Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Babbelmoster - 3 oktober 2007 18:56

Ikväll börjar Roomservice om för säsongen! Jag bara älskar detta programmet och dess programledare --- härliga killar - med humor i släptåg! Vart än dom är ... härliga killar med härliga dialekter. Och förstås med sin yrkesskicklighet också som man beundrar!

Skulle vara intressant att se hur dom tillsammans med en inredare - stylar om ens eget hem!! I vilken stil och i vilka färger ...

Inredarna har ju verkligen "blicken" för det där med detaljer och färger ... sånt som passar ihop och blir till en helhet och något snyggt och trivsamt.

Skall bli kul att följa den nya omgången av Roomservice. Programmet börjar klockan 20.00 - missa inte det nu!!

Av Babbelmoster - 3 oktober 2007 08:49

Vad säger färgerna?

Svart - syndigt och elegant

Brun - ökar koncentrationen

Gul - Gör dig pigg och vaken

Orange - Symboliserar värme

Blå - När du behöver lugn och ro

Röd - Ger en rejäl energikick

Turkos - Skapar distans mellan saker och ting

Rosa - Gör dig sinnlig och romantisk

Violett - Stärker din självkänsla

Grön - När du vill känna balans

Vitt - Oskuldsfullt och fräscht

Grå - Sobert och neutralt

Jag älskar svart - i allt! Och rött ... på sommaren är det snyggt med kläder i vitt och turkos färg - till den brunbrända hyn. Rosa har jag förr haft mycket av i sovrummet, men inte numera. Orange är en läcker färg ... eller mera då i terracotta. Älskar brända färger. Grått är också väldigt snyggt ihop med svart och lila. Gul färg blir jag glad av, solens färg ni vet. Brunt gillar jag inte och inte heller grönt. Jo vissa nyanser har jag börjat gilla på senaste tiden. Och förstås den gröna färgen i naturen!!! För vad vore naturen om inte grönt fanns där???

Vilka är dina favoritfärger???

Av Babbelmoster - 3 oktober 2007 08:08

Hej alla vakna bloggare å läsers. Efter att ha sovit relativt bra inatt ... vaknade jag 04.40 när min man skulle upp. Låg kvar till strax efter 5 - då även jag steg upp - men gick och la mig när han for halv 6. Har sovit till halv 8. Jag är ju sjuk ... ryggfan jävlas enormt för mig ... har gjort så i snart två veckor ... men sista dagarna har varit extra jävliga. Har varit hemma från mitt jobb sen förra onsdagen. Ryggen känns ändå betydligt bättre just nu, hoppas bara det fortsätter, för nu är jag less ... Bara att böja sig ner över handfatet när jag skall tvätta mig i ansiktet eller borsta tänderna - är ett enormt svårt jobb! Och igår när jag skulle bädda sängen, fy f-n så jäkla svårt det var - att böja sig och bara att dra till lakanen!! Har inte kunnat plocka ner tallrikar i diskmaskinen ens! Tala om ryggont! Men som sagt det känns bättre nu!

Nu är kaffet klart hör jag - så nu är det bäst att ila och få i sig dagens första kopp! *ler*. Önskar alla en bra dag - vi hörs.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards