Alla inlägg under augusti 2007

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 17:24

Har inte orkat att sitta vid datorn förräns nu ... ursäkta mig bloggers! Har t o m sovit kring en timme! Blev så jättejättetrött!

Jag flexade ut från jobbet vid lunch - 10.30 - for och handlade direkt, sen hem och snabbåt rostade frallor, sen for min man - som jobbar nattskift i veckan - och jag in till stan. Jag köpte lite nya underkläder, diverse andra kläder, lite smått och gott på Indiska. Förstås en ljuslykta! Jag var på två blomaffärer och köpte lite höstblommor, det blev astrar i både rosa och lila färg, silverek och ljung. Har rensat bort en del sommarblommor från mina utekrukor och skall plantera dessa blommor istället. Vill ju ha fint ute även om hösten är här! Har alltid också mycket ute på vintern, det är enris, gran- och tallris i krukor. Sen blev jag intervjuad av en Oriflameåterförsäljare - dom hade tydligen någon drive bland flanörerna! Man kunde vinna produkter från Oriflame. En av frågorna var från vilket land Oriflame kommer. Jag svarade förstås Sverige! Vilket ju var rätt ... hon sa att jag var den första som hade svarat rätt på den frågan hittills! Hon skulle dessutom skicka mig en katalog ... spännande! Hoppas jag vinner!! Håll tummarna bloggers!

Har också sett friidrott och blev så berörd av Sanna Kallurs lopp. Hon gjorde ju ett kanonlopp ... bra tid och allt, men det räckte inte till medalj! Hon missade den med "ingenting" nästan. En 100-del ... Hon var sååå jättebesviken över det - ändå glad för kanonloppet och tiden hon presterade! Tänk vilka enorma krav dom har på sig! Samma med Stefan Holm i höjdhopp - en fjärdeplats! Det vill sig inte för "di svenske". Även om dom varit bra förstås!

Nu skall jag vakna lite mera, är ännu lite trött i knoppen ... vi syns!

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 08:25

De säger att det tar bara en minut att hitta en speciell person,
en timme att uppskatta dem,

en dag för att lära sig älska dem,
men det går ett helt liv utan att man glömmer dem.

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 08:23

Varför skall det behöva finnas den perfekte mannen - man kan ju fråga sig - finns den perfekta kvinnan? Vi kompletterar nog varandra hoppas jag - kan olika saker och vill göra olika saker. Vi hjälps åt - förhoppningsvis där hemma och gör det vi är bäst på, var och en. Vi har alla våra fel och brister, på gott och ont förstås och har ju fått lära sig olika saker under livet, med början i föräldrahemmet. Men det är nog bra om vi kvinnor också försöker lära, inte bara våra döttrar, utan även våra söner - att både diska och laga mat, tvätta, sy i en knapp, städa - lika väl som att tjejerna skall få lära sig tanka bilen och byta däck på bilen! Allt detta kanske är bra att kunna senare i livet - för som sagt - man har ju inte mamma (eller pappa) jämt vid sin sida!!!

Men jag är nog själv en riktig curlingmorsa och fru!! Jag är bara sån jag - och det måste jag ju försöka lära mig att inte vara - inte så mycket i alla fall. Men jag är ju en sån där person som måste vara både före och efter - för att se att allt fungerar och blir bra. Jag har nog lite av kontrollbehov - vet inte varför faktiskt! Varför blir man så där kontrollbehovsbenägen måntro? Nån som har ett svar på den frågan - så tar jag tacksamt emot ett svar.

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 08:21

Kan man köpa lycka? Bara för stunden - men inte lycka som är bestående - men all lycka är ju inte heller bestående!

Man kan bli lycklig och glad över nåt en stund, nåt man köpt eller gjort - men den där riktiga lyckan som kommer av att man är kär, har det bra med familjen, jobbet, hus och hem - det är inte alla förunnat - och det är den lyckan som betyder allra mest för mig. Och eftersom jag har allt det där som betyder mest för mig - så är JAG LYCKLIG ...

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 08:18

Har du nåt samvete? Och vad är egentligen samvete? Man kan ha bra eller dåligt samvete eller inget samvete alls! Vilken samvete har du?

Ibland så har man dåligt samvete för att man varit dum, sagt nåt dumt åt någon, inte hjälpt till som man kanske borde ha gjort, inte hunnit allt det som man föresatt sig att hinna göra, att man inte hunnit besöka nån närstående den här helgen heller! Eller att man inte hann med att tvätta fönstren eller stryka all tvätt man har!!! Eller att man inte hann med att baka bullar och sockerkakor - i helgen heller!!

Ja, som sagt, man kan ha dåligt samvete för många olika saker.

Men ett rent samvete då - vad är det? Finns det någon som har det måntro? Alla gör vi ju fel nån gång och brister i nåt. Säger nåt dumt, gör nåt dumt, hinner inte med .......... och skall man behöva ha dåligt samvete för allt det där? Tycker verkligen inte det - vi är ju ändå bara människor - med fel och brister och inga robotar!

Och det finns nog olika typer av dåligt samvete - beroende på om man är kvinna eller man!

Kvinnor har oftast dåligt samvete för allt det som dom inte hann med att göra och man tänker inte på allt det som man faktiskt har hunnit med att uträtta! Typiskt kvinnligt tror jag! Och är man ledig så MÅSTE man bara uträtta nåt, man kan inte få unna sig att bara vara lat! För då träder den där jädrans irriterande djävulen in i skallen som kallas för DET DÅLIGA SAMVETET!

Männen då: jag tror inte dom får dåligt samvete för "dom små sakerna" som dom inte hunnit med - det är för helt andra orsaker som det dåliga samvetet kommer fram.

Men som sagt - jag kan ju bara referera till mig själv varför jag får dåligt samvete - och det är mycket just för såna där saker som jag inte har hunnit med att göra när jag är ledig - har alltid en lista som finns inskriven i skallen att det där måste jag göra och det där och det där ...... i oändlighet ... och jag blir stressad och får vansinnigt dåligt samvete för att jag inte har hunnit med det när jag är ledig! Inte underligt att mitt blodtryck bara stiger ... och att man är uppstressad och inte kan varva ner ... och inte blir ju min ledvärk bättre heller av att vara stressad och aldrig kunna ta det lugnt!

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 08:15

Jamen det är väl så det skall vara också i en blogg! Både stort och smått, viktigt och oviktigt, tankar och funderingar, verkliga och overkliga händelser, sant och osant, saga och verklighet!

Jag använder bloggen som en sorts ventil - att få uttrycka mig i skrift. Man kan förmedla tankar och funderingar som man har, man får ganska så snabbt svar av andra bloggare om man funderar på någon viktig eller oviktig fråga.

Man kan berätta dagshändelser, roliga saker eller tråkiga saker som man upplevt, vad man har gjort eller vill göra.

Man kan få uttrycka både glädje och sorg här ... allt tas emot med ganska så öppna armar av andra bloggare som läser ens blogg. Man får ett gensvar snabbt och uppmuntrande för det mesta! Och det är ju det som gör bloggen så intressant och inspirerande, så kul att vistas i - för mig ...

Man "pratar" med andra bloggare och "lär känna" dom också ... vissa har man kontakt med dagligen och andra nån gång då och då ...

Man fastnar mer för en del ... vad beror det på måntro ... för man har ju inte träffats IRL och ändå säger det "klick". Konstigt ...

Men en del har ju liknande tankar som vad man själv har, samma sorts humor och glädje till saker, en del har liknande problem som man själv har ...

Bloggvärlden är förunderlig och fantastisk och fantasifull och härlig - men kan också vara sorglig och elak ... mycket kan man välja själv av vad man vill läsa, vilka bloggar man tittar in hos och vilka kommentarer man vill ge eller också ta ... man behöver inte ta allt på blodigt allvar ... men ord kan såra och ord kan också glädja mig ...

Men Bloggbyn är en tillvaro som faktiskt berikar också ... det är med glädje jag hälsar på mina många favvisar varje dag ... det är spännande och rolig läsning ...

Jag hoppas bara att jag själv kan tillföra någonting i denna underbara värld som bloggen är ... att nån blir glad av att titta in till mig!

Av Babbelmoster - 29 augusti 2007 05:32

Nu sitter jag här igen, morgonstund har guld i mund eller hur! Sitter på jobbet och skall hämta mig en kopp kaffe - bara jag fått säga god morgon till er alla!

Ute är det blåsigt, lite sol och få grader, endast +5! Hösten kommer allt närmare oss.

Av Babbelmoster - 28 augusti 2007 20:16

Jag säger bara en sak - gäsp ... Är sååå himla trött och sliten, har legat framför tv:n ett par timmar och slöat och slumrat, vilat ryggen - har haft så jäkla ont i den. Så nu längtar jag bara efter min goa säng - att riktigt få sträcka ut sig i den och känna att man slappnar av! Det är så jobbigt att sitta en hel dag så här still som jag har gjort idag! Många tror ju inte - som inte har ryggbesvär - att det faktiskt är jobbigt att sitta!!! Men det kan jag tala om för alla att det är! Skitjobbigt ...

Nu vill jag bara passa på att säga god natt bloggare ... stänger ner här för idag ... men misströsta inte - det är ju snart morgon och då sitter jag där vid bloggen - på jobbet - och har min kopp kaffe bredvid mig *ler*.

Sov gott alla - dröm rosa!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards