Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Babbelmoster - 18 mars 2008 17:50

Jag började att samla på porslin redan under mitten/slutet av 70-talet. Från Regnbågen, Fyrklövern och så ett ställe till - minns inte vad det hette. Det är olika kaffe- och matserviser. Kompletta ... Sen har jag även samlat på diverse samlartallrikar (vägg-) ... det är på Elvis och Marilyn Monroe och på änglar och barnmotiv.

Här är ett axplock på några serviser som jag har - kalla det gärna mani och vansinne - för det är det ... massor med pengar på porslin och serviser som aldrig används!


Gammaldags Jul

Ingrid Marie

Marianne Royal Blue (men jag har den exklusiva utgåvan ... Milleniumservisen - som endast är gjord i 489 exemplar och jag har nr 129 av den! Tror jag det var ... men vem bryr sig!! Det är prins Sigvard Bernadotte som har designat denna servisen. Jag har även kristallglasen och silverbesticken till den!!! Och linneduk och servetter. Besticken ligger så fint i schatull på sammetsbädd! Då till Milleniumskiftet kostade den över 30 000:- ... bara ett tag efter hade den stigit till 50 000:-!!!

Julia

Detta är bara några serviser som jag har köpt under årens lopp!!

Av Babbelmoster - 18 mars 2008 11:04

Antar att dom flesta kör bil eller samåker med någon. Buss kanske och tåg, tunnelbana ...

Men jag som bor på en liten ort ... har inte tillgång till tunnelbana eller tåg. Buss finns ju ... men eftersom jag har så nära till mitt jobb ... så blir det att använda bil och även "apostlahästarna" - alltså benen! Det tar cirkus 10 minuter att gå till jobbet. Men man är ju lat allt som oftast och tar bilen ... och går en promenad sedan på kvällen - istället för att gå till och från jobbet - alltid. Gör även detta ibland och när jag skall hem, brukar jag utvidga min promis så den blir längre ... går inte direkt hem alltså. Det är skönt att ha gjort bort sin promenadrunda när man slutar för dagen. Att ha nära till sitt jobb är inte alla förunnat och detta känns verkligen som lyx ... både min man och jag har cirkus 10 minuters gångväg till våra respektive arbeten! Lyx i vardagen verkligen.

Av Babbelmoster - 18 mars 2008 10:52

Har lunch och sitter här på jobbet. Har precis ätit upp min lilla portion med tacogratäng, inga  tacochips dock!!! Det var såååå himla gott och gubbsen tyckte det luktade gott när jag micrade matlådan min!! Till denna utsökta maträtt intogs ett glas helt vanligt vatten!!

Ute snöar det fortfarande ... jäkligt trist faktiskt. Några minus ...

Har varit i nästan en timme före lunchen hos min sjukgymnast. Fick massage och ström ... fy fasen så skönt. Men jag känner att det redan har börjat att värka mera på min vänstra axel efter behandlingen. Fick några nya övningar ... tänjövningar bland annat. Fick testa att göra dom där på plats. Skönt ...

Håller på att rensa i mitt kontor ... är mindre stressigt än så länge idag än vad det var igår. Så jag tänkte att jag måste börja gå igenom alla pappersbuntar som bara blir liggandes. Hoppets bunt ... ni vet - som man har hemma - man sparar - för det kan vara bra att ha och aldrig är det det!!! Men spara skall man ändå!

Av Babbelmoster - 18 mars 2008 05:41

Tisdag morgon och näst sista arbetsdagen för mig i veckan. Vi är alltid lediga skärtorsdagen på mitt jobb. Skönt ... Min man skulle jobbat den dagen, men har tagit ut en semesterdag.

Så på torsdag blir det till att handla påskmaten och fixa till den. Steka lax, göra Janssons, köttbullar, sillsallad, skinka ...

Tänk det är ljust ute redan ... har varit det ett tag här på morgonen. Ute är det -1 grad och grått, har snöat lätt i natt och hela dagen igår. Det var väldans underhalkigt igår ... isigt under och nysnö på isen - dålig kombination!

Idag skall jag till min sjukgymnast och få massage och ström. Skall verkligen bli skönt. Längtar ...

Jag vill passa på att tacka alla som kommenterar i min blogg ... det är alldeles för sällan som jag säger Tack - men vet att jag är jätteglad för era kommentarer! Dom betyder mycket för mig.

Nej vet ni vad som saknas just nu för mig - jo KAFFE!!!! Jag ilar och hämtar min kopp och säger god morgon till alla!!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards