Alla inlägg den 23 oktober 2007

Av Babbelmoster - 23 oktober 2007 18:02

Jag ställer frågan

och ni svarar:

ÄR MAN ONORMAL

OM MAN INTE HAR EN BLOGG??

Se nu denna fråga och undran på lite skämt,

det var bara en liten undring jag fick.

Det är ju så populärt att ha just en

eller kanske flera bloggar,

så då tänkte jag att man kanske

ses som onormal om man INTE har en blogg!

Vad tycker ni andra -

då frågar jag både

bloggare å läsers!!!

Av Babbelmoster - 23 oktober 2007 17:55

Ett konstigt fenomen det är detta

när strumpor bara försvinner i tvätten.

Har ni varit med om det någon gång?

Man hittar inte "makan" till strumpan man har

i handen ... vart faen har den andra tagit vägen,

*tittar i maskinen* - snurrar på trumman och

kollar om strumpan fastnad där högst upp!!

:::

Men visst är det konstigt att det alltid finns

omaka strumpor i en offentlig tvättstuga

- alltså när man bodde i hyreshus -

då låg det alltid en massa olika

strumpor där som ingen tydligen saknade -

för om man gjorde det - skulle man väl söka

efter den i just tvättstugan, eller??????

:::

Strumpelurvtjuven har varit framme och snott

en strumpa till i någon tvättstuga,

var så säker!

Det kanske är i just DIN tvättstuga

"tjuven" har varit framme ...

Har du kollat så du har alla dina strumppar

helt samlade?

:::

Av Babbelmoster - 23 oktober 2007 16:08

Så sitter man då här igen ... idag har det varit fullt upp. Först möte hela förmiddagen på jobbet, sen lunch och direkt efter lunchen till sjukgymnasten i en timme. Hon skall skicka mig till en läkare ... och hon vill även att jag börjar att tänka på att åka till Marbella ... där vi inom skogsindustrin har ett rehabiliteringscenter - dit vi kan få komma och få diverse behandlingar ... hon har sagt det förra gången också att jag direktkvalificerar mig till en sådan behandlingsresa!!

Hon gav mig som vanligt ultraljud och massage ... koncentrerade sig på min vänstra axel som är ond som tusan just nu!!! Efter denna behandling åker jag alltid hem och lägger mig, blir vansinnigt trött ... yrseln och illamåendet ... som jag efter varje behandlingstillfälle har fått plågas av ... verkar ju ändå ge med sig och blir mindre och mindre för varje gång - som tur är ... inget kul att vara så där vansinnigt yr och må så illa som jag har gjort tidigare!

Nåja, nu har jag precis duschat av mig - har varit ute på 1 timmes promenad ... underbart väder ... +5 grader och sol, lite blåst. Nu när jag var på väg hem, såg jag att det började komma moln och nästan som dimma också ... Men jag känner mig riktigt nöjd nu efter promenaden ... punkt slut!

Förresten så hade jag promenadfrämmande nästan hela vägen i en timme! Det var från mitt område ... som jag fick sällskap av en katt!!! Den gick precis som en hund vid min sida, ibland också bakom mig eller före mig. När vi skulle korsa en väg och det kom bilar, så la den sig ner ... jag sa också "stanna" ... och nog lyssnade den på mig! Men till slut började den att jama och jama och det blev nästan bara värre och värre, den lät nästan lite ynklig! Blev nog trött kan jag tro!!! När jag stannade och pratade med en tjej som jag känner, så la den sig ner och vilade på asfalten ... hon trodde det var min katt, nej gud sa jag - jag är ju allergisk för katter - den bara har följt efter mig hela vägen. Men så tappade jag bort den ... någonstans en bit hemifrån ... hoppas den kom hem! Trevligt förstås med sällskap ibland - tyckte nog även katten *ler* - inte bara jag.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards