukar ni köpa majblommor? Jag köper ibland, förra årets blomma tyckte jag var fin. Köpte en sån där pins ... en nål ni vet.

Skall köpa årets också - som jag tycker är vacker. Färgerna tilltalar mig väldigt ... svart och lila! Precis i min stil ... 

Det går ju till ett bra ändamål också om man bidrar med att köpa en eller flera blommor!!!

Dessa blommor har funnits i 100 år!

Av Babbelmoster - 15 april 2008 19:06

En tanke dök upp i skallen min - som vanligt. Förr i tiden var det ju s k kärnfamiljer alla - nästan - tillhörde. Men numera är det nog mera sällan en kärnfamilj existerar ... eller har jag fel?

Med kärnfamilj menar jag: mamma, pappa, barn. Hela livet - utan att "byta ut" någon person i familjen - om ni förstår hur jag menar.

Numera är det ju väldigt ofta "mina och dina barn", styvpappa- och mamma, en del säger till och med plastpappa och plastmamma - vilket jag inte gillar alls ... varför kan man inte bara säga mamma och pappa - även om det inte är biologiskt rätt alla gånger ... eller om så önskas förnamnen bara.

Min familj som jag har befunnit mig i dom senaste "många" åren ... är en kärnfamilj. Vi är intakt så att säga.

Men hur tänker ni då ni hör ordet kärnfamilj ... och hur viktigt tycker ni att det är med en sån.

Det är inte alltid bäst att bibehålla kärnfamiljen - inte till vilket pris som helst ... det kan fungera hur bra som helst även om det kommer nya "medlemmar" in i familjen.

Jag menar absolut inte att kritisera eller skuldbelägga någon med detta inlägget!

Men kul att höra era tankar runt det här ... om ni vill förstås.

Av Babbelmoster - 15 april 2008 05:37

Tänk man hade nästan glömt bort hur den där stora gula runda saken såg ut på himlavalvet! Och så idag finns den där ... solen ... igår var det snöstorm och idag inte ett endaste litet moln på himlavalvet ... bara sol!! Jippi ... tänk så glad man blir av den. Pigg och lycklig ... Allt färgas orangegult ute i naturen ... det är så vackert. Men jag har kallt ... -9 grader var det när jag klev upp 04.40 Usch ... men jag tror det kommer att bli plusgrader under dagen.

Idag skall jag till sjukgymnasten och få lite välbehövlig massage och ström på axlar, nacken och ryggen. Skönt skönt ... ljuvligt.

Har hämtat min sedvanliga kopp med kaffe - sitter ju här på jobbet ... inväntar mina jobbarkompisar som inte är lika morgonpigga som jag *ler*.

Ha nu en bra dag alla ...

Av Babbelmoster - 14 april 2008 14:57

image107Nu skall min man skotta lite snö! Det har ju kommit en hel drös flingor från igår eftermiddag till på förmiddag här ... säkert 3 dm nysnö ... men solen har kommit fram nu - så förhoppningsvis tinar det allt vad det bara går ... är några plusgrader ute!!!!

Jag säger bara: jäkla snö - NU FÅR DET RÄCKA! Vill inte ha en flinga till ... det skall ju vara VÅR ... och massvis med sol ... inte snö ... och hör sen!

Av Babbelmoster - 14 april 2008 10:50



Detta är så hemskt, så tragiskt och så onödigt - hur många galningar finns det inte i vår herres hage och hur många oskyldiga barn, kvinnor och offer skall skördas? Dessa galningar som dräper andra för sin egen sjuka lust och dragning - varför kan dom inte dräpa sig själva istället - så är vi ju av med dom för alltid - då skulle dom inte heller vara farliga för andra människor och vistas i samhället bland dig och bland mig. Då skulle dom ju inte heller kosta samhället - oss alltså - några pengar!!!


Det kan tyckas grymt det jag skriver - men i detta fallet är jag grym - har ABSOLUT INGET FÖRBARMANDE över människor som utnyttjar barn! Inget förbarmande heller över dessa människor ... så kallade människor - jag tycker dom är monster! som utnyttjar kvinnor heller!

Av Babbelmoster - 14 april 2008 05:39

God morgon på er. Här ser ni en som vaknade redan efter 4 i morse ... klockradion skall ju börja spela annars 4.40 Men jag steg upp tidigare alltså.

Ute är det världens snöoväder ... har fortsatt sedan igår kväll - har säkert kommit kring 2 dm nysnö - inga plogade vägar - så ni kan ju tänka er hur det ser ut i samhället!!!

Igår kväll läste jag på texttv och hörde på nyheterna om att 42-åringen äntligen erkänt sitt hemska dåd! Och att man funnit Englas kropp. Oerhört tragiskt - men ändå skönt att få veta vad som hänt henne och hitta kroppen!! Men jag blev så berörd av detta igår kväll ... det är så onödigt och så hemskt att man inte finner ord för detta hemska som hänt!!!

Kaffetarmen har gjort sig påmind förstås, så jag sitter ju här med en kopp kaffe ... vid min dator här på jobbet. Mannen har skjutsat ner mig idag på jobbet ... jag skulle ju till sjukgymnasten redan klockan 7 på morgonen - men jag tänker ringa och ändra denna tiden. Vill inte fara och köra i detta hemska väder som råder just nu!!

Nä nu måste jag titta in hos er andra - vi hörs - ha nu en bra dag alla.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards