Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Babbelmoster - 15 mars 2008 08:29

Jag köpte igår påskliljor ... minililjor var det. Det var två krukor i gult med tre eller fyra knölar i varje. Har tänkt sätta ut på bron i en kruka som ifjol - men jag tror att jag avvaktar lite än. Ifjol var ju påsken senare än i år. Det är ännu vinter här i norr ... så nu får liljorna lysa upp köksbordet och rumsbordet ett tag istället.

Av Babbelmoster - 15 mars 2008 06:06

God morgon på er. Sovit gott - det har jag. Sovit länge - inte speciellt som ni ser. Vaknade redan 04.41 - men lyckades få mina ögon att sluta sig ett tag till - steg upp halv 6 - då var gubbelubben min redan uppe. Han fixade in tidningen och kaffet.

Det är -5 här och det verkar bli sol.

Idag blir det till att hålla på här hemma ... städa lite och fixa till. Alldeles som vanligt alltså.

Måste ta och skriva en handlingslista inför påskhelgen, planera vilken mat jag skall göra. Brukar alltid ha en skinka, janssons frestelse, lax, köttbullar och en hel del annat. Till påsken har man alltså nästan som till julen!! Inte lika mycket kanske - men snarlikt på bordet. Gubben min pratade igår om en skinka ... han älskar det. Och så skall det vara starksenap till, brukar köpa bl a skånsk starksenap - grovkornig.

Kaffet står på bordet och väntar på mig - så jag ilar - ha en bra dag - vi lär höras mina bloggarvänner!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards