Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Babbelmoster - 16 mars 2008 17:58

Har inte varit så mycket vid bloggen idag - tittat in här bara någon gång då och då och kollat vad ni skriver och försökt att kommentera lite här och lite där. Själv har jag inte haft ork eller lust att blogga med egna inlägg. Detta beroende på att min rygg har varit så jäkla ond idag eller i flera dagar. Jag har ju alltid ont i ryggen, mer eller mindre - men nu speciellt idag har den varit helt jäkla förbannat jävlig mot mig. Min man har smort in linement och jag har också smort med ett stift med någon sorts linement - om man tar för mycket av just detta stiftet - jäklars vad det bränner och blir rött ... man är som i en eld ... jag har tagit förstås starka tabletter också.

Ändå i morse var det väl inte allra värst och det är klart - då går jag ju an som en tok! Skurade hela jäkla huset!!! Gjorde köttfärsbiffar och sås. Var och handlade och tog ut ett paket med en present till sonen. Men det skall man väl ändå orka göra, eller hur!!!

Av Babbelmoster - 16 mars 2008 12:43

Jag älskar filmer och har alltid gjort det. Både jag och min son är riktiga filmälskare. Han har nog fått det i modersmjölken. Min morfar hade biograf i min hemby och på 30- och 40-talet hade han ambulerande bio - han åkte alltså runt i byarna och visade film. Jag har en bok där han har skrivit upp alla filmer han har visat, vilket år, vilka skådespelare, vilket förlag, titel, regissör osv. Han berättade att den bästa rent ekonomiskt - var den första utgåvan av Snövit - den tecknade alltså. Han höll på med sin biovisning från slutet 20 till början 60-talet. Det är lång tid det!! Han gav mig nog detta filmintresse skulle jag tro, för jag var ofta med honom i biorummet när han skulle visa filmen. Jag har också kvar gamla filmaffischer från 40-talet. Det andas nostalgi måste jag säga. Men vad gillar jag då för filmtyp. Jo det är ett brett utbud ... allt från fantasi, romantik, thrillers, deckare, musikaler, tecknat, äventyr, vilda västern, historiska filmer ... det enda som jag egentligen inte gillar är skräckfilmer, övernaturligt svammel ... för sånt är inget njutbart att se och ger mig ingenting annat än rysningar och en dålig vibb. Någon favoritfilm - jag har nog många - men ingen som jag kommer på så där direkt. Eftersom jag gillar många filmer och har sett många ... så minns man inte alla heller. Dom flesta filmerna har ändå något visst ... det är något som man gillar i dom när man tittar. Men visst finns det BRA och MINDRE BRA filmer och även URKASSA!

Vad gillar du för filmtyp ... är du en filmälskare? Har du någon favoritfilm?

Av Babbelmoster - 16 mars 2008 09:34

God morgon på er ... ja då sitter jag här vid bloggen. Igår hade jag inte tid med bloggen alls. Det var shopping, det var städning och matlagning och hockey och schlager!! Det var påskpyntning och diverse annat smått och gott hela dagen.

Var in på en möbelaffär och kollade på nya stolsdynor ... skall ha svarta - har redan svarta från dom gamla stolarna - men dom är för små. Och man ser ju så mycket snyggt som man vill ha när man är in på en möbelaffär. Sen var jag på Jysk och köpte nya kuddar och handdukar som sonen skall få - han fyller år den 30 mars. Sen for jag och plockade lite påskris och satt i en stor kruka och vippor i diverse färger sattes fast i riset - så nu är denna kruka på bron. Skall hänga dit lite påskägg - det brukar jag också ha i riset.

Igår var det ett underbart väder, visserligen blåste det ordentligt - men solen lyste också bra. Gubben min - han skottade upp kring grillringen - han längtar att få grilla korv! Och att få sitta ute på altanen ...

Sen åkte vi till sonen på kvällen och kollade på hockey. Och när vi for från honom - så följde han med - vi fick skjutsa honom till en kompis ... hon hade kalas och fyllde 26 år! Fest fest fest ...

Jag hade som vanligt lite mat med till honom. Det var spagetti och korv, fläskpannkaka, kabenoss, ris och köttgryta. Ja se morsan ...

Idag har jag vaknat tidigt - som alltid. Strax efter 5 - då hade jag legat klart för ryggen min!

Skall förstås kolla på både längskidor och skidskytte idag. Måste också skura golven, städade lite lätt alla rummen - förrutom vardagsrummet igår, och dammsög golven. Till och med förrådsrummet fick en genomgång. Jag bäddade rent i sängen i förrådsrummet. Och tvättade upp allt på en gång.

Jag återkommer med en rapport om mitt tyck om schlagern!! Såg inte hela programmet ... det var ju hockey samtidigt och det känns viktigare för mig!!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards