Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Babbelmoster - 9 mars 2008 19:16

Inte nog med att jag längtar vansinnigt efter våren! Och just då denna ovädersdagen ... så långt från våren man kan komma. Med snöstorm. Även om det mest nu har övergått i regn. Grådassigt väder är det ...

Men nu längtar jag efter surströmming också!! Antar att många där ute frågar sig - hur kan man längta efter surströmming? Men det är inte svårt alls - det är ju så gott förstår ni! Och det var länge sedan jag åt surfisken faktiskt - inte sedan i höstas. Har visst en burk i garaget - tänk om man skulle ... skulle äta av den i veckan någon dag. Synd bara att gubbelubben har nattskiftsveckan! Han åker ju till sitt jobb redan efter halv 3 på eftermiddagen. Jaja jag får väl längta ett tag till då ... kanske till helgen!

Av Babbelmoster - 9 mars 2008 12:41

Förstår inte vad trött jag är idag. Visserligen vaknade jag ju tidigt som alla andra dagar, och jag har gått an som en tok i köket med all matlagning.

Men jag förstår ändå inte att jag är sååå trött. Inte lite trött - utan mycket trött. Håller nästan på att somna. Skulle se skidskytteherrarna och det var nästan inte att jag orkade hålla öppet mina ögon! Men det är väl den här jädrans envisa förkylningen och så vädret som påverkar mig. Det är ju snöstorm här och vädret och temperaturen far ju som en jojo varje dag. Igår -17 grader och idag plusgrader!!! Det är fjärde veckan som jag är krasslig av min förkylning!!!

Av Babbelmoster - 9 mars 2008 10:10

Alla i hela landet vet väl vem Lill-Babs är antar jag.

Idag fyller hon 70 år!! Jag säger GRATTIS till henne.

Världens mysigaste och vänligaste artist tror jag ... glittrigaste och gladaste människa också.

Jag tror faktiskt att hon är så här "mänsklig" även privat - som det verkar ... inte bara en mask hon haft i alla år. Utan en ärlig artist ...

Jag önskar henne en fantastisk dag med sina nära och kära.

 

Barbro ”Lill-Babs” Svensson 70 år. Och hur firar man det på bästa sätt? Jo, genom att ge sig ut på turné om du frågar henne. Turnén drar igång i höst och det lovas nostalgi. Föreställningen kommer innehålla nyskrivet blandat med gamla hits och minnen från hennes 50 år i artistbranschen. Turnéstart i september.

Av Babbelmoster - 9 mars 2008 10:00

Jaha och vad tyckte ni om melodifestivalens deltävling igår då? Själv gissade jag rätt på alla vilka som skulle gå vidare - förrutom mellan Androla och Nordman. Det finns mycket att säga om Carola, men hon är bra på att sjunga - då hon inte skriker alldeles för mycket - vilket jag tyckte att hon inte gjorde igår. Och Andreas gillar jag ju ... Nordmans låt tyckte jag inte om ... värdelös låt i ett sånt här sammanhang tycker jag. Gillar ju inte Nordman heller ... och om jag hade fått välja mellan dom här två - så nog fasen hade jag valt Androla! Det är klass ändå på låten mot Nordmans! Det är mitt tyck det!

Annars måste jag säga att Sibells låt är suverän, och vilken underbar röst denna tjejen har och utstrålningen saknar hon ju inte heller! Suzzi Tappers låt vinner varje gång, väldigt vacker - även om den inte har en chans i en melodifestival.

Men vad tyckte ni andra?

Av Babbelmoster - 9 mars 2008 09:15

Hej där alla. Så har jag då äntligen lite bloggtid över. Vaknade och steg upp kring 6 snåret. Hade så jäkligt ont i halsen, verkar aldrig bli bra. Alldeles torr i munnen också, skulle väl tro att jag andas med öppen mun under natten, när näsan täppts igen. Upp och försöka kurera sig, göra kaffe och morrontoaletten. Då vaknade mannen i huset också ... eller det var kring 7. För jag sa "sjusovare" åt honom när han klev upp.

Nu har jag varit superduktigt ... om jag får skryta lite. Har gjort en fläskpannkaka i ugnen, kokat ris, gjort korvsås med champinjoner och morötter i och brunsås, har dessutom gjort en tacogratäng med köttfärs. Inte illa va!!

Och två maskiner är tvättade också, torktumlaren går för fullt nu!

Vädret är dåligt, det är på nollan och det både snöar tätt och blåser.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards