Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

En föraning om våren idag!

Av Babbelmoster - 5 mars 2008 13:52

Även på mina breddgrader i norr kan man få en föraning om våren idag. Inte för att jag har varit ut nåt - inte ens på bron, men när jag tittar ut genom mina skitiga fönster - så ser jag en blå himmel, alldeles klar och gul sol som lyser på den mycket vita snön. Så vackert så ni kan inte tro det!! I morse hade jag ju - 14 grader ... men nu är det bara kring -4. Jag har öppnat fönstren i flera rum och gluttat upp altandörren en anings. Vill ha in frisk luft - jag har ju för klåden inte varit ut nåt sedan förra onsdagen! Det är ett fågelkvitter också utan dess like ... härliga tider, strålande tider. Det är skönt när man går mot "rätt årstid" tycker jag ... känns lite mera vemodigt när man avslutat sommaren och träder in i hösten och går mot vintern, även om alla årstider har nåt speciellt ... men visst är våren och sommaren ändå bäst.

Nu har dom varit runt här på området mitt med en lastbil och en traktor - dom håller på att frakta bort snön från kurvorna och alla infarter. Det gör dom varje vår ... det är tur det - för när allt börjar tina ... ja då blir det vansinnigt med vatten och slask på vägarna. Dom breddar också ut alla vägkanter så att vattnet så småningom skall ha någonstans att rinna iväg.

Jag har varit jäkligt trött idag, ändå känner jag mig betydligt piggare, men jag har ju sovit jäkligt dåligt om nätterna nu. Och så när man inte kan ligga bara för höfterna och ryggfan!! Men har ändå varit tvungen att ligga ett tag och slumra och läsa. Nu måste jag försöka hålla mig uppe resten av dagen ... för annars kommer jag inte att kunna sova nåt i natt ... för ryggen alltså.

Alltså - ni skulle se det jag ser just nu - blå himmel, vitt hustak där snön börjat att tina och det rinner i stuprännorna. Inga moln så långt ögat ser ... längtar ut gör jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards