Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Babbelmoster - 20 mars 2008 07:56

Jag vill på detta sättet förmedla en hälsning till ALLA mina kära bloggarvänner, ingen nämnd och ingen glömd heller!!

Önskar er alla en riktigt

GLAD PÅSK

Må så gott nu alla i helgen, njut och ta hand om er och era nära och kära. Ät gott - men glöm inte bort att promenera!!!

Vi lär ju ändå höras här inne kan jag tro - men kanske lite mindre ... alla har väl inte tid ...

Av Babbelmoster - 20 mars 2008 06:56

Idag är det skärtorsdag och påskhelgens intåg har börjat. Vad skall ni göra i påsk ... förrutom att äta mycket ägg, lamm, lax, janssons, sill? Själv har vi inget speciellt planerat, bara må skönt. Förhoppningsvis kunna vara ute om vädret så tillåter. Fast det heter ju att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder! Men visst hoppas man på sol och skönt väder. Idag är det verkligen vackert ute, visserligen väldans kallt, -12 grader - men solen lyser - även om den inte värmer ... det är frostigt på träd och buskar.

Idag skall vi och handla påskmaten. Dessutom skall vi köpa några presenter till sonen, han fyller år den 30 mars. Och så skall påskmaten förberedas och i kväll är det hockey. Det blir bara hockey man glor på var eviga dag. Missade ju Rent Hus igår, kollade bara i hockeypausen lite - måste se reprisen. Och jag missade ju även Roomservice ... så det blir till att se reprisen där med.

Jag är ju ledig idag, som vi alltid är på mitt jobb när det är skärtorsdagen. Det är bara dom som jobbar skift som måste jobba. Min man har tagit ut en semesterdag ... Fast även om jag är ledig, så vaknade jag före halv 5 ... steg upp strax efter 5 - både jag och mannen. Visst är det ändå märkligt att det inte går att sova längre när man är ledig???

Antar att många åker iväg till fjällen idag, till stugor och firar påsken med både skidturer och skoterturer. Det gjorde vi alltid förr, upp till fjälls bar det alltid av, vi och en av mina systrar. Vi körde skoter och mådde skönt. Vi var alltid uppe i Vouggatjålme ... inte långt från norska gränsen. Väldigt vackert och fint - med fina stugor och massor med folk och skotrar överallt. Dessutom har mitt företag stugor som vi kan hyra i Jäckvikk - ovanför Arjeplog ligger det. Men numera har vi inte kvar våran skoter - så det blir till att fira påsken hemma och det går också bra.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards