Alla inlägg under augusti 2007

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 18:20

Undrar just vilken årstid det är? Är det sommar eller är det höst? På morgonen är det höst, men sedan senare på dagen är det minsann sommar. Det har varje dag i veckan varit över +20 grader på eftermiddagen, soligt och väldigt skönt ute. Visserligen känner man när man sitter ute på kvällen, att det är kyligare luft som känns då! Så det är kanske lite sommar ännu och höst på morgonen och kvällen.

Måste nog leta fram en kofta att dra på sig ... man har ju inte ännu vett att klä sig i mera "täckande" kläder, går ju ännu i mera sommarbetonade plagg. Men jag älskar ju sommaren och vill ju dra ut på den underbara tiden ... kosta vad det kosta vill!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 18:19

Undrar här på en sak - - om människor nu för tiden använder sig av pyjamas eller nattlinnen när dom sover. Förr i tiden var det ju ett måste för alla. Jag vet inte när jag sist hade på mig ett nattlinne - än mindre pyjamas. Jag hatar att ha på mig något när jag sover, kläderna bara vrider sig kring kroppen och det är så äckligt!!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 18:06

Jag tänder ett ljus för alla UTSATTA BARN runt om i världen och UPPMANAR ALLA BLOGGARE att göra samma på sin egen blogg!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 17:46

Ja inte är det väl så himla intressant att få höra att jag har skurat alla golven i huset ... men jag har i alla fall gjort det!! Och det blev sååå himla varmt när jag höll på - det är ju över +20 grader ännu ute - fast ytterdörren är öppen och det blåser ute - känns det inte nåt speciellt svalkigt inne!

Nåja nu är det gjort - skönt.

Sen blir det väl att blogga lite och se på tv förstås.

Jag har nyss strukit lite kläder.

Min man skall på begravning i morgon - en arbetskamrat som knall och fall avled - endast 52 år gammal! Tragiskt ...

Sen skall jag snart hoppa i duschen och så skall naglarna få lite "måla" på sig ... få se om jag tar rött, lila, rosa eller orange. Kanske rött - har tänkt att ha röda kläder på mig i morgon på jobbet!! Så det passar ju med rött nagellack då, eller hur?

See ya ...


Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 15:09

shellroses01.jpg 

Har sett en film … Apocalypto - mycket blodig och ganska så hemsk … om mayakulturens blodiga storhetstid. Dom offrade ju människor till sina gudar som dom tillbad!  Rövade bort människor från andra stammar … för att offra dom till gudarna! Väldigt blodig - nog så mycket blod i min smak måste jag säga. Och liksom lite onödigt lång … den blir lite långrandig.

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 15:08


Hur är det egentligen med det här?

Rund och glad brukar det ju heta, men stämmer det … knappast alla gånger!

Och att vara smal - är det liktydligt med att vara glad och lycklig? Knappast det heller jämt!

Det är ju klart - om man är smal - så blir ju allt så mycket lättare, bättre kondis kanske, du orkar mera - för du har inga överflödeskilon att bära på. Det är roligare att handla kläder, för alltid hittar du något som passar dig, allt sitter ju perfekt på dig också … eller gör det alltid så? Det finns ju människor som är för smala … och jag tycker väl inte alltid att kläderna sitter bra då … det skall liksom vara lite former, framför allt på en kvinna.

Men det här med humör och kroppshydda - går det verkligen hand i hand alltid? Man kan ju inte alltid påstå att en som är rund alltid också är go´och glad … för inte fan tror jag att man alltid är det om man är rund. Lika lite som att man alltid är nöjd över sin smala kropp heller! Det finns ju människor som äter som en häst och ändå inte går upp i vikt och det finns människor som knappt äter något alls, men ändå går upp i vikt. Det är ju klart - hormonrubbningar, fettförbränningen och balansen i kroppen har blivit påverkad negativt. Hos bägge “typerna”.

Och det här med att alltid få höra från folk om man är för smal … gud va´smal du är, har du anorexia? Är du sjuk? Även jag har varit vansinnigt smal (dock inte så jag såg “lidande” ut vill jag påpeka - jag var bara “snyggt” smal … inga revben som stack ut eller vassa axlar … och har fått höra - du ser ju lidande ut … men detta kom från en som jag tror var avundsjuk - för hon var rund minsann! Du är ju för smal sa hon ofta! Och tydligen så är det så … att det är “legalt” att säga på detta sättet till en smal person … för dom blir nog inte sårade … som om man skulle säga det till en som är för tjock! Fel fel fel … helt fel säger jag bara! ALLA kan bli sårade, oavsett om man är smal eller rund! Och varför skall folk kunna såra andra, utan att tänka på att dom faktiskt kan göra det, för jag - som smal - kan ju också bli sårad av sådana ord! Hur ofta (aldrig skulle jag vilja säga!) säger andra till en person - vuxen person då - att gud så tjock du är!! För man vet ju om man gör det … att denna människan som är rund, faktiskt kan bli sårad och ledsen! Men det kan ju också en smal människa bli! För man kan vara - både rund och smal - av olika orsaker - det är inte alltid som detta har med matintaget eller saknaden av det … att göra. Det kan vara andra medicinska orsaker till detta!

Oj, mina läsare … ursäkta … det blev ett långt inlägg … men jag har förmågan att “sväva ut” i det blå och uttrycka mig kanske lite väl mycket … men sån är jag … hoppas ni orkat läsa hit! Då skall ni ha tack för det!

Men vad jag ville ha sagt med detta inlägget, det var … att det finns ingenting som säger att man behöver vara lyckligare över att vara smal än om man är rund. Det är klart … hälsan mår väl kanske bättre om man är “mittemellan” smal/rund! Om ni förstår hur jag menar med det ordet! Men man kan faktiskt lida av en för smal kropp, likväl över en kroppshydda som är lite större! 

Tack för ordet … 

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 15:07


Vilken tid på dygnet tycker du att det är bäst, roligast, lugnast,

mest givande och inspirerande att blogga?

På nattkröken är det ju skönt att sitta

framför datorn, men jag gillar ju det här datorlivet

hela dagen … så det spelar ingen roll för mig!

Närhelst på dygnet alltså passar mig bra att blogga!

Men det är klart, dom som har småbarn och husdjur,

för dom är det kanske bättre att blogga kvälls- eller nattid!

Av Babbelmoster - 23 augusti 2007 15:07


Har ni några

MÖRDARSNIGLAR

i era trädgårdar

eller någon annanstans!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards