Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Babbelmoster - 1 mars 2008 17:35

... hoppas nu att låtarna är BÄTTRE än alla dom andra omgångarna ... det är välbehövligt nu att vi ändå får fram en superbra låt till Melodifestivalen.

Jag har inte hört någon låt ännu, men hoppas på att Pirelli och Linda B har bra låtar. Har hört att dom skall vara superbra - men det återstår ju att se det!!!

Jag kommer väl att vara lika förbannad efteråt som efter dom andra tävlingarna!!!! Men hoppas kan man ju alltid göra.

* har ni hört några av låtarna? *

Av Babbelmoster - 1 mars 2008 17:29

Det är ju helt accepterat att folk röker på sina jobb, även om det inte röks på samma sätt för förr i tiden. Överallt ... nu måste man ju gå ut eller i ett speciellt rökrum.

Nu måste jag säga här att jag själv aldrig har rökt och haft någon rökpaus!

Men nu till den fråga jag vill ställa:

Är det ok med en rökpaus men inte en bloggpaus på sitt jobb? Vad tycker ni? Jag kan liksom inte se skillnaden, att man går ut och röker i 5 minuter eller att man bloggar i 5 minuter. Man kan ju "prata skit" hos någon arbetskamrat under en kaffepaus i 5 minuter också!

Nu vill jag höra era åsikter om det här med olika aktiviteter under en jobbarpaus.

Av Babbelmoster - 1 mars 2008 16:31

Snuvan blir bara värre och värre. Huvudet dunkar, snuvan rinner och i nästa sekund är det helt täppt i näsan! Öronen spränger och jag känner mig jäkligt risig faktiskt. Jag nyser och fryser ... känner mig varm i ansiktet. Atjooooo ... snörvel och *rinnsnuva*.

Av Babbelmoster - 1 mars 2008 14:26

Vasaloppet går av stapeln för - jag tror det är 84 gången i morgon! Vilket evangemang, vilken folkfest. Fantastiskt är det tycker jag. Gillar verkligen att sätta mig där framför tv:n min - med en kopp kaffe - och kolla på Vasaloppet. Starten är något enormt magnefikt och läckert. Alla möjliga färger på dräkterna. Massor med människor överallt på startfältet. Det måste vara helt otroligt att få vara med om ett Vasalopp - givetvis mest då som aktiv i spåret, men även på sidan om. Det är ju ett skådespel utan dess like! Detta loppet samlar ju massvis med deltagare varje år. Och inte bara inhemska löpare ... utan från alla möjliga länder.

Här kan du läsa mera om bakgrunden till Vasaloppet.

* känner du någon som åkt Vasaloppet eller har du kanske gjort det själv? *

Jag har en morbror som har åkt loppet över 10 gånger - jag minns inte hur många. Och så har jag några arbetskompisar som faktiskt också åkt loppet flera gånger.

Men jag - jag åker loppet från tvsoffan min - det är ganska så jobbigt det också *ler*. Däremot måste jag säga att jag beundrar alla som ställer upp och åker - dom skall ha en eloge. Dom gör en prestation!! Och för den här svenska traditionen vidare och vidare ...

Av Babbelmoster - 1 mars 2008 10:03

Jag läser i blogg efter blogg att bloggaren har halsont och är förkyld. Vi smittar tydligen ner varandra hela tiden. Jag undrar vem som smittade mig och vem jag i min tur smittat!!!

Nu måste vi kurera oss ordentligt - hör ni det!

Har ni några bra tips på huskurer som hjälper mot halsont så tas dom ju tacksamt emot.

Jag har läst att det skall vara bra med varm mjölk och ingefära i och förstås också honung.

Jag brukade bli ordentligt drabbad förr av just halsont. Flera gånger per år hade jag halsfluss och åt penicillin. Fy fasen så ont jag hade ibland!!! Det går inte med ord att beskriva. Jag minns en gång då jag var så svälld i halsen - så det fortsatte svälla på utsidan också. Jag trodde att jag skulle kvävas ... gomseglet eller vad det heter - var som en geleklump - stor som jag vet inte vad och grön. Varje gång jag skulle svälja - och det är ju ofta - det tänker man inte på i vanliga fall heller - så tryckte jag in naglarna i halsen på utsidan - bara för att förlägga smärtan någon annanstans. Och så spottade jag i en pappmugg - vågade inte svälja ibland - så ont gjorde det! Det tog nästan en hel vecka innan penicillinet började hjälpa mig. Jag hade gått alldeles för länge med mitt halsonda. Man skall inte nonchalera om man har ont i halsen och typ träna och inte sköta om sig. Det kan slå sig både på hjärtat och lederna. Jag fick mycket värre med min värk efter denna förkylning som jag inte skötte om från början och som utvecklades till något riktigt rejält mycket. Så sköt om er nu bloggare och tänk på er hälsa och så skall jag tänka på min!

Av Babbelmoster - 1 mars 2008 09:09

Här om kvällen var det ju nystart av Rent hus - såg ni det? Det gjorde jag och förundrades över hur någon människa kan ha det så där hemskt i sitt hem!! Inte klokt vad saker människan hade, inte en ledig plats någonstans! Skitiga sängkläder, prylar precis överallt. Det går ju inte att hålla rent när man har det så där ... fy så äckligt säger jag. Kan inte förstå hur han kunde tvätta sig - eller det kunde han väl inte i lägenheten. Det var ju fullt med saker i badkaret och tvättstället. Dom bar ju ut nästan 3 ton skräp från hans lilla lägenhet. Otroligt och ofattbart - jag undrar hur många som faktiskt har det så där och kanske ännu värre i vårat land. Och tänk vad småkryp det blir ... usch. Jag menar - städning är ju a och o överallt. Det är ju superviktigt att hålla rent!!! Jag blir ju tokig bara jag ser ett endaste litet skräp på golvet eller dammkorn som alltid finns i luften. Man ser dom ju så väl när solen lyser in genom fönstren. Men jag städar ju varje vecka ordentligt ... och badrummet får sig ju en genomgång oftare. Jag säger bara - herregud hur en del kan ha det i sitt hem ...

Av Babbelmoster - 1 mars 2008 09:02

Vad kommer eran lördag att bjuda på? Blir det någon shoppingtur, god middag kanske med trevliga vänner eller vad blir det?

Själv skall jag bara ta det lilla lugna - försöka - nä men jag orkar inget mera faktiskt - kroppen säger STOPP! Jag skall läsa och se tv. Försöka kurera min förkylning förstås.

I morgon om jag orkar - måste jag faktiskt och handla. Visst - gubben får åka och handla idag ... men det blir inte på samma sätt som om man gör det själv. Jag ser på ett annat sätt vad som behövs handlas hem. Nåja det är tur att frysen är full i matvaror som också behöver ätas upp!!!

Av Babbelmoster - 1 mars 2008 08:32

Hade ju tänkt att skriva ett inlägg igår om detta, men som sagt - Internetproblemet gjorde det omöjligt!

Men tänk vad tiden går ... inte klokt. Det är hela 21 år sedan denna ödestigra kvällen för Sveriges statsminister Olof Palme! Skjuten och mördad på öppen gata i Stockholm! Jag minns denna kvällen precis som om den var igår. Eller så här var det: jag hörde det inte på kvällen - utan på morgonen när vi vaknade och min man satte på (tänk nu inte snuskiga tankar här *ler*) RADION. Och på nyheterna sa dom att Olof Palme blivit skjuten. Tv:n slogs ju på förstås direkt och så var det bara nyhetssändningar hela dagen ... sorgemusik och program om Palme. Man kunde ju inte tro att detta kunde hända i Sverige. Men varför skulle det inte kunna det om jag får fråga. Sverige är väl inte förskonat från ondska och allehanda skitelement som kan göra vad som helst för en idiottanke eller spottstyver.

* minns du vad du gjorde denna kvällen och första gången du hörde denna nyhet? *

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards