Alla inlägg under augusti 2007

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 15:00

4ny1.gif

Tänkte på en sak - vad fort livet passerar … för varje år går det fortare och fortare! När man var barn … så var ju ett år nästan som en evighet. Nu är ett år som ett ögonblick bara … puts väck … fort passerat för att följas av nya år som går ännu fortare än det förra. Varför upplever man åren på det här sättet när man blir äldre? Har ni tänkt på samma eller liknande sätt nån gång ni också? Och ibland så blir det ju lite djupare tankar man får, man får sig tankeställare ibland - vilket nog kan vara bra - att man stannar upp och verkligen upplever livet och njuter. Jag kommer tillbaka till detta med att vara livsnjutare som jag skrev om igår. Men jag kan liksom inte släppa tanken på detta - att göra något bra av sitt liv och framför allt att må gott … att försöka ta hand om sig själv och de sina. Ett sommarlov när man var barn, var länge länge … nu säger det bara swisch och så är det höst igen! Undrar om barnen upplever det så också - eller om dom tycker det går lika sakta som man själv upplevde sommarlovet när man var i deras ålder!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 15:00

betty7.gif

Jag bara undrar kort och gott … du som läser här just nu … var kommer du ifrån?

Please write to me your location … your country and your city …

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:59

08.gif

Det är hemskt att det inte tas någon som helst hänsyn till folk som faktiskt är sjuka i dagens samhälle! Det är helt omänskliga regler som “tas fram” av någon jädra instans och av folk som inte begriper bättre eller själv har varit drabbad av sjukdom!

Läs här … klickbar länk! Tydligen så menar Försäkringskassan att dom som är utbrända inte bör sjukskrivas en dag!!!

Det är bara att konstatera - att i dagens samhälle - får du inte och du kan inte vara sjuk. Det finns tydligen ingenting som heter SJUK och HANDIKAPPAD och UTBRÄND i dessa instansers och politikers skalle!!!!!!!!! Det är HEMSKT tycker jag, alla kan bli drabbad av utbrändhet och annan sjukdom och då skall inte någon instans eller läkare som inte känner till den sjuke kunna bedöma hur man skall behandlas!!!

Själv har jag haft förmånen och turen att inte drabbas av långvarig sjukdom … ännu … men jag lider verkligen med folk som är sjuka och som inget hellre vill än att gå tillbaka till arbetslivet och bli hel som människa!

Man måste ju bli ännu sjukare när man känner ett krav från alla håll på sig … veta att - jag orkar inte arbeta - även om jag vill … man samtidigt känna och veta att man måste börja om!!! Då man inte orkar upp från sängen vissa dagar …

Ja herregud - jag bara undrar vart detta samhälle är på väg … mot en katastrof och kaos … även om politiker och Försäkringskassan anser att “det är bara att försöka och gå och jobba” så inte fan blir folk mindre sjuka för det! För sjukdom finns faktiskt även i denna världen och i detta samhälle som vi alla lever i och sjukdom kan vi alla drabbas av - även om inte politiker tror det! Utbrändheten kommer nog med all säkerhet att bara öka med alla krav samhället ställer på oss vanliga dödliga som inga fallskärmar har!

Nä fy fan säger jag …………………… Jag skulle bli sjuk om jag jobbade på sådana här instanser som “tvingar sjuka ut i arbetslivet” … fast jag ser hur dåligt dom mår av det och av sin sjukdom!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:59

Såg en reklamsnutt igår kväll om någon ny design på förpackningar av bindor, minns inte vilket märke det var. Det var några olika mönster och färger … och så var slutklämmen på reklamen så här “det blir roligare att ha mens“! Va frågar jag mig … NÄR ÄR DET ROLIGT ÖVERHUVUDTAGET ATT HA MENS? Aldrig någonsin … finns väl inget positivt med det … jo det förstås … att vara fertil … men inte annars. Det är väl aldrig roligt att blöda som man tror man förblöder, eller att ha dom där jäklars äckliga bindorna mellan benen, det blir varmt och fuktigt … nä vet ni vad!

Tror det är någon man som hittat på den där bindslogan … “det blir roligare att ha mens”! Till alla som inte har haft mens säger jag bara - det är inte roligt alls!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:58


Här kommer en utmaning som går ut på att skriva ner en del nyckelord om dig själv och vad du finner stimulerande. Resultatet ser ni här nedan.

glad-sprallig-humor-snäll-vän-älskar-djur-natur-blommor-filmer-böcker-musik-barn-väskor-skor-smycken-smink-arbete-familj-man-son-bilkörning-soldyrkare-historia-arkeologi-astronomi-horoskop-skytt-mamma-syster-gift-lojal-fnissig-bokmal-skrivgalen-lyssnare-stressig-morgonpigg-kvällspigg-tystnad-effektiv-ordentlig-pedant-hemmet-optimist-grönögd-mörkhårig-promenader-orienten-curlingmorsa-svart-reumatiker-ryggproblem-volvoägare-hus-fördomsfri-empatikännande-prylgalen-inredning …
Ja det finns mycket man kan säga om sig själv … många nyckelord man kan hitta när man väl börjar leta i sitt inre … nu är det din tur att leta och finna och skriva.
Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:58

Vet du vad det är för vatten i ett vattenpass?

Nä det vet jag inte.

Det är rakvatten!!!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:57

damackk.gif

Har dom äntligen tagit sitt förnuft tillfånga! Jag trodde faktiskt att dom inget hade …

Jag måste säga att jag trodde det var en jäkla stor bunt “knäppskallar” som satt där och bestämde dessa galna regler … för nog verkade det så minsann! Men tydligen så har någon vettig människa pratat förstånd och sunt förnuft med dom “som bestämmer”! Tur det … man kan väl inte säga att för vissa sjukdomstyper skall man få vara hemma si eller så länge, jag menar - allt är ju individuellt - man kan ju inte i förväg bestämma sånt heller - så tycker jag i alla fall.

Jag borde nog bli politiker *ler* … för sunt förnuft och medkänsla och empati för mina medmänniskor - det har jag!!!! Skämt åsido - det är väl ändå tur att dom “backar” … tycker ni inte det?

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 14:56

404693c2mc3b9c6e.gif

Jag trivs bäst i öppna landskap … nära havet vill jag bo! Detta återspeglar en del av min själ … jag är en havets människa, även om havet och vattnet kan vara skrämmande och farligt - så måste jag bo vid öppet hav - för att trivas. Vatten är en viktig beståndsdel i mitt liv, framförallt då detta öppna och vida hav - som jag är uppvuxen vid. Och vistats på så mycket under hela min barndom och ungdomstid. Mina morföräldrar … dom hade en stuga som låg långt ute till havs och detta innebar ju att man tillbringade mycket tid i båten … och vid stranden och på bryggan … Havet kan ju också vara väldigt farligt - har ju själv hållit på att drunkna som barn - så jag vet vad denna “farlighet” innebär! Men havet betyder också så mycket, många fina upplevelser som är såå vackra, tänk er bara ett glittrande blankt hav en ljuvlig sommardag, klucket när man sitter vid en strand eller ligger på en brygga … bara att titta ner i vattnet är ju så härligt. Och vattnet kan ju också svalka en svettig och varm kropp … Att dessutom få plöja vågorna med en båt en härlig sommardag när havet är alldels spegelblankt … Jag minns som barn … hur jag tittade ner på sandbotten utanför morfars stuga … det var riktigt som vågor i sanden … inga stenar - bara varm härlig och mjuk sand! Härligt för barnafötter … För att trivas där jag bor, så måste jag ha havet att kunna titta på … är en typisk kustmänniska! Skulle nog inte trivas att bo i inlandet - även om det också är väldigt vackert - jag skulle nog få “lappsjuka” och vantrivas om jag bodde några mil in i landet bara … så känns det för mig! Havet är en del av mig som person helt enkelt! Hur är du själv uppvuxen, i inlandet, vid en insjö, i skogen eller vid havet och kusten?

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards