Direktlänk till inlägg 1 mars 2008

Bloggpaus eller rökpaus på ditt jobb

Av Babbelmoster - 1 mars 2008 17:29

Det är ju helt accepterat att folk röker på sina jobb, även om det inte röks på samma sätt för förr i tiden. Överallt ... nu måste man ju gå ut eller i ett speciellt rökrum.

Nu måste jag säga här att jag själv aldrig har rökt och haft någon rökpaus!

Men nu till den fråga jag vill ställa:

Är det ok med en rökpaus men inte en bloggpaus på sitt jobb? Vad tycker ni? Jag kan liksom inte se skillnaden, att man går ut och röker i 5 minuter eller att man bloggar i 5 minuter. Man kan ju "prata skit" hos någon arbetskamrat under en kaffepaus i 5 minuter också!

Nu vill jag höra era åsikter om det här med olika aktiviteter under en jobbarpaus.

 
 
eva

eva

1 mars 2008 17:58

Hos min arbetsgivare, kommunen, är det inte lätt att vara rökare. De får inte röka under arbetstid. Givetvis får de röka på sin rast, men på min skola har vi bara 30 minuters rast per dag. Fikarasten sker på arbetstid, och då får ingen röka. Om man ska hårddra reglerna alltså. Jag tycker att så länge jag sköter mitt jobb och inga arbetskamrater blir lidande, så varför inte ta 5 minuters rast ibland. Och vad jag gör då, ska ingen bry sig om.
På vissa arbetsplatser får de bara besöka jobbrelaterade sidor på nätet, men vad skapar det för stämning på arbetsplatsen?!
Ja, detta är ett ämne som kan debatteras framlänges och baklänges hur länge som helst. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Zkrivaren

Zkrivaren

1 mars 2008 23:03

Intressant tanke du tar upp. Personligen kan jag inte se någon skillnad mellan de ting du tar upp. Jag föredrar bloggpausen, men frågan är hur det skall kontrolleras? För en 5 min lång rökpaus eller fika paus syns lättare än fem min i bloggen.

http://zkrivaren.bloggagrati.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards