Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Babbelmoster - 7 mars 2008 10:46

Sitter här på mitt jobb under lunchen. Har precis ätit klart tre skivor fläskpannkaka (ugnspannkaka alltså!). Jag märker att när vi i norr säger pannkaka - då menar vi verkligen ugnspannkaka - inte plättar. Plättar är verkligen småplättar för oss. Det är skillnad på hur vi i norr säger mot er i söder. Jag menar nu inte att kritisera - så ta det inte så. Det är bara så kul med lite olikheter ... i vårt långa land.

Nåväl, jag blev sååå mätt och belåten. Skulle nästan vilja ta en tupplur nu ... tur jag har bloggen som håller mig vaken *ler*.

Vad har ni tänkt göra i helgen? Själv måste jag förstås kurera mig så jag får bort den här jäkla ondheten i halsen. Annars blir det väl att göra lite som vanligt där hemma, tvätta, stryka, laga mat, torka damm och skura av golven. Lite lätt den här gången - skall inte förta mig när jag inte är helt frisk ännu. Men svårt att låta bli att göra nåt när man börjar känna sig friskare! Sån är jag ...

Sen vill jag ju på shoppingtur ... är ju en hel vecka sen jag var på någon affär!!! Abstinens skriker jag!

Idag skall jag göra bort att handla mat efter jobbet. Så då kan jag göra lite färdiga maträtter för veckan som kommer. Skall göra som alltid en ugnspannkaka med bacon, sen blir det lite annat - korv stroganoff, korvsås, kasslerrulle, torskgratäng, tacogratäng, risotto och kanske något mera ... får se hur långt min energi räcker!

Det går så bra att göra många maträtter om man har alla ingredienser hemma och recepten framplockade. Vissa kan man ju utantills förstås. Jag kan verkligen rekommendera kasslerrullen!! Enkelt och mycket gott! Om någon vill ha receptet - så hojta bara!!! Så kommer det ...

Jag önskar att det blir bra väder, men enligt väderrapporteringen igår så skulle det vara mulet och snö!! Shit och skittråkigt. Men då hinner man ju mera inomhus förstås. Längtar efter att få sitta vid grillringen och grilla lite korv och vända näsan mot solen!! Ja det blir väl vad det lider det också!

Berätta - vad skall du göra i helgen?

Av Babbelmoster - 7 mars 2008 05:40

Snart är det helg, skönt måste jag säga.

Även om min jobbarvecka har varit ovanligt kort  pga förkylningen.

Ute blåser det, har snöat några centimeter i natt,

det är -6 grader.

Jag har fortfarande ont i halsen, det verkar visst aldrig ge sig.

Ont i skallen när jag vaknade -

så en magnecyl hittade vägen ner i halsen.

I natt någon gång, vaknade jag av världens "senadrag" i högra vaden! Fan vad det tar ont! Man tror ju att hela benet skall spricka sönder!! Och innan det släpper - jag har ont precis när "draget" var!

Nu skall jag hämta min sedvanliga uppiggande kopp med den svarta goa vätskan som benämnes kaffe!

Ha nu en riktigt bra dag alla!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards